צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

גפני נגד נתניהו: "למה לתת כסף לעשירים, למה לא לפי מספר הילדים"

יו"ר ועדת הכספים תוקף את תכנית המענקים שהציג ראש הממשלה ומפלה את המשפחות החרדיות: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לתכנית המענקים: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים?", תהה יו"ר דגל התורה. עוד הוסיף ותקף: "אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

מכחול לבן נמסר בתגובה לתוכנית כי "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים – כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה- מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

השרה אורית פרקש הכהן מהמפלגה אמרה כי "אסור לשפוך ים של כסף (שישה מילארד) ללא הבחנה בין עשירים לעניים. זו לא תוכנית. זה פופליזם. ‏רק להמחשה, בכסף הזה יכולנו לממן כמעט שנה של חינוך חינם לילדי הגיל הרך (מאפס עד שלוש) ולהקל על זוגות צעירים, לעודד תעסוקה או להשקיע במנועי צמיחה אחרים".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, בחשבון הטוויטר שלו: "כשחיילים משוחררים מראשית הקורונה קיבלו 0 כסף אמיתי וחדש, זה לא הזמן לחלק כסף למי שלא צריך. לא אאפשר למחוק להם את הפיקדון שלהם, העתיד שלהם. נדרוש סיוע מיוחד ואמיתי לעשרות אלפי החיילים שיצאו לשוק בימי קורונה ומתקשים למצוא פרנסה. ידענו לסייע לחיילים בודדים משוחררים, עכשיו לכולם".

שר התקשורת יועז הנדל: "פיצויים למי שנפגע. לא פיצויים רוחביים. בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף. משפחות עובדות, לא". עוד הציע הנדל: "דוגמא אישית של הנהגה. קיצוץ רוחבי של משכורות הפוליטיקאים. אנחנו תורמים 20 אחוז מהמשכורת. זה מסר חשוב. אחריות על השיח הציבורי. זה לא זמן לליבוי שנאה, גם לא לאנרכיזם. הויכוח על הדרך חשוב. גם ביקורת מצד האופוזיציה. לא ליבוי שנאה. מאף צד".

גם שר הרווחה איציק שמולי ביקר את התכנית, וכתב כי "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים..80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים, העו"סים שובתים כבר 10 ימים. צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג: "‏אין שום היגיון, לא כלכלי ולא חברתי, בלחלק את אותו סכום כסף לכולם כשברור שיש מי שזקוק לו נואשות בזמן שיש כאלה שיכולים להסתדר גם בלעדיו. סומך על חבריי מכחול לבן בממשלה שיפעלו לתיקון החלוקה הלא הגיונית הזו".

קבינט הקורונה האזרחי בראשות שר הביטחון לשעבר נתפלי בנט: "זו לא תכנית אלא פיזור כסף ללא היגיון. מדוע, למשל, 131,000 המיליונרים שחיים בישראל צריכים לקבל 3000 ₪, בעוד מאות אלפי משפחות מידרדרות לחרפת רעב? מי שלא נפגע כלכלית, היה מעדיף לסייע למשפחות נואשות במקום למשכן את עתיד ילדינו בחובות. אין כאן יצירת מקומות עבודה. אין כאן עזרה לנפגעי הקורונה".

"במקום לחלק שוברים וזיכויים על סיפון הטיטאניק, תתחילו כבר לסגור דלתות ביטחון ולנווט הצידה מהקרחון. איפה הפרוייקטור? מערך קטיעת ההדבקות? הגדלת קיבולת הבדיקות? אנו קוראים לממשלה להתעשת, להקים מערך למיגור מגיפת הקורונה, ולבנות תכנית אמיתית לשיקום פרנסת אזרחי ישראל".

מביטוח הלאומי נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה ושר האוצר: "הביטוח הלאומי יבצע כל משימה שתוטל עליו בהתאם להחלטות הממשלה, בדיוק כפי שעשינו עם העברת המענקים לציבור בתחילת משבר הקורונה וביניהם לילדים, לאזרחים ותיקים ולמקבלי קצבאות. לאחר אישור הממשלה, הביטוח הלאומי יפעל ליישם את הנדרש באחריות ובתחושת שליחות ציבורית, תוך כדי עדכון שוטף של מקבלי ההחלטות והציבור".

נתניהו הכריז: מענק של אלפי שקלים למשפחות – מאות ש"ח לכל אדם • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture