צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90     

אשכנזי נגד נתניהו: "אנחנו בעד להזרים כסף למי שצריך ולא באופן גורף"

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס הבוקר לתוכנית המענקים של ראש הממשלה נתניהו ואמר כי כחול לבן תדרוש תיקונים בתוכנית כאשר תובא להחלטת הממשלה ביום ראשון. השרה אורית פרקש הכהן: "אם לא יהיו שינויים מהותיים בתוכנית. כרגע אני אצביע נגד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ, גבי אשכנזי, מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על תוכנית המענקים שהציגו אמש ראש הממשלה ושר האוצר, ואמר כי כחול לבן תדרוש תיקונים בתוכנית כאשר תובא להחלטת הממשלה ביום ראשון, "אנחנו חייבים להניע את המשק, אי אפשר יהיה לחזור למסלול בלי צמיחה. אנחנו בעד להזרים כסף למי שצריך ולא באופן גורף".

בראיון ל'גלי צה"ל' אמר אשכנזי, "אני לא צריך את הכסף. נצטרך אותו במערכת הבריאות, במערכת החינוך. צריך לתת כסף למי שצריך. הסתובבתי בבאר שבע ופגשתי אנשים עם בטן מלאה וכיס ריק. אנחנו בעד להזרים כסף לעצמאים ולאוכלוסיות המוחלשות. צריך להצמיח את המשק, צריך יציבות ומנהיגות אחראית שמשדרת אופק".

שר החוץ הוסיף כי, "הצטרפנו לממשלה בדיוק בגלל המשבר, ויש משבר כפול, רפואי וכלכלי. הדבר האחרון שצריך זה גם משבר פוליטי. נתניהו דרש בעצמו שנייצר תוכנית ארוכת טווח. תוכנית ל-80 יום בסוף ספטמבר לא תשנה כלום".

השר גבי אשכנזי התייחס להפגנות האלימות בסמוך למעון רה"מ ואמר כי, "אני חושב חד וחלק שצריך לאפשר הפגנות, זו זכות יסוד בדמוקרטיה, אבל אסור לאפשר כל אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. יש הפגנות גם מול הבית שלי, זה לא נעים אבל זו הדמוקרטיה. אני חושב שרוב המפגינים הם נורמטיביים".

על הביקורת עם כניסתם לממשלה אמר, "עבדנו קשה כדי לקבל מנדט להקמת הממשלה ולא הצלחנו, אז עמדו שתי אפשרויות: אחדות או בחירות. עשינו פשרה ונכנסנו. אני מבין את הכעס אבל אני יודע שעשינו את הדבר הנכון. אני מקווה שכשיראו איך אנחנו משפיעים במדיני-ביטחוני, מצילים את הדמוקרטיה ועוזרים לטפל במשבר הכלכלי, יבינו שצדקנו".

בתוך כך, השרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן אומרת הבוקר כי היא תצביע נגד תוכנית המענקים של נתניהו, "אם לא יהיו שינויים מהותיים בתוכנית. כרגע אני אצביע נגד".

בראיון ל'ווינט' אמרה פרקש הכהן כי, "לזרוק שישה מיליארד שקלים על עניים כעשירים, על מי שצריך או לא צריך, זו לא תוכנית כלכלית זה פופוליזם. בוא נחשוב למה הכסף יכול וצריך לשמש – הוא היה מסיים את המצוקה של העובדות הסוציאליות, הוא היה מתגבר את האחיות בבתי החולים ובמערכת הבריאות, אפשר היה לתת את הכסף הזה למובטלים".

עוד אמרה השרה לעניינים אסטרטגיים, "צריך להיערך לדברים שייצרו לנו ערך, לא לתת משהו שנותן למשפחה סוף שבוע בצימר ובזה זה נגמר. אנחנו כבר בגירעון כבר של 13%, בסוף כולנו נצטרך להחזיר את זה, אין ארוחות חינם. התוכנית חייבת לתת מענה לאתגר, שהוא איך אנחנו יוצרים מקורות צמיחה, איך אנחנו תומכים במי שצריך את הכסף".

פרקש הכהן קראה לגיבושה של תוכנית כלכלית ארוכת טווח. "אנחנו חושבים שצריך לשנות כיוון בטיפול במשבר הכלכלי ולהפסיק לטפל באירוע הזה בטלאי על טלאי. יותר מדי פעמים אנחנו יוצאים בלי תוכנית סדורה אחת כוללת. מה שצריך כאן זה ראייה לטווח ארוך, תוכנית סדורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture