צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הכרה העולמית בפרויקט הרמזורים החכמים בירושלים

חברת אקסיליון האחראית על פרויקט הרמזורים החכמים ברחבי ירושלים עלתה לגמר בתחרות על פרס שותף השנה בתחום הבינה המלאכותית של מיקרוסופט העולמית. ליאון: "אני מקווה שמירושלים תצא הבשורה הטכנולוגית עבור ערים רבות בארץ ובעולם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברת אקסיליון עלתה בתחילת השבוע לגמר בתחרות על פרס שותף השנה בתחום הבינה המלאכותית של מיקרוסופט העולמית לשנת 2020, זאת בעקבות יישום פרויקט מאות רמזורים חכמים ברחבי ירושלים. מדובר בתחרות על פרס יוקרתי אשר מוענק מדי שנה על ידי הנהלת מיקרוסופט העולמית במעמד מנכ"ל החברה, סטיה נדלה, בכנס השנתי Inspire 2020 השנה מיקרוסופט קיבלה יותר מ -3,300 מועמדויות מבין שותפיה העסקיים ברחבי העולם.

העלייה לגמר של אקסיליון היא תוצר של הטמעת טכנולוגיה חכמה ב-273 רמזורים בעיר ירושלים, המעניקה עדיפות לרכבת הקלה ומווסתת את התנועה על מנת לאפשר את הגעתה כל 6 דקות. מטרת הרמזור החכם היא לתת העדפה של 100% לרכבת הקלה וכן לעודד את התושבים לנסוע בה. בנוסף, מייצרת הטכנולוגיה גלים ירוקים לרכב פרטי ומורידה עיכובים והמתנות ברמזורים.

ירושלים היא העיר היחידה בישראל שבה מערכת בקרת הרמזורים מאפשרת עדיפות לרכבי תחבורה ציבורית כדוגמת רכבת קלה ואוטובוסים ובנוסף יוצרת גלים ירוקים לרכבים פרטיים ושומרת על בטיחות הולכי הרגל, בהתאם לדרישות הרגולציה של משרד התחבורה. בנוסף, בעקבות הגברת השימוש בתחבורה הציבורית, נרשמה ירידה של 100 אלף טון Co2 במרכז העיר.

ראש העיר, משה ליאון אמר בעקבות העלייה לגמר בתחרות: "אני שמח שהשותפות ארוכת השנים של העיר ירושלים עם חברת אקסיליון מקבלת הכרה בינלאומית. טכנולוגית הרמזורים החכמים סייעה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר ואפשרה לבירת ישראל להשיג את יעדיה להפחתת פליטות פחמן במרכז העיר. אני מקווה שמירושלים תצא הבשורה הטכנולוגית עבור ערים רבות בארץ ובעולם".

אילן ויצמן, מייסד ו-CTO באקסיליון הוסיף: "פתרונות אקסיליון המבוססים על תשתית מיקרוסופט Azure מאפשרים אופטימיזציה מתמשכת תוך שיפור מערך התחבורה במספר הולך וגדל של ערים. אנו ממשיכים ליישם את שת"פ ההדוק עם מיקרוסופט, למימוש החזון ציטוט המשותף לזכות יחד בניהול התחבורה העירונית ב- 100 ערים ברחבי העולם".

לדבריו: "הטכנולוגיות הייחודיות שלנו הכוללות Digital Twin, טכנולוגית וידאו AI בשילוב עם בינה מלאכותית מאפשרות ניטור בזמן אמת של דפוסי התנועה, וכן סימולציה והטמעה של תוכניות רמזורים בציר, שכונה ואף בכל העיר. טכנולוגיית ה-AGI ולמידה באמצעות חיזוקים Reinforcement Learning) ) מאפשרים הפחתה של עומסי התנועה בדרכים בכ-40%. התשתית של Azure מאפשרת לערים לקצר את זמן הנסיעה של משתמשי הדרך, מגבירה את בטיחות הולכי הרגל, ומפחיתה את זיהום האוויר במרכזי הערים".

גבריאלה שוסטר, סגנית נשיא בכירה לחטיבת השותפים של מיקרוסופט: "השותפים שנבחרו עובדים קשה על מנת לספק במהירות פתרונות לאתגרים המורכבים איתם מתמודדים גופים ברחבי העולם, ולסייע ללקוחות לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם עם שירותי הענן של Azure".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture