Yossi Zeliger/Flash90

משרד הביטחון פועל להעלות ל-30 אלף בדיקות ביום ע"י 'מיי הריטג'

בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ: משרד הביטחון פתח במו"מ מואץ עם חברת מיי הריטג' לשילוש כמות הבדיקות שמבצעת החברה. היעד: 30,000 בדיקות ביום וקיצור משמעותי של זמני הבדיקות והתשובות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהמשך לדיון הערכת המצב היום (ה'), שבו הורה שר הביטחון, בני גנץ, למערכת הביטחון להיערך לסיוע בהעלאת מספר בדיקות הקורונה, ועל פי בקשת משרד הבריאות, פתח מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון במו"מ מואץ עם חברת מיי הריטג'. זאת במטרה להגיע לסיכום על הכפלה פי שלושה של תפוקות מעבדת החברה, מ-10,000 בדיקות יומיות כיום לכ-30 אלף בדיקות ביום בתוך מספר שבועות.

כמו כן מבקש משרד הביטחון לקצר את זמני התשובה, מרגע שדגימה נכנסת למעבדה, להגדיל תהליכי אוטומציה ולחבר את המעבדה ישירות לקופות החולים, על מנת לקצר את לוחות הזמנים למענה.

במינהל הרכש במשרד הביטחון מקווים לחתום על הסכם בימים הקרובים, שיסייע גם במאמץ מול גל התחלואה הנוכחי ובעיקר כהערכות לקראת החורף הקרוב. במקביל פועל משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ולקופות החולים ברכש והבאה של ציוד בדיקה נוסף לישראל, כדי לתמוך ולחזק עוד יותר את פעילות המעבדות.

מלשכת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נמסר הבוקר כי הוא כינס הערכת מצב קורונה בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פקע"ר, מנכ"ל משרד הביטחון וראש רח"ל. גנץ הורה להגביר את המאמצים בערי המיקוד, ולפעול גם בערים כתומות בכדי למנוע את הפיכתן לאדומות. עוד הנחה גנץ לבחון כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון למאמצים הלאומיים להעלאת כמות הבדיקות ומהירותן, קטיעת שרשרת ההדבקה, וסיוע לגורמי הרפואה באופן מהיר, לאור העלייה בהדבקה.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "הבוקר קיימנו במערכת הביטחון בהובלתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב לפעילות של צה"ל ומשהב"ט, בסיוע למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. אני גאה בפיקוד העורף וחייליו בסדיר ובמילואים, על מעשיהם הגדולים בעת הזאת. על המענה שניתן תוך 24 שעות בלוד, בקרית מלאכי, בבית שמש ומרכזים אחרים. אני גאה באנשי משרד הביטחון – המנכ"ל וראשי האגפים, העובדים ימים ולילות לתמוך בצה"ל ובקהילות בנחישות, מהירות וחדשנות".

"במהלך הדיון התמקדתי ב-4 נקודות מרכזיות שיש לפעול ליישום מהיר שלהם: 1. קמפיין הסברה – יש לדאוג כי כל המידע וההנחיות החדשות יועברו לכלל הציבור בישראל בפשטות, בהירות, נגישות ומספרי מוקדי מידע. 2. הסמכת פקחים עירוניים וסיוע במאמצי האכיפה – שמירה על ההנחיות קריטית והפקחים העירוניים יוכלו להשתלב במשימה זו".

"3. חיזוק הקשר וחיבור לרשויות מקומיות של פיקוד העורף – על צה"ל ומשרד הביטחון להמשיך את שיתוף הפעולה שהחל בגל הראשון של המגפה ונמצא בהליך מואץ בימים אלו כחלק מהמאמצים המוגברים לטיפול בעורף האזרחי. ראשי הערים וצוות הקהילות הם המנהיגים הם המוציאים לפועל – יש לסייע להם בכל".

"4. מניעה בערים ה"כתומות" – יש להגביר את מאמצי הבלימה בערים ה"כתומות" שעלולות להתדרדר במהרה, זאת מעבר לטיפול בערים ה"אדומות" שנמצאות במצב קשה. משרד הביטחון, וצה"ל באמצעות פיקוד העורף ירתמו למשימה בהקדם ביחד עם ראשי הערים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture