אושר בממשלה: ינקלביץ בוועדה למינוי דיינים; רגב בוועדה למינו שופטים

שרת התפוצות נבחרה לשמש כנציגת הממשלה השנייה כחברת הוועדה למינוי דיינים, מי שמשמש כיו"ר הוועדה הוא שר הדתות יעקב אביטן. גם מינויה של השרה מירי רגב מ'הליכוד' כחברה בוועדה לבחירת שופטים אושר. ינקלביץ: "אמלא את תפקידי במסירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השרה עומר ינקלביץ׳ נבחרה הבוקר (ראשון) לשמש כנציגת הממשלה השנייה כחברת הוועדה למינוי דיינים, מי שמשמש כיו"ר הוועדה הוא שר הדתות יעקב אביטן. בתוך כך, ‏אושר גם מינויה של השרה מירי רגב מ'הליכוד' כחברה בוועדה לבחירת שופטים.

עם אישור הממשלה כתבה ינקלביץ בחשבונה האישי בטוויטר: "אני מודה על האמון שניתן בי. הוועדה למינוי דיינים היא גוף בעל חשיבות גדולה. אמלא את תפקיד חברת הוועדה במסירות, בצניעות ובכובד ראש". יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בתגובה כי "מהכרותי עם השרה ינקלביץ' אני סמוך ובטוח שהיא תעשה מלאכתה נאמנה ותפעל למינוי דיינים שיקדשו שם שמים במלאכתם".

כזכור, בשבוע החולף דווח כי לאחר סיום ספירת הקולות, הכריז יו"ר הכנסת יריב לוין במליאה על תוצאות ההצבעה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית. הצביעו 119 חברי כנסת כשקול אחד נפסל. חברי הכנסת צביקה האוזר ואסנת מארק נבחרו לכהן בוועדה לבחירת שופטים. חברי הכנסת ישראל אייכלר ומירב מיכאלי נבחרו לוועדה למינוי דיינים.

הוועדה לבחירת שופטים: ח"כ צבי האוזר – 67, ח"כ אסנת הילה מארק – 56, ח"כ איילת שקד – 43, ח"כ קארין אלהרר – 47. הוועדה לבחירת דיינים: ח"כ ישראל אייכלר – 83, חה"כ מרב מיכאלי – 66, חה"כ אילת שקד – 65. הוועדה לבחירת קאדים: ח"כ מיכאל מלכיאלי – בעד 101 ונגד 4, ח"כ אוסאמה סעדי – בעד 97 ונגד 5, ח"כ מנסור עבאס – בעד 81 ונגד 10, שלושתם נבחרו לוועדה. ועדת המינויים לקאדים מד'הב: ח"כ חמד עמאר – בעד 95 ונגד 13, ח"כ עמאר נבחר לוועדה, הכנסת תבחר נציג נוסף שאינו ח"כ במועד אחר.

ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' אמר עם בחירתו כחבר הודעה למינוי דיינים כי "אני מודה לחברי הכנסת שנתנו בי שוב את אמונם. העקרון היחיד שיעמוד מול עיניי הוא למנות דיינים יראי שמיים ויראי הוראה". יש לציין כי אייכלר נבחר ברוב מוחץ של 83 חברי כנסת. אייכלר מילא את התפקיד גם בקדנציה הקודמת. מטעם הממשלה צפויים להיות חברים בוועדה שר לשירותי דת יעקב אביטן והשרה עומר ינקלביץ.

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר, על תוצאות הועדה למינוי ובחירת שופטים: "אני מודה לחבריי חברי הכנסת, שבחרו בי היום כנציג הכנסת בועדה לבחירת שופטים, ומבטיח לייצג אותם ואת הציבור הישראלי בכובד ראש, בענווה ובכל הרצינות הראויה".

"עלילות הועדה לבחירת שופטים, כפי שהתגלו לאחרונה פגעו בחוסנה של מדינת ישראל ושל מערכת המשפט. לא כך אנחנו רוצים שיבחרו שופטינו, לא במחשכים ולא בקומבינות אלא בשקיפות מלאה. אפעל להחזרת האמון במערכת המשפטית. זו משימה עליונה שכולנו צריכים להתמקד בה וכאן היא מתחילה".

"בית המשפט שאני רואה לנגד עיניי הוא בית משפט מאוזן ומגוון. בית משפט שמשקף נאמנה את רוח החברה הישראלית, השקפותיה והרכבה האנושי. בית משפט שמכיר במסורת ומורשת של צדק ומוסר יהודי מימי עבר ונוטל אחריות על עתידינו המשותף. מערכת המשפט אינה חפה מטעויות ואינה חסינה מביקורת ואולם אני רואה את יעודי כמי שבא לתקן ולשפר, לא כדי להרוס".

"אני כאן כדי שנבחר את השופטים המיומנים והראויים ביותר. שוחרי הצדק והאמת. שופטים שמבינים את חשיבותה של הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית ואת חשיבות האמון ההדדי בין אותן רשויות ובינן לבין הציבור כולו. אלה העקרונות עליהם אני נאבק כל השנים ואמשיך לקדמם גם בתפקיד זה. עבודה קשה ומרובה לפנינו, אני מודה לחבריי על האמון ומבטיח לעשות את המיטב", דברי האוזר.

חברת הועדה למינוי שופטים, חה"כ אוסנת מארק מגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏המשימה – מאבק על צביון מערכת המשפט, על הפרדת הרשויות ועל זהות הריבון. זה לא יהיה קל, אך כעוצמת הקושי כך עוצמת החשיבות. תודה לראש הממשלה ולחברי הכנסת על האמון".

ראש האופזויציה ויו"ר יש עתיד בתגובה לבחירתה של אסנת מארק לועדה למינוי שופטים: ,כחול לבן בחרו לועדת לבחירת שופטים שליחה של ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום. בזאת הסתיימה השטות שהם ״שם כדי להגן על שלטון החוק.״ הם שם כדי להגן על הכסא שלהם. גנץ אשכנזי וניסנקורן הפכו למשתפי פעולה של נתניהו בהרס שלטון החוק בישראל".

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש בג"ץ נגד ההחלטה, זאת משום שהשניים שנבחרו הם מהקואליציה – עניין שהשופט ניל הנדל מתח עליו ביקורת חריפה בעבר, כשאמר כי "היה ותחליט הכנסת בבחירות הבאות לוועדה לבחירת שופטים שלא למנות מטעמה נציג מסיעות האופוזיציה – תעמוד בפניה משוכה משפטית רצינית".

מהתנועה לאיכות השלטון מסרו כי "מצער מאוד שהקואליציה בחרה להתעלם מקביעותיו המפורשות של בית המשפט, מנוהג חוקתי רב שנים, ומערכי יסוד דמוקרטיים חשובים של שיתוף וייצוג המיעוט בכנסת בהליכי קבלת החלטות – ובחרה ביודעין שני חברי קואליציה לוועדה".

"למי ששכח", הוסיפו, "נציין כי חברת הכנסת מארק היא חברת כנסת מסדר שני החייבת את מקומה בכנסת לרה"מ ולשליטתו המוחלטת בחוק הנורבגי ובמצבת השרים. במצב עניינים זה מקבל למעשה נאשם בפלילים שליטה ישירה במינוי שופטים במדינת ישראל. בכוונת התנועה לעתור לבג"ץ על מנת שיגן על המיעוט הנדרס, ולא יאפשר לפגוע בקודש הקודשים של הוועדה לבחירת שופטים בישראל".

האוזר ומארק בוועדה לבחירת שופטים; אייכלר ומיכאלי לוועדה למינוי דיינים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לדעתי ברגע שארדן וחוטובלי יתפטרו מהכנסת ויהפכו לשגרירים, אסנת מארק נכנסת לכנסת לא דרך החוק הנורבגי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture