צילום: ויסאם השלמון / Flash90     

לאחר הכישלון במו"מ עם האוצר: החלה שביתת האחים והאחיות בבתי החולים

שביתת האחים והאחיות בביה"ח ובקופות החולים נפתחה הבוקר, זאת לאחר שהמשא ומתן בינם ובין משרדי הבריאות והאוצר לא צלח. הם יעבדו במתכונת חירום במחאה על המחסור בתקנים. עדיין לא ברור אם משרדי הבריאות והאוצר יעתרו נגד המהלך לבית הדין לעבודה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הסתדרות האחים והאחיות הכריזה הבוקר (שני) על שביתה כללית של העובדים המאוגדים בה בבתי החולים, בקופות החולים כללית ומאוחדת, בשירותי בריאות התלמיד וטיפות החלב. זאת, במחאה על העומס המוטל על העובדים והמחסור בכוח אדם ברקע המאבק בקורונה, ולאחר שפגישה לילית של יו"ר ההסתדרות, נציגים נוספים ומנכ"לית משרד האוצר הסתיימה ללא תוצאות.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן אמרה הבוקר כי ההחלטה התקבלה "בלב כבד". לדבריה, "זה הזוי שבמשרד האוצר עדיין לא הפנימו את גודל המשבר של האחים והאחיות, לא נותרה בידינו ברירה אלא לקחת את האחריות הלאומית לבריאותם של אזרחי ישראל ולמנוע בעצמנו את קריסת מערכת הבריאות שתגיע בשיא המגיפה בעוד כמה חודשים בחורף הקרוב. אנחנו יוצאים לשביתה היום בלב כבד, אבל מתוך הבנה אמיתית שהיא תחסוך מחיר כבד בחיי אדם בעוד כמה חודשים. זעקת האחים והאחיות הבוקר היא זעקתם של כלל אזרחי ישראל".

בראיון ל'רשת ב" אמרה כהן כי, "מגיעה לאחיות תוספת שכר. קריסת האחיות לא התחילה בזמן הקורונה, אלא הרבה לפני כן. באה הקורונה והחמירה עוד יותר. 40 מחלקות קורונה נפתחו – מאיפה לדעתכם לקחו את התקנים?"

על המגעים עם האוצר אמרה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות: "חושבים שאנחנו פראייריות. המצב הזה נוצר בגלל המסירות של האחיות, אנחנו כמו בובספוג – סופגות וסופגות. ההצעה אתמול הייתה לתת תקנים זמניים, ובשנה הבאה כל אחות שתעזוב ייקחו חזרה את המשרה". כהן הוסיפה: "לא דנו על השכר אלא על המחסור האדיר באחיות. האחיות קורסות, הקריסה לא התחילה בזמן הקורונה אלא הרבה לפני כן – צריך שמישהו יעשה סדר, לא מדובר פה באיקאה"

כזכור, הלילה (בין ראשון לשני) חודש הניסיון לתקשורת בין הסתדרות האחים והאחיות לבין משרד האוצר. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן ונציגים נוספים נפגשו בשנית עם מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל ואנשי אגף התקציבים, בניסיון למנוע את השביתה.

בכל המרפאות, המכונים ואשפוזי היום, לא יעבוד היום הצוות הסיעודי. חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת. ניתוחים שתוכננו לשעות הצהרים ואינם דחופים – יבוטלו. בכל מחלקות האשפוז למיניהן, יעבדו עם צוות מצומצם במתכונת שבת. במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם וכך גם במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון, במתכונת מצומצמת.

בבתי הספר לאחיות, הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל. לא יבוצעו ניתוחים לאחר שעות העבודה. בתוך כך, הסתדרות האחיות הודיעה כי לא יעבדו במשמרות באורך 12 שעות. עם זאת, בכל בתי החולים יוקם צוות סיעודי לשעת חירום.

בדיקות הקורונה ימשיכו להתקיים כסדרן, ויתבצעו ללא דיחוי – וכך גם מחלקות הקורונה יאוישו באופן מלא. בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים בראשות יו"ר ועד האחים והאחיות. האחיות הדגישו, כי חקירות אפידמיולוגיות של חולי קורונה תתבצענה באופן מיידי וללא דיחוי.

בקופות החולים יעבדו האחים והאחיות גם במתכונת שבת ויינתנו השירותים הבאים בלבד: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפולי פוריות, טיפול בחולים אונקולוגים, מכון גסטרו ויחידות לאשפוז יום. השינויים בתחנות בריאות המשפחה: בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד, למענה לפגים ונשים הרות בסיכון.

בלשכות האפידמיולוגיות תהיה תורנות למקרים דחופים: כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות מגיפה בלבד. שירותים נוספים שלא יפעלו מחר בעקבות השביתה: מרפאות חיסוני חו"ל, לא תערכנה בדיקות רופא בכל התחומים. כמו כן, אין קבלת קהל בכל שעות העבודה בכל התחומים. דגימות ובדיקות דם יילקחו רק בלשכות הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא עושים משא ומתן עם רשעים כמו האוצר.
עובדי האוצר זה סוג אנשים שיש להם שפתיים צרות ורזות שזה בני אדם עם לב אבן. דבר אל הקיר.ם

חוצפה ! בזמן אמת ורגיש כל כך חושבים רק על עצמם. ככה זה כשיש ערבים ורוסים בבתי חולים אגויסטים חושבים רק על עצמם ולא לטובת החולה.

צריך להפסיק לתת לאחיות משימות משפילות שונות -לנקות את הכלים של הרופאים ,להזמין טישו ועוד
אחיות צריכות להתמקד בתפקיד שלהן ולא להיות בנוסף סוג של עוזרות נקיון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture