צילום: ברוך אוביץ

בשל התפשטות הקורונה: האדמו"ר מאמשינוב בהנחיות זהירות לחסידים

בנו של כ''ק האדמו''ר מאמשינוב שליט''א יצא בשבוע האחרון בשורה של הנחיות לכלל החסידים בשמו של אביו האדמו''ר, בין היתר הוסיף כי אביו שליט''א הורה כי בשל המצב החמור יתחזק כל אחד בדברים שהוא יודע שרפויים אצלו • כל ההנחיות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשל התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה, ובשל הסכנה הגדולה שבדבר יצא בשבוע האחרון הרה"צ רבי מאיר מיליקובסקי שליט"א, בנו של כ"ק האדמו"ר מאמשינוב שליט"א בשורת הנחיות לכלל החסידים בשמו של אביו האדמו"ר שליט"א.

בהודעה ששוגרה לכלל החסידים בקו מידע הפנימי של החסידות אמר בן האדמו"ר שליט"א כי "דבר ראשון: ההתייחסות של האדמו"ר שליט"א לנגיף שהשפעת הזאת הרבה יותר מדבקת מכל שפעת אחרת. אמנם לעניין סכנה, למי שאין מערכת חיסון חלשה ולמי שאין לו בעיה אם מערכת הנשימה ומערכת כלי הדם אין כאן סכנה משמועתית יותר משפעת".

כאן החל בן האדמו"ר להביא שורת הנחיות בשם אביו, "א'. ניתן לצאת מהבית גם אם זה לא לדבר מצווה, אבל יש להמנע מלקיים התאספות או דיבור קרוב בין קבוצה של אנשים אם זה לא לדבר מצווה, אלא אם כן שומרים על מרחק של קרוב למטר בין אחד לשני".

"לימוד בחבורה של אנשים במסגרת של יום יום, כגון כולל, יש עדיפות לפזר את האנשים, ואם אין אפשרות לפזר אז אפשר לקיים כרגיל. אבל בכל אופן לא לשבת בצפיפות, שיהיה איזה שהוא מרווח בין אחד לשני".

"לגבי לימוד בחבורה שהיא לא במסגרת יום יומית, אז כן יש לרווח כמה שאפשר, עד כמה שזה לא בא על חשבון לימוד תורה. לגבי ההתאספות לסעודה שלישית ולקידוש בשטיבל: דבר ראשון שזה יהיה בצורה מרווחת. דבר שני שזה יהיה איזה שהוא רווח בין אחד לשני. ודבר שלישי שיחטאו ידיים קודם".

עוד הוסיף בן האדמו"ר: "ההתאספות בשמחות: יש לקיים את השמחות אם האנשים הנצרכים לשמחה, ולא יותר. ושיהיה בצורה מרווחת באופן שיהיה רווח בין אחד לשני. לגבי ריקודים: א. שיהיה בצורה מרווחת. ב. שיחטאו ידיים קודם. ג. שילכו עם מסיכה".

"לגבי התפילות בשטיבלאך: שכל אחד ימצא את הפינה שלו, ולא להיות בצפיפות. אם יש צורך בשביל זה לחלק את המניין יש להתחלק לשני מניינים. כמו כן, אפשר לאחל 'מזל טוב' ו'שלום עליכם' בנתינת יד".

"לגבי ההליכה למקווה: א'. יש להשתדל להמנע ממגע בשטחים כולל מגע של הבגדים במשטחים. ב'. לחטא ידיים כשיוצאים מהמקווה. ג'. להשתדל לשמור מרחק במקווה כמו בכל התאספות".

"מי שעובד עם אנשים זרים, כגון נהג, או יועץ וכדומה, יכול להמשיך לעבוד ולשמור מרחק של קרוב למטר מהזרים. ואם אין אפשרות לכך לפחות לשמור על מרחק של הוא, עם לבישת מסיכה. ואם יש מגע בידיים, יש לחטות ידיים לאחר מכן".

עוד הורה בן האדמו"ר שליט"א כי "לגבי עריכת שבתות יחד, משפחות יחד, לא כולל אנשים שנכללים בקבוצת סיכון: א'. אפשר לערוך כזאת שבת עד 50 איש כולל ילדים (לא כולל תינוקים). ב'. שבסעודות כל משפחה תשב בנפרד, באופן שיהיה מרחק בין משפחה למשפחה, קרוב למטר. ג'. בשינה שכל משפחה יישנו בחדר נפרד. ד'. אלו שמתעסקים באוכל שיחטאו ידיים ופנים, לפני שנוגעים באוכל".

עוד הוסיף הרה"צ רבי מאיר מיליקובסקי שליט"א כי באופן כללי, כ"ק האדמו"ר מאמשינוב שליט"א אומר שהמצב הזה צריך לעורר כל אחד ואחד להתחזק בדברים שהוא יודע שהם רפויים אצלו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture