Flash90

מאחורי הקלעים: שר האוצר לשעבר מנע את הדחת יפעת שאשא ביטון

שר האוצר לשעבר משה כחלון סייע מאחורי הקלעים למנוע את הדחתה של ח"כ שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה. כחלון פעל במישרין מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסביר כי הדחת שאשא ביטון מראשות הוועדה עלול לפגוע בליכוד ויתפרש כפגיעה בציבור נאמני כולנו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר האוצר לשעבר משה כחלון פעל מאחורי הקלעים למנוע את הדחת יו"ר ועדת הקורונה ח"כ שאשא ביטון – כך דווח הבוקר (רביעי) ב'מעריב'. שאשא ביטון היא חברת סיעת כולנו, ובעצם היחידה שממשיכה פורמלית להיות בסיעה. בתקופתו כשר האוצר כחלון קידם אותה מאוד, וגם היה האחראי למינויה כשרת השיכון כשיואב גלנט עבר לליכוד.

לשר האוצר לשעבר יש מהלכים בקרב בכירי הליכוד, ולא מן הנמנע שהוא פעל בצמרת המפלגה – גם במישרין מול ראש הממשלה בנימין נתניהו – כדי למנוע את ההדחה שיזם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר.כחלון הסביר כי צעד כזה עלול לפגוע בליכוד ויתפרש כפגיעה בציבור נאמני כולנו (שמספרם מוערך בעשרות אלפים בודדים).

שאשא ביטון קיבלה בוועדה הקורונה החלטות (בעניין המסעדות וחופי הים) הפוכות לאלה שהתקבלו בממשלה. עם פרישתו מהאוצר התנתק כחלון מהפוליטיקה והוא מעדיף להתמקד במיזמים כלכליים פרטיים ובינלאומיים. בסביבתו של כחלון סירבו לאשר או להכחיש את הידיעה.

כזכור, גורם בכיר בליכוד אמר בתחילת השבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר מתפקידה את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון. זאת בעקבות דברים שאמרה בראיון ל'חדשות 12' לפיהם ועדת הקורונה בראשותה תבטל את החלטת הממשלה על סגירת חדרי הכושר מחר, אם לא יוצגו בפניה נתונים מגבים להחלטה. לדברי הגורם בליכוד, "לא ניתן להמשיך לעבוד כך".

בתגובה לדברים מסרה שאשא-ביטון: "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות – צריך לתקן. תפקידי לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. באתי למטרה אחת, לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי – אקבל את זה באהבה".

המתיחות בין שאשא ביטון לנתניהו החלה כבר לפני כשבוע אז דחו חברי ועדת הקורונה את המתווה שגיבשו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין, וקבעו כי בריכות השחייה וחדרי הכושר ייפתחו. יושבת ראש הוועדה הצביעה בעד המהלך בניגוד להחלטת ראש הממשלה ושר הבריאות, שקבעו מתווה "תו סגול" הקובע כי רק בריכות לא מקורות יוכלו לפתוח את שעריהן לציבור.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מהליכוד זעם על הצעד וקרא לעבר שאשא ביטון: "את גמרת". מאוחר יותר שלח זוהר מכתב לאיתן גינצבורג, יו״ר ועדת הכנסת, בדרישה להדיח אותה מתפקידה. בכיר בליכוד אמר כי שאשא ביטון נכנעה ללחץ של שתדלנים על אף האזהרות של משרד הבריאות שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה. מאוחר יותר באותו יום, בליכוד חזרו בהם מהכוונה להדיח את שאשא ביטון מתפקידה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture