צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

זעם במפלגות החרדיות: חוק נגד ההלכה עבר בטרומית בתמיכת גנץ

חוק נגד ההלכה עבר בקריאה טרומית בכנסת בתמיכת כחול לבן והיעדרות חלק מהליכוד. ח"כים חרדים צעקו לגנץ אחרי ההצבעה: "לא תהיה ראש הממשלה". בכיר ביהדות התורה: "הברית שלנו עם גנץ הסתיימה". גפני: "שלטון הליכוד שווה לכפרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זעם ותדהמה בשדרות הציבור החרדי ובקרב הנציגים במפלגות החרדיות מהחלטת כחול לבן והליכוד לאפשר לחוק נגד ההלכה לעבור בקריאה טרומית במליאת הכנסת. חברי הכנסת של כחול לבן, כולל ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הצביעו בעד החוק, בניגוד להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שמחייב את חברי הכנסת בקואליציה למשמעת קואליציונית. גם בליכוד הצביעו 2 חברי כנסת בעד החוק, ורבים אחרים נעדרו – מה שאפשר את אישור החוק. יצוין שמדובר רק באישור בקריאה טרומית, וההצעה ככל הנראה לא תקודם עד לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

לאחר ההצבעה זעמו חברי הכנסת החרדים מש"ס ויהדות התורה, וחלקם צעקו במליאה: "כל השרים מהליכוד שלא פה הפילו את הממשלה". סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר בנאומו במליאה לפני ההצבעה כי עם שינויים קלים אולי ניתן יהיה לתמוך בהצעה. ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) צעק בתגובה: "הליכודניקים החדשים שולטים בכם".

ח"כים מהסיעות החרדיות קראו בזעם לעבר גנץ בתום ההצבעה: "לא תהיה ראש הממשלה". טרם ההצבעה, ח"כ משה גפני ניגש לגבי אשכנזי ולגנץ וביקש מהם הבהרות. בכירים בכחול לבן אמרו לאחר ההצבעה כי הם "מעוניינים בשימור הקואליציה ובעבודה תקינה גם לאחר ההצבעה היום". בכיר ביהדות התורה אמר לאור תמיכת כחול לבן כי "הברית שלנו עם גנץ הסתיימה, שידרוש מעתה מימוש התחייבויות רק מנתניהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שוחחו לפני ההצבעה, אבל הצדדים לא הגיעו להסכמות, ואף שהליכוד דרש כי החוק לא יעבור – בכחול לבן החליטו להצביע בעד. גורמים בליכוד אמרו שתמיכת כחול לבן בחוק בניגוד להחלטת הממשלה היא הפרת המשמעת הקואליציונית ותייצר משבר חריף מול החרדים. בליכוד כל חברי הכנסת התבקשו להגיע להצבעה בלי קיזוזים ולהצביע נגד.

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר אחרי ההצבעה כי "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית". יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר כי "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו".

סגן שר מאיר פרוש אמר כי "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת". יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר על הצעת החוק כי "היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות, זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד".

סגן השר אורי מקלב: "אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערינו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור. המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם, – אי אפשר להתנהל באין הנהגה".

מסיעת יהדות התורה נמסר: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה". בש"ס לא פרסמו תגובה אך החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת עד להודעה חדשה.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את המפלגות החרדיות ואמר כי "הליכוד וכחול לבן, השותפים של המפלגות החרדיות לקואליציה, בגדו בהם והעבירו עכשיו יחד עם האופוזיציה חוק שפוגע בקדושת המשפחה היהודית בניגוד למשמעת הקואליציונית. עדיין המפלגות החרדיות יצייתו למשמעת הקואליציונית ויצביעו נגד וועדת החקירה הפרלמנטרית שלי?! לא נמאס לכם להיות פראיירים?!". סגן השר פרוש הגיב לסמוטריץ: "אל תטיף לנו מוסר ואל תטיל בנו את האשמה, 3 מחבריך בימינה הדתית לא באו להצביע נגד הצעת החוק האומללה שפוגעת בקדושת המשפחה. של נעליך".

צילומים: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה למען ה' החוק??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture