גנץ: "מחויבות מלאה להחזרת החיילים – הסדרה דורשת החזרה" • צפו

ראש הממשלה החליפי בנאום במליאת הכנסת: "מגיפת הקורונה פוגעת גם ביהודה ושומרון ובעזה, מדינת ישראל תמשיך לסייע במקומות האלו כי אנחנו זוכרים שעל אף שיש בצד השני אויבים, יש שם בני אדם. והלוואי שגם בצד השני היו זוכרים שפה יש בני אדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נאם היום במליאת הכנסת בנושא צוק איתן וחזר על מחויבותו להחזרת החיילים החטופים כמו גם האזרחים מוחזקים בידי החמאס: "יש לי כמפקד, כרמטכ"ל לשעבר, כשר ביטחון בהווה, וכשמנהיג חברתי פוליטי ולאומי, את המחויבות המלאה להחזרתם של אורון שאול ושל הדר גולדין ז"ל. אסור לנו להפסיק את כל המאמצים להשיבם".

"גם ברצועת עזה ראוי שיחיו אנשים בצורה נורמלית ואנחנו אנחנו מוכנים ומחויבים לספק מענה הומניטרי לתושבי רצועת עזה לא אחסוך באוכל לא אחסוך בתרופות לא אחסוך במענה רפואי. אני חושב שזו מצווה עוצמתית מוסרית מהמדרגה הראשונה, ואנחנו כבני העם היהודי שחווינו את מה שחווינו צריכים לזכור שהעוצמה והמוסר ירדו לעולם ביחד. תושבי רצועת עזה, אם אתם רוצים להמשיך להתפתח, הסדרה דורשת ההחזרה אי אפשר יהיה לפתח את מה שנכון לפתח ברצועת עזה ללא שהבנים והחטופים שבים הביתה".

גנץ סיפר כי שני הרגעים הקשים ביותר שלו כרמטכ"ל במבצע צוק איתן היו הלילה בשג'עיה שבו נחטף אורון שאול ז"ל, והדקות שחלפו בין הדיווח על האירוע שבו נחטף הדר גולדין ז"ל, ועד שידע שאחיו צור, הוצא מרצועת עזה בשלום. בהקשר זה אמר, כי יש לו מחויבות מלאה להשבתם של אורון שאול והדר גולדין, שהלכו להילחם ללא תנאי ולא שבו, וכי ימשיך במאמצים, גם להחזרתם של אברה מנגיסטון והישאם א-סייד.

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

גנץ התייחס לאיומים הביטחוניים, ולתקציב הדרוש לכך: "אומנם אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאוד מבחינת האתגר הבריאותי והאתגרים הכלכליים והחברתיים שנגזרים מכך, אבל אני חוזר ומדגיש בפניכם שהאתגרים הביטחוניים בכל זירות המבצעים לא נעלמו ולו לרגע אחד. ההתמודדות הזו היא מצד אחד התמודדות של המערכת שחייבת להבטיח עליונות ביטחונית בכל ממדי העשייה שלנו, וחייבת להבטיח שהמשאבים המתאימים ימצאו. לא בלי לבדוק, לא בלי לחקור ולא בלי להתייעל אבל הביטחון שלנו הוא לא דבר שניתן באמת להתפשר עליו".

שר הביטחון התייחס למצבע צוק איתן במהלכו כיהן כרמטכ"ל ואמר: "אכן מערכה קשה מערכה מורכבת שהושגה בה לאורך זמן פגיעה קשה בחמאס בג'יהאד ותשתיות הטרור שנמצאות ברצועת עזה וחובה עלינו לתחזק את ההרתעה הזו ככל שרק ניתן. כל אימת שמנסים לפגוע בנו מהדרום ומבחינתי זה לא משנה אם מדובר בבלון או מדובר ברקטה הפרת הביטחון שלנו והריבונות שלנו תיענה בעוצמה ובתבונה".

ראש הממשלה החליפי התייחס למגיפת הקורונה ואמר: "אנחנו נמצאים במגיפה שממשיכה להתפשט גם ברצועת עזה וגם בשטחי יהודה ושומרון. צה"ל ומערכת הביטחון תמשיך לסייע במקומות אלה ככל שאפשר כי כן, אנחנו זוכים שלפני שיש במקומות כאלה אויבים יש במקומות כאלה בני אדם. הלוואי שהאויבים שלנו היו זוכרים שפה קודם כל יש בני-האדם נדמה לי שזה איננו המצב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture