צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

150 אלף ש"ח להסברה ופיילוט "ביטחון ורווחה": גנץ בחבילת סיוע לאלעד

שר הביטחון הודיע על חבילת סיוע ייעודית לעיר אלעד, הכוללת תקציב הסברה, הקצאת מקומות במלוניות המותאמות לציבור בעיר והצטרפות לפיילוט ליווי האוכלוסייה "ביטחון ורווחה". גנץ קיים מפגש זום עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קיים היום (רביעי), מפגש זום עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ביחד עם נציגים בכירים במשרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף, וכן נציגים ממשרד הרווחה.

במפגש סוכם על חבילת סיוע ייעודית לאלעד שתכלול תקציב של 150 אלף ₪ להסברה ייעודית שיוקצה לעירייה בתיאום עם משרד האוצר, וכן על הקצאת מקומות במלוניות קורונה המתאימות לאופי האוכלוסייה והיסעים קבועים בעיר.

לצד זאת, הוחלט להרחיב את הפיילוט שהחל השבוע בשכונת רמות בירושלים גם לאלעד, כך שגם בעיר יינתן ליווי קהילתי למשפחות עם חולים מאומתים, משפחות המוכרות על ידי הרווחה ולקשישים חסרי עורף משפחתי.

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו נמצאים במלחמה וחייבים לעשות את כל המאמצים בכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, נסייע לכל עיר, לפי צרכיה וצרכי התושבים".

כזכור, שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', ערכה אתמול סיור באלעד ונפגשה עם רה"ע הרב ישראל פרוש. בסיור באלעד, ביקרה השרה תחילה בחמ"ל שבמוקד העירוני, שמעה סקירה המאמצים למאבק בקורונה, הוצגו בפניה הנתונים העדכניים, ולפיהם ישנם כ-300 חולי קורונה פעילים תושבי העיר, מהם כ-80 משפחות, שבמאמצים משותפים עם קופות החולים ופיקוד העורף כבר פונו למלוניות החלמה. לצד עשרות חולים נוספים הממתינים לפינוי.

במהלך הפגישה, בה השתתפו גם סגר"ע ואחראי הבריאות אברהם שטרן, וסגרה"ע אבי דיין, יחד עם הצוות המקצועי העירוני, הועלתה נקודה בעייתית שתלויה בקריטריוני הפינוי ולפיהם רק משפחה בה ישנם מחצית מהילדים חיוביים לקורונה ושני ההורים חולים, זכאית לפינוי. דברים אלו, הסבירו בעירייה, מקשים על פינוי החולים מהעיר וממילא לא מאפשרים להשטיח את עקומת ההדבקה.

"בגל הקודם, היה לנו הרבה יותר קל לפנות חולים מהעיר, וכך הצלחנו בתוך שבועיים לעצור את המגפה באלעד", אמר ראש העיר. "מה קורה כאשר רק הילד חולה? כיצד יסתדר לבדו?, מצד שני אם ישאר בבית ידביק את כל המשפחה".

בנוסף, סיירו השרה ורה"ע במרכז העיר ונפגשו עם בעלי עסקים המתמודדים עם משבר הקורונה, ושמעו מהם על הקשיים. השרה ינקלביץ' שיבחה את ראש העיר והנהלת העיר על הטיפול הנמרץ במשבר הקורונה והבטיחה כי תעלה את הנושאים שהובאו בפניה מול משרד הבריאות ומשרד הביטחון.

מיד בתום הסיור השרה יזמה שיחה עם נציגי משרד הביטחון, פיקוד העורף, יחד עם ראש העיר וסגנו, וסוכם, כי בימים הקרובים יורחב המענה לפינוי למלוניות, לצד פיילוט חדש לתושבי אלעד, לרווחה לקהילה למשפחות שאינן יכולות להתפנות למלוניות, במסגרתו יוענקו חבילות סיוע שתיבנה בהתייעצות עם הרשות המקומית, בהיקף תקציבי רחב.

השרה ינקלביץ': "במשבר הקורונה, יותר מתמיד, עלינו לתת תשומת לב לערים עם אוכלוסיות מיעוטים וצרכים שונים. בסיור באלעד, בלוד, כמו גם בערים נוספות מכל הגוונים, חשוב מאד עבור החיבור שלנו לאוכלוסיות השונות, להאזין לצרכים הייחודיים ולדעת לתת מענה מותאם. זו היא מדיניותו של שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שקשוב לצרכים השונים של האזרחים ומספק את המענה הרלוונטי לכל אוכלוסייה באופן מקצועי, יעיל ומהיר".

השרה ינקלביץ' סיירה באלעד: בימים הקרובים יורחב המענה לפינוי למלוניות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture