לאחר חשיפת המצוקה ב'JDN': ראשל"צ נענתה והנגישה את החוף הנפרד

בפעילות סגן שר הפנים בן צור וסגן ראש העיר אריה כהן, עיריית ראשל"צ הראשונה שנענתה לקריאה להנגיש חופי רחצה נפרדים לנכים כפי שפורסם לראשונה ב'מקומי JDN'. ראש העיר: "ברגע שהגיעה הפנייה, הבנתי שיש צורך ולמחרת סללו את שביל הגישה" • פרסום ראשון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאז נכנס הרב יואב בן צור לתפקידו כסגן שר הפנים והממונה על החופים הוא ביקש מצוות לשכתו לקדם לראש סדר העדיפויות את נושא הנגשת החופים לנכים. הבוקר (רביעי) יחד עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך וסגנו הרב אריה כהן הם חנכו בחוף הנפרד בראשל"צ שביל גישה סלול שמגיע עד לקו החוף בכדי שגם נכים חרדים עם כסאות גלגלים יוכלו להגיע עד לחוף ולהנות משירותי רחצה למהדרין ברמה גבוהה.

בנוסף הקצתה עיריית ראשון לציון כסאות מיוחדים המיועדים לרחצת נכים, כך כשבעל מוגבלות פיזית מגיע לחוף, צוות ההצלה מעביר אותו לכסא מותאם שאיתו הוא יכול להיכנס למים.

עיריית ראשון לציון הראשונה שנענתה לקריאה להנגיש חופי רחצה נפרדים לנכים כפי שפורסם לראשונה ב'מקומי JDN'. כזכור, ארגון זכויות האדם "בצלמו" פנה במכתב לתשעה ראשי רשויות מקומיות בדרישה להנגיש את חופי הרחצה הנפרדים באופן מלא לבעלי מוגבלויות. במכתב שנשלח לראשי הערים בחיפה, נתניה, טבריה, עכו, ראשון לציון, אשקלון, הרצליה, בת ים ואילת, הסבירו בארגון את חשיבות הנגשת החופים לציבור הנכים.

מארגונים בצלמו ונגישות ישראל נמסר ל'מקומי JDN': "אנחנו מודים לסגן שר הפנים יואב בן צור על המאמץ להנגשת חופי ישראל ולראש העיר ראשון לציון שפעלו שהחוף הנפרד יהיה נגיש במאה אחוז ולא חסכו כל מאמץ בעניין. אנחנו קוראים לשאר ראשי הערים ללמוד מראשון לציון ולהנגיש את החופים הנפרדים ברשותם. כי גם לאנשים דתיים עם מוגבלות מגיע חוף נפרד ונגיש".

הנגשת חופים לנכים? לא לחרדים: ב-9 רשויות החוף הנפרד אינו מונגש

ראש העירייה רז קינסטליך ציין: "ברגע שהגיעה אלי הפנייה, הבנתי שיש צורך ומיד למחרת סללו את שביל הגישה אל החוף, לעיריית ראשון לציון יש חוף נכים מאובזר ברמה הגבוהה ביותר ואין סיבה שלבאי החוף הנפרד לא יהיה מסלול דומה המותאם לנכים ובעלי מוגבלויות."

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור שיבח את ראש העירייה על הירתמותו המהירה לנושא והמשיך לסיור עם ראש העיר על קו החוף, מנהל החוף אלי שוורצברג הציג בפני סגן השר את התכניות לפיתוח רצועת החוף ואת האתגר שעומד מול המחנה הצבאי, סגן השר הבטיח לקיים פגישה מול שר הבטחון לפתרון הנושא במהירות וביעילות.

ראש העירייה וסגן ראש העיר אריה כהן בחנו בסיור כיצד ניתן לשנות את מבנה החוף הנפרד ולהקל על המתרחצים והמשפחות, ראש העיר הנחה את מנהל החוף לבדוק את החלופות ואת האפשרות לפצל את החוף הנפרד לרחבת גברים לצד רחבת נשים כך שמשפחות יוכלו להגיע יחד אל החוף וליהנות מחוויה משפחתית בו זמנית,וכך החוף יהיה פתוח לרווחת המתרחצים כל השבוע אריה כהן הודה לראש העיר על הנכונות והרצון הטוב לבדוק את הנושא ולסייע לציבור הדתי והחרדי.

לאחר מכן נפגש סגן השר וראש העיר עם בעלי עסקים העומדים לפני צו פינוי, הם קבלו סקירה נרחבת על הפעילות העסקית בקו החוף וסכמו על מתווה פעולה לסיוע למסעדות ובעלי המתחמים באזור. ראש העירייה הודה לסגן השר על ההירתמות ועל הסיוע והם סכמו להמשיך ולשתף פעולה בעתיד לטובת תושבי העיר ולהמשך שגשוגה של ראשון לציון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture