צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ההצעה של סמוטריץ' למען החרדים נפלה – כל הח"כים החרדים נעדרו

סמוטריץ' תקף את הנציגים החרדים: "למרות שאני לא אדם חרדי, אני לא מוכן לקבל אפליה כנגד אף ציבור בישראל, ובוודאי לא כנגד הציבור החרדי, שאני חש קרבה גדולה אליו. כל מה שביקשתי מכם זה שתפסיקו להתייחס אל הציבור שלכם כאל הפסקת פרסומות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את ההצעה של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האפליה נגד הציבור חרדי בטיפול בקורונה. 38 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה ורק 8 תמכו. כל חברי הכנסת של המפלגות החרדיות נעדרו מההצבעה, ובעדה הצביעו רק חברי הכנסת של מפלגת ימינה וח"כ תמר זנדברג ממר"צ.

ח"כ סמוטריץ' הסביר את הצעתו: "יש לנו חוסר הבנה בסיסי במאפיינים הייחודיים של החברה החרדית ובצורך לתת מענה ייחודי לחברה החרדית, כדי למנוע את התפשטות הנגיף אצלה. אז מקבלים סגרים בלי שום הבחנה, בלי שום היערכות, בלי שום מעטפת, בביתר עלית, בשכונות בירושלים, באשדוד, איפה לא? סוגרים, נועלים, זורקים את המפתח לים ועכשיו תתמודדו".

"בתי כנסת, זה נכון אנחנו מחונכים על "וחי בהם" ופיקוח נפש דוחה כל התורה כולה, אבל מסעדות פתוחות עם תו סגול, מספר אנשים חלקי או ביחס ישיר לגודל החלל, בתי כנסת אוטומטית רק 10 מתפללים, גם אם בית הכנסת הוא 300 מטר".

"יש אפליה מאוד קשה בטיפול בקורונה, ולא הזכרנו את המענקים. עומד ראש הממשלה, מציג מצגת על מסך עד שלושה ילדים. אז משפחות ברוכות ילדים – והציבור החרדי והדתי ברוך השם מתברכים בהרבה משפחות כאלה – הם מחוץ לעסק. עכשיו, מה ביקשתי מכם, חברי הכנסת החרדים? לא ביקשתי שתפילו את הממשלה, יש קורונה, אנחנו באמצע מלחמה, צריך להיות אחראים".

סמוטריץ' תקף את המפלגות החרדיות ומנה את "ההישגים" של הח"כים החרדים: "אז תקציב לישיבות עוד אין. מרב מיכאלי נבחרה על ידי הקואליציה לוועדה למינוי דיינים. ניצן הורוביץ העביר היום את החוק המטורלל הזה שפוגע במשפחה. מרצ העבירה פה לפני כמה שבועות לגליזציה של סמים, להציף בסמים את רחובות מדינת ישראל והפליה קשה נגד הציבור החרדי בכל מה שקשור בהתמודדות עם נגיף הקורונה".

"זו רשימת ההישגים המכובדת של המפלגות החרדיות, שותפות שבלעדיהן אין קואליציה בקואליציה הזו, אז חבר הכנסת הרב גפני הגדיר היום את ההצעה שלי כהפסקת פרסומות. יש לו פרסומות לחבר הכנסת גפני בטלוויזיה, שאולי אין לו בבית, פרסומות מאוד אלימות. פרסומות של משטרה, שנוהגת ביד קשה מול אוכלוסייה חרדית, שמכה, שפוצעת, שמשאירה טראומות לילדים ואל מול זה מתנהגת בכפפות של משי מול מחאות של אנרכיסטים בתל אביב ומול בית ראש הממשלה".

"ביקשתי שתשרתו את הציבור שלכם. אתם יודעים למה זה אכפת לי? מכיוון שאני לא מוכן שבחברה דמוקרטית, אזרחית, מתוקנת, תהיה אפליה כל כך קשה כנגד ציבור; מכיוון שהאפליה הממשלתית הזאת מחלחלת אחר כך גם לשטח, גם לעם, ובן אדם באוטובוס, שמתיישב לידו חרדי, גם אם הוא עם מסיכה, קם ועובר מקום, כי החרדים אשמים, הם מדביקים, ובעיריית תל אביב כשהם עושים איזה גרפים ותמונות כאלה והסברה לכאורה רגילה על הסכנות של המגיפה ועל חובת עטיית המסכה, שמים את החרדי איפה שיש הכי הרבה סיכויים להדביק ולהידבק; כשיש אפליה ממשלתית, זה מחלחל אחר כך אל הציבור הרחב".

"ולמרות שאני לא אדם חרדי, אני לא מוכן לקבל אפליה כזאת כנגד אף ציבור במדינת ישראל, ובוודאי לא כנגד הציבור החרדי, שאני חש קרבה גדולה מאוד מאוד אליו. כל מה שביקשתי מכם זה שתפסיקו להתייחס אל הציבור שלכם כאל הפסקת פרסומות. תפסיקו להתייחס אליו כאל טרלול. הרי הרב גפני את אותה הצעה כמעט בדיוק הגיש רק בשבוע שעבר. כששאלו אותו למה הסרת אותה מסדר-היום, הוא טען שהיה פה איזה משהו עם התקנון, לא אפשרו לו, אז הנה, אני התגברתי על הכשלים התקנוניים והצלחתי להעלות את ההצעה לסדר-היום. היא דומה לשלך, למה אתה לא תומך בה? תתמכו בה, תעבירו אותה, תובילו אתם את הוועדה. אני אמרתי כבר אתמול: קחו את ראשות הוועדה, תקימו אתם אותה, תובילו אותה, תרדו לשורש העניין, תבדקו מה הצרכים של הציבור שלכם ותדרשו מהממשלה לתת מענה לצרכים האלה. אל תתייחסו לציבור שלכם כהפסקת פרסומות".

"מי שיצביע היום נגד ההצעה הזאת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לטיפול באפליה נגד הציבור החרדי, קודם כל הוא נגד חברה דמוקרטית מתוקנת, אזרחית שאין בה אפליה, ולא חשוב כנגד איזה ציבור, והוא נגד הציבור החרדי", חתם סמוטריץ.

גפני לסמוטריץ': "נצביע נגד ההטרלה השבועית – אין לי זמן לספינים" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture