"מתווה אומן" נחשף: מלונית בידוד, מרפאת קורונה, שטח סטירילי ואכיפה

נחשף המתווה המוסכם עם הרשויות באוקראינה להגעת האלפים לאומן בראש השנה: ניתק מוחלט מהעיר, ביטוח מותאם, הכניסה לציון ב'סרט נע', אוהלי התפילה ב'קפסולות' ולמעלה מ-1000 שוטרים שיאכפו את התקנות. "הכל יכול להתהפך בשנייה" • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שרשויות אוקראינה אישרו את הגעתם של רבבות חסידי ברסלב לציון רבם הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן כמידי שנה בראש השנה, מפרסמים עסקני ברסלב את ה'מתווה' שמתגבש בימים אלו, מתווה שעתיד להביא עשרות אלפי חסידים לראש השנה באומן.

המתווה שהתפרסם בחלקו לראשונה ב'חדשות JDN' גובש על ידי 'האיגוד הפועל למען הקיבוץ הקדוש' וכלול מעסקני ברסלב רבים להם קשרים חובקי עולם, על פי המתווה עשרות אלפי החסידים ינהרו מכל העולם תחת שמירה קפדנית על כללי הזהירות שתכלול שורה של תנאים.

יצוין כי האישור שניתן על ידי רשויות אוקראינה מהווה בשורה של ממש לכלל החסידים ברחבי העולם אם כי לאלו המתגוררים בישראל טרם ברור האם הם יוכלו לעלות לציון רבם שבאומן בשל כך שהממשלה טרם אישרה את המתווה.

על פי המתווה שקבל כבר את אישורם של רשויות אוקראינה, כלל הבאים לאוקראינה ייאלצו להציג ביטוח רפואי בתוקף לכל ימי הנסיעה, המכסה גם את סיכוני הקורונה, זאת בנוסף לביצוע בדיקת קורונה שתיערך בשדה התעופה האוקראיני, בחסידות מדגישים כי חובה לעשות גם ביטוח רפואי ישראלי למקרה הצורך.

כל אזור פושקינא הכולל את מתחם הציון והסביבה יוגדר כשטח 'סטירילי' למשך כל ימי השהות באומן, כלל הבאים לא יוכלו להסתובב ברחבי העיר זאת במטרה למנוע התערבבות עם האוכלוסייה המקומית, בשל כך, כלל הבאים ייאלצו להצטייד מראש בכל הנדרש בשל כך שהם לא יוכלו להסתובב ברחבי העיר ולבצע קניות.

תחול חובה לעטות מסיכה באוזרים ציבוריים, כמו כן חל איסור התקהלות וחובת שמירת מרחק בין אדם לאדם של אחד וחצי מטר במקומות ציבוריים.

הכניסה לציון עצמו תהיה בשיטת 'סרט נע' כאשר ההמונים יעברו לאורך שני ימי ראש השנה דרך שני מסלולים ויתפללו על הציון כדקה אחת בלבד, סדרנים יעמדו במקום וישמרו על הסדר, ברחבת הציון האחורי תתאפשר כניסה לקבוצות קטנות של עד חמישים איש שיוכלו להתפלל במקום לזמן קצר.

בתי הכנסת ואוהלי התפילה שיוקמו במקום יחולקו באמצעות 'שקפים' ל'קפסולות', ותחול חובת עטיית מסיכה לאורך כל שעות התפילה, במקוואות תהיינה הגבלות על כמות אנשים בו זמנית למטר רבוע, וכמו כן יוצבו עמדות לחיטוי ידיים בכניסה וביציאה.

לגבי ה'הכנסת אורחים' וסעודות החג כלל החסידים ייאלצו להירשם מראש והם ישובצו במתחמים נפרדים, כלל המארגנים ובעלי המלונות במקום יחוייבו לדאוג למוצרי הגיינה עבור האורחים, ולבצע בדיקת חום לכל נכנס. גם השטחים של מתחמי האוכל וחדרי השירותים יעברו חיטוי באופן תדיר.

במקום אף יוקם מרפאת קורונה על ידי מרפאת אומן, אם יתגלה חולי קורונה חלילה הם יועברו באופן מיידי למלונית בידוד שתוקצה עבור כך מראש, הרשויות באוקראינה הקצו השנה כח שיטור כפול מכל שנה כאשר למעלה מ100 שוטרים יוצבו במקום על מנת לאכוף בקפדנות את השמירה על המתווה שגובש.

אחד מראשי איגוד ברסלב הפועל לקראת ראש השנה אומר בשיחה ל'חדשות JDN' כי "בסופו של דבר נותרו לנו עוד כחודשיים עד לראש השנה, ובאוקראינה יותר מכל מקום אחר שום דבר לא ברור, והכל יכול להתהפך בשנייה, חסידי ברסלב נקראים להמשיך להעתיר בתפילה שאכן הרשויות לא יחזרו בהם, וכלל החסידים יוכלו להגיע לציון באומן כמידי שנה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture