Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו ואדלשטיין החליטו: פרופסור רוני גמזו יומנה לתפקיד פרויקטור הקורונה

אחרי שברבש הסיר את מועמדותו מהתפקיד, פרופסור רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, מונה לפרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. נתניהו ואדלשטיין: "רוני הוא בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה – כך נמסר בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ולשכת שר הבריאות. עוד נמסר כי פרופסור גמזו, בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות, והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה.

נתניהו כתב בטוויטר כי "החלטתי למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי. רוני הוא בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות והקים את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה. נעבוד יחד וננצח. בהצלחה רוני".

אדלשטיין צייץ: "שמח לבשר על מינויו של מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. פרופ' גמזו בעל ניסיון ניהולי רב במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכל משרד הבריאות והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה".

בשני העשורים האחרונים כיהן גמזו כסמנכ"ל כלכלה רפואית בבית החולים איכילוב, מנהל בית החולים הכללי באיכילוב, מנכ"ל משרד הבריאות, ומנכ"ל בית החולים איכילוב. במקביל לתפקידו כמנכ"ל איכילוב, בין השנים 2015–2017 שימש בתפקיד מנהל התכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, בשנת 2019 כיהן כיו"ר ועדת סל התרופות.

בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות כיהן במהלך הקדנציה הראשונה של סגן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, והוא היה בתפקיד כחמש שנים. בתקופת כהונתו אירעה שביתת רופאים ממושכת, שגרמה לשיבושים בתפקוד מערכת הבריאות ובתחילת 2014 פקד את המרכז הרפואי הדסה משבר כספי, שהוביל לצו הקפאת הליכים למרכז.

מוקדם יותר הסיר פרופ' גבי ברבש את מועמדותו לתפקיד פרויקטור הקורונה: "בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה – אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי", מסר.

עוד הוסיף כי "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים , שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה".

"עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש. כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה". לדבריו, "הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו. אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף".

מעניין לציין, כי פרופ' גמזו פרסם בתחילת השבוע הודעת ברכה על המינוי המסתמן של ברבש לתפקיד, ואמר כי "מינויו המסתמן של פרופ׳ גבי ברבש לפרויקטור הקורונה הוא מצוין. מדובר באיש הנכון במקום הנכון. זוהי ההחלטה הטובה ביוצר שקיבלה הממשלה בעת הנוכחי של המשבר הזה. אני מכיר את גבי היטב. הוא נחרץ, נחוש, יורד לפרטים, לא מקבל ״אי אפשר״, יודע לכבד ולכעוס יחד".

הוא הוסיף ושיבח את ברבש, שכיהן בעבר כמנכ"ל איכילוב "מתחילת הארוע הוא לקח אותו ברצינות, למד את הפרטים כמו שהוא יודע ללמוד והתמיד בקו אחיד. הוא מכיר את המערכת, את הפרסונות, את החשיבות של שרשרת ההדבקה והכשלים שלנו בה. לכן – הוא האיש הנכון לפרויקטים הקורונה.

"כל הכבוד לפרופ׳ חזי לוי על זה שעזר בקבלת ההחלטה והכיר שהוא כמנכ"ל לא יכול לרדת לכל פרט ובאמת לעשות שינוי והוא צריך אנשים בדמותו של גבי". לסיום הוסיף גמזו, שמונה הערב לתפקיד כי "יש לי כבוד גדול לגנרלים – אבל הם לא במטרייה שלנו ויהיה להם קשה למול ציוץ של כל פרופסור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture