Nati Shohat/Flash90

המתווה המסתמן לתשפ"א: תלמיד אחד בשולחן – כיתות גן עד ב' ללא קפסולות

מתווה הלימודים המסתמן לשנה הבאה: תלמידי הגנים, וכיתות א'-ב' ילמדו בכיתות רגילות בשנה הבאה, ומתכונת הקפסולות תופעל מכיתה ג' ומעלה. כיתות ד' ילמדו ארבעה ימים בבית הספר ועוד יום למידה מרחוק. מספר התלמידים בכיתה יוגבל ל-18

משרד החינוך הציג היום (חמישי) לראשי הרשויות את המתווה המסתמן לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. במסגרת המתווה, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, והיתר בקפסולות של עד 18 תלמידים כאשר כל ילד ישב בשולחן נפרד. גני ילדים יעבדו מלא ורגיל, כיתות ג'-ד' ילמדו בבית הספר חמישה ימים בשבוע בקפסולות, ומכיתה ה' עד י"ב התלמידים יגיעו לפחות יומיים לבית הספר כאשר תינתן עדיפות לכיתות ז' ו-י'.

משרד הבריאות אישר את המתווה והערב דנים בו משרדי האוצר והחינוך. על מנת להוציא לפועל את המתווה משרד האוצר יאלץ לאשר אלפי תקנים זמניים למורים בעלות שנתית של מיליארדי שקלים על מנת לעמוד בצמצום כגודל הכיתות. האחריות לגיוס כוח האדם תוטל על משרד החינוך, ובאוצר נערכים לממן.

במשרד הבריאות סבורים שאין צורך לחלק ילדים עד גיל 6 לקפסולות, זאת לאור הגילוי ששיעור התחלואה בקרב ילדים הינו נמוך, וכי מצטברות עדויות לפיהן ילדים, בעיקר בגיל הרך, מדבקים פחות מאשר ילדים גדולים ומבוגרים. על כן גיבשו במשרד החינוך מתווה חדש ללמידה בזמן הקורונה.

עיקרי המתווה:
•18 ילדים בקבוצת לימוד שבהן כל ילד יושב בנפרד
•גני ילדים – יעבדו מלא ורגיל
•כיתות א'-ב' ילמדו גם כן בכיתות רגילות וללא קפסולות. המשמעות: המורים לא יופצלו, יצטרכו פחות מורים מכיתות אחרות
•בכיתות א'-ג' צפויים איך ללמודו 5 ימים בשבוע בבית הספר
•כיתות ד' – ילמדו 4 ימים בבית הספר (יום אחד מפנים לכיתות ה'-ו')
•כיתות ה'-יב' – ילמדו לפחות יומיים בבית הספר תוך עדיפות לכך ששכבות ז' ו-י' יגיעו יותר אל מוסדות הלימוד
•העבודה היא בקבוצות – עד 4 קבוצות לכל מורה
•המורים עובדים מלא – כולל שעות פרטניות ושעות שהייה (כמו בדיקת מבחנים, הכנת מערכי שיעור וכדומה)

יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אמר כי טרם קיבלו הודעה מסודרת לגבי המתווה. "אין כוונה שמי שאמור ליישם את המתווים של משרד החינוך בצורה המקצועית והראויה ביותר ילמד על המתווים מהעיתונות, ולכן שנקבל את זה בצורה מסודרת נוכל להגיב ולהתחבר לכך", אמר. הוא הדגיש כי "שאלת כוח האדם היא השאלה המטרידה ביותר בהפעלת מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה".

שר החינוך יואב גלנט נאם אמש (רביעי) במליאת הכנסת. במהלך דבריו הציג השר גלנט את נתוני התחלואה הנמוכים בבתי הספר והגנים של החופש הגדול – ואמר כי "אמשיך להיאבק למען התלמידים, המורים וההורים. מערכת החינוך היא עוגן של יציבות בעבורם ובעבור המשק הישראלי. אני פועל מתוך אחריות לאומית ומתוך ראייה כוללת של מערכת החינוך, מערכת הבריאות והכלכלה".

עוד הוסיף השר גלנט: "מערכת החינוך תחת הנהגתי אינה עוסקת בהערכות כלליות אלא באיסוף נתונים, בהפקת משמעויות ובקבלת החלטות בהתאם. כל תלמיד שנדבק מתועד וסביבתו נבדקת בצורה יסודית".

בדבריו אמר גלנט במליאת הכנסת: "במהלך החודש האחרון עקבנו בדריכות אחר נתוני ההדבקה במערכת החינוך ומהמידע המצוי בידינו עלו הדברים הבאים: שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה".

"כמו כן, לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך" עוד אמר השר כי "הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים".

"בתקופה מורכבת זו, אני שוקל את הדברים בכובד ראש מתוך אחריות לאומית ותוך הסתכלות על החינוך, על הכלכלה ועל הבריאות". עוד אמר שר החינוך כי "בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים".

גלנט: "אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך – הם לא מוקד הדבקה" • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הבדחה בהפסקה כולם ביחד הולכים הביתה ביחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו