Hadas Parush/Flash90

סקרים: נתניהו נחלש ומתקרב ל-30 מנדטים – ימינה ויש עתיד מתחזקות

נתניהו מקבל 32-31 מנדטים וגנץ 11-9 לפי הסקרים, בעוד יריביהם מהאופוזיציה בנט ולפיד מזנקים. מנגד, כחול לבן מתחזקת באחד הסקרים ועולה למספר דו-ספרתי. הרוב לא רומה בחירות וכמה אחוזים אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו בנושאי הבריאות והכלכלה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד המערכת הפוליטית מתכוננת לאפשרות של בחירות, אולי כבר בנובמבר, לפי סקרי מנדטים שפורסמו הערב (חמישי), הליכוד נחלש – וגם לשותפתו לממשלה כחול לבן ירידה משמעותית לעומת המצב בכנסת הנוכחית. גוש הימין-חרדים מקבל בין 60 ל-63 מנדטים, לעומת 58 כיום. הליכוד מקבלת 31 מנדטים לפי סקר חדשות 13, ו-32 לפי חדשות 12.

סקר 'חדשות 12': הליכוד בראשות בנימין נתניהו 32, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון 18, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה 15, ימינה בראשות נפתלי בנט 15, כחול לבן בראשות בני גנץ 9, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 7.

לא עברו את אחוז החסימה: העבודה בראשות עמיר פרץ 1.8%, דרך ארץ בראשות יועז הנדל וצבי האוזר 0.3%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.2%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ 0.0%. לפי גושים: ימין 47, חרדים 16, מרכז שמאל 35, ערבים 15, ישראל ביתנו 7.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו עדיין מוביל בפער יותר מכפול על מתחריו: 34% מכלל המדגם סבורים שהוא המתאים ביותר בעת הזו לכהן בתפקיד. 22% השיבו שאף אחד מהמועמדים, אך במקום השני אחרי נתניהו נמצא יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, עם 15% התאמה. אחרי לפיד – נפתלי בנט עם 14%, ואילו מי שאמור לכהן כראש ממשלה לפי ההסכם הקואליציוני, בני גנץ, זוכה ל-10% תמיכה בלבד.

ואיך מעריך הציבור את תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בטיפול במשבר הקורונה בנושא הבריאותי? 58% מהנשאלים השיבו שתפקודו "בסך הכל רע", זאת לעומת 38% בלבד שהשיבו שתפקודו "בסך הכל טוב". 4% מהנשאלים השיבו שהם לא יודעים. בקרב מצביעי הימין – רק קצת יותר ממחצית סבורים שנתניהו מתפקד "בסך הכל טוב" (54%), 42% מהם סבורים שתפקודו "בסך הכל רע".

בכל האמור לנושא הכלכלי, מצבו של נתניהו רע יותר: 64% השיבו שתפקודו "בסך הכל רע", זאת לעומת 32% בלבד מכלל הנשאלים שהשיבו שתפקודו "בסך הכל טוב". גם בקרב מצביעי הימין, הרוב סבורים שתפקודו של נתניהו "בסך הכל רע" בנושא הכלכלי (53%) לעומת 44% מהם שסבורים שתפקודו "בסך הכל טוב".

האם אתה חושב שישראל צריכה או לא צריכה ללכת לבחירות? צריכה 24%, לא צריכה 65%, לא יודע 11%. אם ממשלת האחדות תתפרק ויתקיימו בחירות, מי לדעתך הוא האשם בכך? נתניהו 33%, גנץ 19%, שניהם במידה שווה 38%, לא יודע 10%.

סקר 'חדשות 13': הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 31 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 11 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד עם 19 מנדטים, ימינה של נפתלי בנט עם 16 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, מרצ עם 7 מנדטים, יהדות התורה גם היא עם 7 מנדטים, וש"ס בראשות אריה דרעי עם 6 מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה של עמיר פרץ, גשר של אורלי לוי אבקסיס, ודרך ארץ. תמונת הגושים על פי הסקר: גוש ימין – חרדים 60 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 52 מנדטים, ואביגדור ליברמן עם 8 מנדטים.

העונים נשאלו גם על תפקוד הממשלה והעומדים בראשה במשבר הקורונה. רוב מוחלט מהישראלים, 76% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 60% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 21% אחוזים די מרוצים ו-16% בלבד – מרוצים. לגבי שר הביטחון בני גנץ 66% אחוזים לא מרוצים, 16% די מרוצים ורק שבעה אחוזים מרוצים.

ועדיין למרות התשובות הללו, ואי שביעות הרצון מהתפקוד בקורונה, והירידה במנדטים כאשר עולה שאלתה ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 44% חושבים שנתניהו מתאים יותר. הרחק ממנו, נמצא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתאים עם 16%, בעוד רק 11% מוצאים את גנץ כמתאים להיכנס לבלפור. 30% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

נוסף על כך, העונים על הסקר נשאלו מה הם חושבים על נחיצותה של מערכת בחירות נוספת בשנת 2020. 57% סבורים שבחירות בעת הזאת הן מזיקות. 26% חושבים שרק אם "אין ברירה", ורק 12% חושבים שבחירות נחוצות בעת הזאת. אם התרחיש אכן יתממש וייערכו בחירות נוספות, 53% גרסו כי נתניהו יהיה אחראי לכך, מנגד, רק 22% מיחסים אחריות לגנץ. 25% ענו כי אינם יודעים.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי אפס.
לא יודע מהיכן מגיעה הספרה 3 לפני האפס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture