צילום יונתן סינדל / Flash90

מקלב במתקפה נגד נתניהו: "עשה הכל לתקוע טריז בינינו לכחול לבן"

סגן השר תקף בחריפות את התנהלות הממשלה: "יש חילוקי דעות כמעט בכל נושא וחוסר אחידות דעות. הציבור מאבד אמון". עוד אמר מקלב: "אם נתניהו יגיש הצעה לפיזור הכנסת, אנחנו נתנגד לה. אין סיבה להכניס את המדינה לעוד סבב בחירות הזוי ומיותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן שר התחבורה אורי מקלב התייחס בראיון שמתפרסם הבוקר (שישי) ב'יתד נאמן' לאפשרות של הליכה לבחירות ואמר כי, "באופן כללי ההחלטה נתונה בידי ראש הממשלה. התחושה שלו, שלא נותנים לו להתנהל כפי שהוא רגיל, אלא כובלים אותו. הוא בטוח שהוא לא יתרסק בבחירות אם יעשה צעדים נוספים שכבר החל לעשות באמצעות תכניות וחלוקת כספים".

מקלב מוסיף כי לדעתו נתניהו טועה בגישה שלו. "אין לו תמיכה כפי שהייתה לו בסבבים הקודמים. אפילו בתוך מפלגתו יש בעיות קשות ומריבות, שרק יתעצמו ויצופו עוד יותר. יש ליכודניקים רבים שחשים תסכול עמוק מהמצב וזה מתבטא בסקרים ועלול להיות אפילו יותר קשה מבחינת נתניהו".

סגן השר אומר: "לצערי הרב אני יותר מאוכזב מנתניהו ומהליכוד, אף שאני לא בא להצדיק את גנץ וכחול לבן ואת הצבעתם השבוע. צריך לראות את כל המכלול: לפני שבועיים, כאשר עלתה ההצעה של ח"כ סמוטריץ' על הקמת ועדת חקירה נגד התנהלות הבג"ץ, נתניהו דחק אותנו להצביע בעד וכך עשינו. הוא עצמו לא הגיע להצבעה. השבוע החליטו בכחול לבן לבצע פעולת תגמול נגד הליכוד על כל היחס נגדם. מצער מאד שזה היה על גבינו".

על השאלה האם נתניהו רקח תרגיל מכוון לתקוע טריז בין המפלגות החרדיות לגנץ, השיב מקלב: "בכחול לבן הגיעו אלינו לאחר ההצבעה השבוע, ואמרו לנו שזה לא היה נגדנו אלא תג מחיר נגד נתניהו והליכוד. אני לא מצדיק את ההצבעה שלהם, אבל זה מה שהיה חשוב להם לומר לנו. אנחנו יודעים את האמת מי אשם בזה. נתניהו עשה באמת הכול לתקוע טריז בינינו לכחול לבן. חבל מאד מבחינתו, כי זה יכול לפעול נגדו כבומרנג".

על האפשרות לפיזור הכנסת מבהיר שוב סגן השר מקלב: "נעשה את מה שאנו עושים תמיד ונשאל את גדולי ישראל. העמדה שנציג תהיה נגד בחירות. הציבור מתנגד לכך ואין סיבה להכניס את המדינה לעוד סבב בחירות הזוי ומיותר. אני משוכנע שגם רוב הציבור שלנו מתנגד לבחירות".

בנוסף התייחס לסקרים האחרונים שבו נתניהו מאבד מכוחו ואמר כי, "כאשר יש למישהו נגיעות אישיות, קשה לו לראות עוד מהלכים אחרים. כיום אין לו הרבה אנשים סביבו שיכולים לומר לו את האמת. יתכן שהוא חושב שאם הוא יבצע תכנית כלכלית כזו או אחרת וייטיב עם הציבור, ישכחו מהכל ויתמכו בו שוב".

לסיום התייחס להצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את אפליית החרדים, ואמר כי, "ההצעה המקורית הייתה של יו"ר ועדת הכספים הרב גפני, בעוד סמוטריץ' ניסה להביך את הקואליציה ובעיקר את המפלגות החרדיות. המופע שלו בכנסת אינו לגיטימי וחוצה קוים אדומים. גם בפוליטיקה יש גבולות. הוא מנסה להתסיס את הציבור שלנו נגדנו, וזה מעשה שאנחנו לא היינו עושים אותו אף פעם, גם לא בתקופת בחירות. יש גבולות שלא חוצים".

לדברי מקלב, המעשה הזה רק מגלה ומראה מיהו האיש ללא מסיכה. "אני רק רוצה להזכיר שבחוקים לא מעטים הקשורים ליהדות וידשקייט, "ימינה" לא מצביעה אתנו. הדבר התבטא השבוע בדיון בוועדת הכספים כאשר "ימינה" היו הסיעה היחידה בכנסת, שלא באו להצביע על נוהל הועדה של סעיף 46 בכדי לבלום את פעילות המיסיון בארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיתמוך בהצעה מה משנה מי מביא אותה

כל מילה של מקלב!
רק חבל שהדיבורים לא הופכים למעשים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture