asel Awidat/Flash90

צירים ייסגרו והכוננות הועלתה: בצה"ל נערכים לפיגוע נקמה של חיזבאללה

לאחר התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, ביממות האחרונות תגברו פיקוד צפון, חיל האוויר ואמ"ן את הכוחות באזור. בצה"ל אף לא פוסלים אפשרות לתקיפה גם בגבול בסוריה. מספר כבישים ייחסמו לכלי רכב צבאיים, ובמספר יישובים ייחסמו דרכי גישה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר מות מחבל של חיזבאללה בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, בצה"ל מתגברת היום (שישי) ההערכה כי ארגון הטרור צפוי להוציא אל הפועל פיגוע. בעקבות כך, ביממות האחרונות תגברו פיקוד צפון, חיל האוויר ואמ"ן את הכוחות באזור. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים במהלך היום כמה הערכות מצב, בהן הוחלט לחסום כמה צירים הסמוכים לגבול לתנועת כלי רכב צבאיים בלבד החל מהערב בשעה 20:00.

ההחלטה באה בעקובת הערכת מצב בה הוחלט על העלאת הדריכות בפיקוד הצפון, בחיל האוויר ואגף המודיעין. במהלך היום קיים הרמטכ"ל כוכבי כמה הערכות מצב בפיקוד הצפון, לצורך ביצוע התאמות בהיערכות וחיזוק ההגנה על היישובים באזור. בנוסף, בצה"ל תגברו בכוחות איסוף קרבי ובפלוגת חי"ר נוספת, את גדוד התגבור, 13 מחטיבת גולני, שהוקפץ אתמול מאימון לאוגדת הגליל, בשל המתיחות המתהווה.

בפיקוד הצפון רידדו מציוד ומחיילים חלק ניכר מהמוצבים הסמוכים לגבול, ומשימות ההגנה בגזרות הבט"ש יימשכו ממרחבים פתוחים ואחוריים. בצבא גם פרסו מחדש חלק מהכוחות בשטח הסמוך לגבול, כחלק מהערכת המצב. גם סוללות כיפת ברזל פרוסות בצפון בדריכות גבוהה מחשש שתגובת חיזבאללה תגיע בדמות של ירי רקטות על הצפון.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס למתיחות הגוברת בגבול הצפון: "חיל האוויר, אגף המודיעין והכוחות בצפון פועלים ביממה האחרונה במתכונת מוגברת", אמר זילברמן בתדרוך לתקשורת. "אנו מבינים שיש היתכנות של פיגוע חיזבאללה במרחב. תגברנו את הכוחות בגדוד של גולני וביכולות איסוף נרחבות. אנו לא יודעים איזה פיגוע ינסה חיזבאללה לעשות, אך יש הערכה מתגברת שינסה".

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור הערכת המצב בצה״ל ובהתאם לתוכנית ההגנה של פיקוד הצפון, תשתנה היערכות צה״ל במרחב הצבאי והאזרחי במטרה לחזק את ההגנה בגבול הצפון. לצד תגבור כוחות והעצמת הפעילות האיסופית במרחב, בוצעו מספר שינויים בפריסת הכוחות בסמוך לגבול לבנון וכן פעולות נוספות המשרתות את המאמצים המבצעיים".

"בהתאם להערכת המצב ולצורך המבצעי, יחסמו מספר צירים במרחב הגבול לתנועת רכבים צבאיים. בנוסף, במספר יישובים בודדים צפויים להיחסם דרכי גישה ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים. בשלב זה אין הגבלות נוספות במרחב האזרחי בתנועה על הצירים ובאתרי תיירות בצפון, וישנה אפשרות להגבלת העבודה במספר מצומצם של שטחים חקלאיים סמוכי גדר".

עוד נמסר כי "צה"ל מרכז מאמץ במשימת ההגנה על תושבי הצפון ונמצא במוכנות גבוהה לכלל התרחישים אל מול פעולות האויב וזאת תוך פגיעה מינימאלית בשגרת החיים האזרחית". בנוסף שיגרו בישראל מסר לממשלה הלבנונית ולעולם כי "צה"ל רואה במדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה".

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם אמר היום בפגישה עם ראשי רשויות בצפון היום כי "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון. אנחנו נערכים למגוון רחב של תרחישים ומקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה".

בצה"ל העריכו היום כי הפיצוץ שנשמע ברמת הגולן מצדו הסורי של הגבול, נגרם מירי נ"מ או פגז משטח סוריה לעבר ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את האירוע אך עד כה לא הגיבו להתרחשויות. "אנחנו לא יודעים בוודאות מי ירה ולמה, אך נגרם נזק לרכב ולמבנה ואנו רואים זאת בחומרה רבה", אמר דובר צה"ל. "נקיים הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, ולפיה נבצע התאמות במרחב הצבאי והאזרחי".

ההיערכות היום בגבול הצפון. צילום: asel Awidat/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה מאז ומעולם כל פעם שפוגעים בשומרי תורה ומצוות באות צרות . הקב"ה רואה את הצער שיש לשומרי המצוות בגלל הקורונה ומביא בלאגן מהצפון שיהיה להם במה להיתעסק במקום להרביץ לחרדים כל הזמן.

צודק אבל תחשוב עלינו תושבי הצפון, מפחיד

למה אי אפשר ליראות נורמלי סרטונים באתר????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture