בתגובה לירי בשישי לעבר רמת הגולן: צה"ל תקף אמש עמדות של צבא סוריה

מסוקי אפאצ'י של חיל האוויר תקפו בגולן הסורי בתגובה לירי הנ"מ שרסיסים ממנו גרמו נזק למבנה ולרכב במג'דל שמס. בתקשורת הסורית דווח על שני פצועים קל. צה"ל: "רואים במשטר הסורי אחראי לירי, נמשיך לפעול בנחישות ונגיב בעוצמה לכל פגיעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מסוקי קרב של צה"ל תקפו בליל שבת מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לירי שבוצע בצהרי יום שישי לעבר רמת הגולן. על פי צה"ל, במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורי. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

מקור סורי צבאי דיווח בכלי התקשורת במדינה כי בשעה 23:00 תקפו מסוקים ישראלים שלוש נקודות סמוך לגבול באזור קוניטרה. עוד דווח, כי שני חיילים סורים נפצעו באורח קל בתקיפה. זמן קצר לפני הודעת דובר צה"ל, כלי התקשורת בסוריה דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו כתוצאה מתקיפה של מערכות נ"מ בעיר קוניטרה. לפי כתב רשת אל-ערבייה, במהלך התקיפה נפגעה סוללת הגנה אווירית.

בצה"ל העריכו אתמול כי הפיצוץ שנשמע ברמת הגולן מצדו הסורי של הגבול, נגרם מירי נ"מ או פגז משטח סוריה לעבר ישראל. "אנחנו לא יודעים בוודאות מי ירה ולמה, אך נגרם נזק לרכב ולמבנה ואנו רואים זאת בחומרה רבה", אמר אתמול דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן בתדרוך לכתבים. "נקיים הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, ולפיה נבצע התאמות במרחב הצבאי והאזרחי".

תקרית בגבול: נזק מרסיסים נגרם למבנה ולרכב בגלל פיצוצים בצד הסורי

ביום שישי דווח כי הדי פיצוצים נשמעו סמוך לגדר הגבול בגולן בצד הסורי. נזק מרסיסים נגרם למבנה ולרכב אזרחי בשטח ישראל – ככל הנראה בצד המזרחי של מג'דל שמס. על פי דיווח בסוריה, נ"מ נורה לעבר מטרה שניסתה לחדור למרחב האווירי מישראל. בצה"ל בודקים אם מדובר בירי של מקלע כבד מכיוון הכפר חאדר – אזור שבו סוכלה בעבר פעילות חזבאללה.

הפיצוצים נשמעו בסביבות השעה 12:00 בצהריים באזור "גבעת הצעקות" ביישוב. כלי תקשורת סוריים מדווחים שטילי נ"מ של צבא סוריה הופעלו נגד "מטרות עוינות" באזור קוניטרה-הכפר חדר. ככל הנראה, השיגור בוצע לעבר כלי טיס של ישראל בלתי מאויש ורסיסים מטיל הנ"מ גרמו נזק לכלי רכב ולמבנה בצד הישראלי של הגבול.

מדובר צה"ל נמסר אז כי "לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצד הסורי. כמו כן, נזק מרסיסים נגרם ככל הנראה למבנה ולרכב אזרחי בשטח ישראל. הפרטים בבדיקה". תושב מג'דל שמס סיפר כי בשעות האחרונות נרשמה תקרית בכפר חדר, שמעבר לגבול. "יש הדי פיצוצים ואולי ירי מהקרב שמתחולל שם הגיע סמוך אלינו", אמר.

ב'ווינט' העריכו כי ככל הנראה מדובר בירי מקלעים שנורה מהצד הסורי, פגע בקרבת הגדר ויצר רסיסים. הירי בוצע מקרבת הכפר הסורי-דרוזי חאדר שמול מג'דל שמס. בכפר זה זוהתה ואף סוכלה פעילות של חיזבאללה בשנה האחרונה כך שייתכן ומדובר בתגובת הארגון להריגת פעיל הארגון ליד דמשק בתחילת השבוע. כעת האירוע נבדק מודיעינית בצה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture