צילום: דוברות המשטרה

מפגינים בעוטף עזה ובירושלים הותקפו – גז פלפל רוסס לעבר מוחים ברמת גן

6 בני אדם, בהם צעיר בן 27, נעצרו בחשד לתקיפת מפגין בי-ם. לטענת מפגינים בשער הנגב, חבורה של בני אדם הגיעה לעברם ודקרה פעיל שהפגין במקום. בצומת אלוף שדה תועד רכב חולף מרסס בגז מפגינים. גנץ: "מי שמרים יד על מפגינים חייב להיענש"

צעיר כבן 27 ועמו עוד חמישה נוספים עוכבו הלילה (ראשון), בחשד כי תקפו מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. השוטרים, שהוזעקו לרחוב לינקולן בעיר, מצאו אצל הצעיר אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם. לדברי עדי ראייה, המפגין עטה בנדנה ורודה, ותוקפיו קראו לעברו שאין לו זכות להפגין בירושלים. אז, הכו אותו באמצעות קסדה ושברו על גופו בקבוק זכוכית.

במקביל, בזמן אחת ההפגנות נגד הממשלה שנערכה בשער הנגב, מפגין העיד כי הותקף על ידי כמה בני אדם. לדבריו של ניר סהר, חבורה של צעירים הגיעה מצומת סמוך להפגנה, קרעה את השלטים שאחזו המפגינים וצעקו לעברם "שמאלנים", לאחר מכן הוא חש "סוג של דקירה", אולם לא הבחין באיזה כלי השתמשו התוקפים. ברגעים שלאחר מכן, סיפר סהר כי הילדים שהיו סביבו החלו לבכות.

בנוסף, במהלך הפגנה ברמת גן רוסס גז פלפל מרכב לעבר תומכי מחאת ה"דגלים השחורים" בצומת אלוף שדה והירדן בעיר. המשטרה פתחה בחקירה. צפו בתיעוד. האירוע ברמת גן התרחש מעט אחרי השעה 19:30, אז הפגינו 50 איש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "מושחתים נמאסתם", "שוחד מרמה והפרת אמונים", "מנותקים נמאסתם" ועוד.

ממשטרת לכיש נמסר כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות מספר אנשים שחלקם הגיעו ברכב וחלקם ברגל לצומת שער הנגב,שם הבחינו במספר מוחים, ניגשו אליהם, החלו לצעוק לעברם ובמהלך ההתגודדות פגעו באחד המוחים, שעל פי הדיווח נפצע קל. כוחות המשטרה הגיעו למקום במידי, חברו למתלונן, גבו ממנו עדות ראשונית והחלו בפעולות לאיתור ומעצר המעורבים. המשטרה תפעל לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. לצד זאת תפעל באפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא".

ממשטרה מרחב דן נמסר כי "הערב (25.7) הוגשה תלונה בגין ריסוס גז פלפל לעבר משתתפי מחאה בצומת אלוף שדה ברמת גן. לא ידוע על נפגעים בנפש. המשטרה פתחה בחקירה".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "לפני זמן קצר הוזעקו השוטרים לרחוב לינקולן בעקבות דיווח על תקיפה במקום. בסריקות שערכו, אותר חשוד כבן 27 החשוד בתקיפה. בחיפוש שערכו השוטרים, איתרו ברשות החשוד אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם מסוכן. 5 חשודים נוספים עוכבו בגין הפרת הסדר הציבורי".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס לתקריות האלימות ואמר כי "‏הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בטוויטר כי "‏אני מגנה בכל תוקף את התקיפות האלימות של מפגינים הערב וקורא למשטרה לפתוח בחקירה ולבוא חשבון עם התוקפים. אפס סובלנות לאלימות בכל צורה שהיא לפני שיהיה מאוחר מדי. זכותם של אזרחים במדינה הזו לצאת ולהפגין ואדאג לשמור על זכות זו בכל דרך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאוד; תפעל להעניש כל מי שהפריע לימין להפגין נגד גירוש יהודים מארץ ישראל – ללא כל סיבה. היו שאתה לא עושה זאת – אתה צבוע

גנץ צודק!!!
ומי שמרים יד על חרדים נתעלם.

איפה אתם כשדורסים מפגינים חרדים בבר אילן?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו