Yossi Zeliger/Flash90

בשל משבר הקורונה: יותר ממיליון איש נאלצו לצמצם את כמויות האוכל

תחושות הלחץ והחרדה בקרב הציבור החמירו בגל הקורונה השני, כך עולה מסקר שביצעה הלמ"ס באמצע יולי. לפי הלמ"ס בקרב 41% מהנשאלים חלה החמרה במצבם הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. גם מצבם הנפשי של רבע מבני ה-21 ומעלה החמיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

1.2 מיליון ישראלים העידו כי הם או אחד מבני ביתם צמצמו את כמות האוכל שהם אוכלים בעקבות המשבר הכלכלי – כך עולה היום (ראשון) מסקר שלישי בנושא החוסן האזרחי, שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאז פרוץ משבר הקורונה. 21% מהנשאלים ענו בחיוב לשאלה זו, לעומת 14% בסקר דומה שנערך בחודש מאי.

עוד עולה מהסקר, אותו ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באמצע יולי, כי תחושות הלחץ והחרדה בקרב הציבור החמירו; אם במהלך הגל הקודם דיווחו 33% כי הם חשים לחץ וחרדה, בגל הנוכחי מעידים על כך 42% מהנשאלים, בעוד ש-21% מדווחים על דיכאון, לעומת 16% בגל הקודם. תחושת הבדידות, עם זאת, נותרה זהה ומלווה 19% מהאוכלוסייה, למרות שהסגר הוסר ואין מגבלות חברתיות משמעותיות.

על פי הסקר, יותר ממחצית מהאוכלוסייה (55%) חוששים מקושי בכיסוי הוצאותיהם. גם נתון זה גבוה מהשיעור שנצפה לפני חודשיים (46%). בקרב 41% מהנבדקים חלה החמרה במצב הכלכלי בעקבות המשבר, אצלם ואצל משפחתם, בעוד בחברה הערבית נרשמה החמרה בקרב 49% מהאוכלוסייה.

מצבם הנפשי של רבע מבני ה-21 ומעלה החמיר בתקופה המשבר. חמישית מהאוכלוסייה חשה דיכאון, ושיעור דומה חש בדידות. 42% מהאוכלוסייה חשים לחץ וחרדה, כ-2.4 מיליון איש – לעומת 33% בסקר הקודם.

לפי הלמ"ס, 64% מהאוכלוסייה חוששים שיידבקו בנגיף, 33% מתוכם במידה רבה. יחד עם זאת, בזמן שמערכת הבריאות מרוכזת באופן ממוקד בקורונה, 38% חוששים מפני פגיעה במצבם הבריאותי בשל סיבות אחרות. זאת, בזמן שרוב הציבור ממלא אחר ההנחיות, יותר מ-80% ממלא במידה רבה, ול-19% מהציבור ההנחיות לא כל כך ברורות או שאינן ברורות כלל.

בקרב 41% מהנשאלים חלה החמרה במצבם הכלכלי בעקבות משבר הקורונה, כאשר שוב בקרב הערבים השיעור היה גבוה יותר – 49%. בקרב 21% מהאוכלוסייה (כ-1.2 מיליון נפש) הם או אחד מבני משק ביתם צמצמו את כמות האוכל, או הארוחות שהם אוכלים במהלך השבוע האחרון, מהפילוח עולה שבקרב הערבים השיעור היה שוב גבוה יותר – 33%.עוד עולה מהסקר, כי רוב הציבור ממלא אחר ההנחיות – יותר מ-80% במידה רבה. ל-19% מהציבור ההנחיות לא כל כך ברורות, או שאינן ברורות בכלל.

עוד עולה מהנתונים, כי 14% נעזרים במישהו המסייע להם בהבאת מזון ותרופות, כאשר שיעורם בקרב בני 65 ומעלה גבוה יותר – 29%. 11% מהאוכלוסייה צופים כי ב-12 החודשים הבאים מצבם הכלכלי ישתפר, לעומת 27% בגל הקודם. 60% סבורים כי מצבם הכלכלי לא ישתנה ו-28% חוששים שמצבם הכלכלי יחמיר – עלייה לעומת השיעור שנצפה בגל הקודם – 18%.

כמו כן, על פי הלמ"ס, שיעור הישראלים שנותנים אמון בטיפול הממשלה צנח מ-69% בסקר הקודם ל-47% בלבד. גם שיעור הנותנים אמון ברשות המקומית ביחס להתמודות עם המשבר ירד מ-77% ל-69%. 62% מאמינים במשרד הבריאות, רק 45% באוצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture