צילומים: פלאש 90

מפקד המחוז לשר: "בדרך כלל בהפגנות נמנעים מלתת דוחות על מסכה"

השר לביטחון הפנים הוקלט לוחץ על מפקד מחוז ירושלים לפעול נגד המפגינים בבלפור: "אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ולא אוסרים על הדבר הזה". הניצב הצטדק: "אתמול חילקנו 160 דוחות על אי עטיית מסכה בהפגנה, שזה לא שכיח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לחץ על מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורן ידיד לפעול נגד המפגינים שמוחים בשבועות האחרונים מחוץ לביתו של ראש הממשלה – כך עולה מהקלטות משיחות סגורות שנחשפו ב'כאן חדשות'. "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה. אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה. לא יכולים. יש הבדל בין הפגנה, לבין אירועים כמו שאנחנו רואים בחודשיים ובשבועות האחרונים", אמר השר למפקד המחוז.

אוחנה התייחס בשיחה עם בכירי המשטרה להפרת הנחיות משרד הבריאות בהפגנות ואמר כי "כי אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ועל מופעי תרבות ואמנות, ולא אוסרים על הדבר הזה. פשוט תחזירו את החיים לתושבים".

הניצב הצטדק בשיחה וטען כי המשטרה אוכפת: "עכשיו בקריית הממשלה, משרד החוץ (מחלקים דוחות) של 5000, של 1000 שקל, על חסימת הצירים. הרגע. ניסו לחסום שם את הכנסת, קיבלו גם דוחות על מסכות. אתמול 160 דוחות על אי עטיית מסכה בהפגנה, שזה לא שכיח". עם זאת, הודה שדרך כלל בהפגנות נמנעים מחלוקת דוחות על עי עטיית מסכה, "אתמול אמרתי בהפגנה עם 160 דוחות, שבדרך כלל בהפגנות נמנעים מזה", כך ידיד.

לפי ההקלטות, אוחנה ניסה גם להזיז את מוקד ההפגנות מסביבת מעונו של נתניהו, ואמר כי הוא מבקש "לאתגר" את פסיקת בית המשפט שקבע כי מותר להפגין במקום מאחר ומדובר במעון רשמי שייך למדינה והוא דומה למבנה הציבור. "מי שרוצה להפגין יכול להפגין, בסדר גמור. לא למרר את חיי התושבים. משתלטים על המדרכות בשקי שינה, במזרנים ובדוכנים שלמים.

"אתה יודע שאני מאוד מעריך אותך", אומר השר למפקד הבכיר, "אבל ונדליזם זה לא רק שמנפצים זגוגיות. ונדליזם זה גם למרר את החיים של התושבים ולבזות את סמלי המדינה כמו שקרה אתמול. לחסום את הכניסות לכנסת, לחסום את הכבישים, גם זה ונדליזם. בוודאי שתקיפת שוטרים, אני לא צריך להגיד לך, שחוויתם גם בימים האחרונים זה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו וזה לא דבר שאנחנו יכולים להשלים איתו".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הדברים שפורסמו הוצאו מהקשרם ונאמרו בפורום רחב בישיבה שהתקיימה בעיריית ירושלים, דבר המעיד יותר מכל על השקיפות ושאין כל עניין להסתיר את הדברים שנאמרו. משטרת ישראל מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה".

"נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה בכדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו", לשון התגובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture