חיילי צה"ל בגבול הצפון. צילום: דורון הורוביץ / FLASH90  

הערכה בצה"ל: "החשיפה התקשורתית גרמה להשעות מתקפה נגד חיילים"

בצה"ל מעריכים כי החשיפה התקשורתית של תגבור הכוחות שיבשה את התוכנית של הארגון חיזבאללה, אך מדגישים כי האיום לא נעלם. בצבא חוששים מירי צלפים ושיגור טיל נ"ט, וישמרו על החיילים הרחק מהגבול כדי לא לספק לחיזבאללה מטרות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המתיחות הביטחונית שהורגשה בימים האחרונים בצפון הארץ הובילה להעלאת הכוננות סמוך לגבול, מחשש לפיגוע על ידי חיזבאללה. לפי הערכה, החשיפה התקשורתית של תגבור הכוחות בים, באוויר, ובעיקר ביבשה, גרמו לבכירי ארגון השיעי להשהות את הפגיעה בחיילי צה"ל ברגע האחרון – כך דווח הבוקר (שני) ב'וואלה'.

בצה"ל מזהירים כי ייתכן מאוד ששיבוש פעילות חיזבאללה הצליח, אך לא סיכל אותה לגמרי. מסיבה זו, אומרים בצה"ל, יש להיערך לבאות ולא לספק לפעילי הארגון את האפשרות לפגוע בחיילים באמצעות הפעלת מטען חבלה, ירי צליפה או שיגור טיל נ"ט.

גורמים בפיקוד הצפון שצוטטו ב'וואלה' הסבירו כי האתגר הגדול ביותר יהיה לשמור את חיילי צה"ל הרחק מהגבול כדי לא לספק לחיזבאללה מטרות, ומנגד לשמור על רמת הגנה גבוהה ביישובים הסמוכים לגדר והמוצבים הצבאיים.

סגנו של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, נעים קאסם, אמר אתמול (ראשון) כי הארגון לא מתכוון להודיע מה תהיה תגובתו חמותו של מחבל הארגון עלי כאמל מוחסן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. קאסם, המשמש כסגנו של חסן נסראללה, ציין בריאיון לרשת "אל-מיאדין", המקורבת לארגון השיעי, כי "משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת".

לדבריו, "משוואת ההרתעה מול ישראל קיימת, ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה. התרגלנו כבר לאיומים של ישראל והם לא חדשים לנו, לא ניגרר אליהם". עם זאת, הוא הדגיש: "מלחמה אינה עולה על הדעת כרגע מפני שישראל לא תעמוד בה. אם תפרוץ – נגיב בעוצמה גבוהה יותר מהמלחמה הקודמת, מפני שנערכנו ושיפרנו יכולות. לא נכון שנצא למלחמה על בסיס הצהרות כאלה או אחרות".

קאסם נשאל כיצד הם מתכוונים להגיב על הרג הפעיל: "החלטנו שלא נודיע מה נעשה. שבישראל יחשבו מה שהם רוצים – אין לנו תשובה וצריך להמתין לימים שלפנינו". בנוסף, סגנו של חסן נסראללה, התייחס לאזהרות מצד ישראל: "איומי ישראל לא משנים את עמדתנו – אלו איומים לא אפקטיביים". גם כשהמראיין מנסה לחלץ ממנו בהמשך – האם התקבלה החלטה – הוא סירב להתייחס.

כזכור, על רקע המתיחות שהורגשה בימים האחרונים בגבול, רחפן של צה"ל נפל אתמול בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע. כוחות צה"ל הפרוסים באוגדת הגליל, מראש הנקרה ועד להר דב, מבצעים שורה של פעולות הונאה להטעות את חיזבאללה לאור כוונת הארגון להוציא לפועל פיגוע נקמה על הריגת פעיליו ליד דמשק לפני כשבוע.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקר אתמול בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. הביקור התקיים תחת איפול והותר לפרסום רק לאחר שגנץ חזר למרכז, זאת על רגע המתיחות הביטחונית בגזרה. "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון", אמר גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture