Miriam Alster/Flash90

השר אשכנזי: "אנחנו נמשיך להילחם על תקציב דו שנתי – הוויכוח הוא פוליטי"

בכיר כחול לבן על העימות הפוליטי: "בחירות זה הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה, האיום היחיד בבחירות הוא על אזרחי מדינת ישראל". עוד הוסיף: "אנחנו מציינים השבוע את תשעה באב, מה לא למדנו מזה שום דבר?" שר החוץ על המצב בצפון: "אני בעד לא לדבר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר כחול לבן, שר החוץ גבי אשכנזי, אמר הבוקר (שני) בראיון ל'רדיו 103' כי כחול לבן תמשיך להתעקש על תקציב דו-שנתי, עם זאת אמר כי הוא מקווה שהדבר לא יוביל לבחירות: "אני מקווה שלא, מי שדואג לאזרחי מדינת ישראל, למשק ולצרכים ינהג בחוסר אחריות אם זה מה שהוא יעשה. אנחנו חושבים שמה שצריך עכשיו זה יציבות, זה אופק, ודאות, לטפל במשבר הכפול של הקורונה והכלכלה. לצורך כך שילמנו מחיר פוליטי כבד כשנכנסנו לממשלה".

הוא הסביר את הדרישה בנושא וטען כי "זה לא אצלנו, קראתי במקרה היום את העיתונים, כולם מבינים שמדינה לא יכולה לעשות תקציב לחגים. הרי מרבית שנת 2020 מאחורינו, עד שייגמרו תקציב יהיה ספטמבר, מה שצריך זה ודאות – לא תקציב לרבעון. אין ויכוח על תקציב חד-שנתי או דו-שנתי, אין באמת דו-שנתי. שנת 2020 רובה מאחורינו, העברנו תקציבים לשנה הבאה בתחום הכלכלי, מה אנחנו רוצים לעשות? להעביר תקציב למשרד הבריאות עד סוף השנה? מה הנגיף יעצור? מה אנחנו רוצים להגיד למיליון מובטלים שניתן להם כסף עד סוף השנה ואז נחליט מה עושים?"

"אנחנו נמשיך להילחם על העמדה שהיא הנכונה למדינת ישראל, תקציב לסגור את השנה ולשנה הבאה", הוסיף השר הבכיר. "אנחנו טוענים מאוד פשוט שהוויכוח על התקציב הוא לא כלכלי. ברור לגמרי שצריך תקציב ל-21, שום מדינה לא עושה תקציב לרבעון". לדבריו, "הוויכוח איננו כלכלי, הוויכוח הוא פוליטי, וזה גם הפרה של ההסכם. אתם יודעים מי עמד על התקציב לשנה הבאה בהסכם? נתניהו, לא אנחנו". עוד טען כי "אנחנו לא מפרים הסכם קואליציוני, מישהו אחר אולי מפר. טוענים שזה צורך של המדינה – אני לא רואה שיקול לאומי למה ללכת על תקציב לרבעון".

הוא נשאל האם כחול לבן תלך לבחירות במידה ונתניהו יכפה תקציב חד-שנתי והשיב כי "בחירות זה הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה, האיום היחיד בבחירות הוא על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו חושבים שזה הדבר האחרון שצריך, אנחנו נכנסו לממשלה כדי למנוע בחירות תוך כדי תשלום מחיר פוליטי מאוד כבד באופן מודע".

"חשבנו שבין האלטרנטיבה של בחירות רביעיות ובין ממשלה שתייצר כאן אופק, יציבות, תקווה, זה בדיוק מה שצריך לעשות ושילמנו מחיר כבד, אנחנו עדיין חושבים שזה אפשרי. הרבה מדברים על הקואליציה, הממשלה הזאת יכולה לעבוד, אתן דוגמה מהביטחון. זה עניין רציני לכל הדעות, אני שותף לדיונים, אני בקבינט המדיני-ביטחוני, אני רואה שיושבים, מתייעצים, מחליטים – זה עובד מצוין. זה רק עניין של רצון, כל השאר זה רק תירוצים ושיקולים פוליטיים".

"תירוצים ללכת לבחירות, שיקולים אישיים ואינטרסים אחרים. אנחנו אומרים לשים הכול בצד, מה שחשוב עכשיו זה הציבור. אנחנו משרתי ציבור, באנו לעבוד עבור הציבור, אנחנו עובדים בשביל מדינת ישראל. מה שישראל צריכה עכשיו זה ממשלה לא מתקוטטת, לא מסוכסכת, עם ידיים יציבות על ההגה, שאומרת לאזרחים איך היא מתמודדת עם המשבר הכפול שילווה אותנו גם בשנה הבאה, ולצורך העניין הזה צריך גם תקציב לשנה הבאה".

עוד הוסיף בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב: "תסתכלי מה קורה בכחול לבן – אין סכסוכים, כולנו באותה דעה, ונמשיך לשכנע ולדרוש את מה שאנחנו חושבים שצריך לציבור. אין אחד שחושב שצריך ללכת לבחירות. אנחנו מציינים השבוע את תשעה באב, מה לא למדנו מזה שום דבר? תסתכלו מה קורה ברחוב, אנחנו צריכים להיות מאוחדים. אני לא רוצה שזה יהיה המשבר הראשון בתולדות המדינה שההנהגה שלו מפולגת, אני מאמין שנשכנע".

שר החוץ התייחס גם למתיחות בצפון ואמר כי "אני גדלתי רוב חיי בצבא אנחנו מעדיפים לעשות ולא לדבר. אבל אגיד, אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו, זה קונצנזוס. לבנון וסוריה נושאות בעיניו באחריות לכל מתקפה ואיום שיוצא מהשטח שלהם כלפי מדינת ישראל. לא ניתן שיפגעו בביטחון, שיאיימו על אזרחים, לא נסבול פגיעה בכוחותינו, וצה"ל באמת ערוך להגיב". לסיום אמר כי "אני בעד לא לדבר, לעשות את מה שצריך ובזה אנחנו מתרכזים".

בכירים בליכוד: "כחול לבן בדרך להתקפל ולהסכים לתקציב חד-שנתי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשכנזי.
לראשות הממשלה!
הגיוני. מממלכתי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture