רכב מאבטחת רה"מ נקלע להפגנה. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

דיווח: שב"כ הידק בשבועיים האחרונים את האבטחה סביב נתניהו ומשפחתו

ריבוי ההפגנות ברחוב בלפור, והפגנה נוספת שנערכה במוצאי שבת, ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה, חייבו את אגף האבטחה לשנות חלק מהיערכותו. בשב"כ גם מוטרדים מההתנכלויות האלימות למפגינים נגד נתניהו, שאירעו בימים האחרונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אגף האבטחה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) הידק בשבועיים האחרונים את האבטחה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו – כך דווח בעיתון 'הארץ'. הדבר נעשה בשל התגברות ההפגנות סביב מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים והתלהטות האווירה בין המפגינים, המשטרה ומשתתפי הפגנות התמיכה בנתניהו.

בדיווח מצוין כי מאז רצח רבין מקיים שב"כ רמת אבטחה מקסימלית סביב ראשי הממשלה, ומדיניות הארגון גורסת כי אין כל אפשרות להתפשר על השמירה סביבם. עם זאת, ריבוי ההפגנות ברחוב בלפור, והפגנה נוספת שנערכה במוצאי שבת, ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה, חייבו את אגף האבטחה לשנות חלק מהיערכותו. הסיבה לכך היא הנוכחות הכמעט רציפה של עשרות עד אלפי מפגינים בקרבה גדולה לבתי ראש הממשלה.

בניגוד למצב הרגיל, האנשים הללו אינם עוברים סינון או תשאול ביטחוני, אף שיש מאבטחים ומחסומים המפרידים בינם לבין נתניהו ומשפחתו. בשב"כ לא מתייחסים לשאלה אם יש התרעה מודיעינית כלשהי על כוונה או ניסיון לפגוע בנתניהו או בני משפחתו. עם זאת, בשירות מוטרדים מהאפשרות ש"אירוע אבטחתי" יתחולל בלא התרעה ממוקדת ויוביל להתנגשות אלימה בקרבת מעון ראש הממשלה.

על פי הדיווח של עמוס הראל, בשב"כ גם מוטרדים מההתנכלויות האלימות למפגינים נגד נתניהו, שאירעו בימים האחרונים בכמה אתרים. החטיבה היהודית בשירות מעורבת במעקב אחר ההתפתחויות ובניתוח של המגמות העולות מן התקריות וההפגנות ברחובות ושל הסיכונים האלימים הכרוכים בהן. התקיפות נחקרו עד כה על ידי המשטרה, כי כרגע נראה שהן אירועים נקודתיים, שאין מאחוריהן התארגנות מוקדמת או חשאית.

ראש השב"כ נדב ארגמן השיב בשבוע שעבר למכתבו של השר אריה דרעי, שהביע דאגה על ההסתה המשתוללת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ארגמן אומר כי השב"כ עושה את כל מה שהוא יכול בהגנה על ראש הממשלה ומוסיף מסר חשוב על האחריות של נבחרי הציבור להימנע משיח מתלהם, שלדבריו עלול להתפרש כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה.

"השירות הביטחון (השב"כ), ער לדברים הנאמרים ונכתבים, שעל פניהם נושאים בחובם הסתה לאלימות כלפי סמלי שלטון המאובטחים על ידי השירות, תוך שאלה מטופלים בעיקרם על ידי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהתאם להוראות החוק", כותב ארגן לשר.

לדברי ארגמן: "שב"כ מקיים כל העת הערכות מצב שנועדו להעריך את רמת האיום והסיכון לסמלי השלטון המאובטחים על ידו, ובהתאם קובע את מעני האבטחה". הוא כותב כי הוא מודה על הפנייה ומדגיש כי: "הארגון עושה כל שלאל־ידו על מנת לקיים את המשימה שהוטלה עליו בדין ולהעניק אבטחה מיטבית לראש הממשלה".

ארגמן מוסיף מסר ערכי מוסרי המתאים לימים אלה ופונה לנבחרי הציבור, לדבריו: "לצד האחריות המוטלת על כתפי גורמי האבטחה והסיכול של השירות, סבור אני כי גם על כתפי נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מוטלת האחריות, גם בעיתות של פולמוס אידיאולוגי וחילוקי דעות פוליטיים, להימנע משיח מתלהם שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בודדים כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה ובלתי חוקית שעשויה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

ב'כאן חדשות' דווח אמש כי בגלל ההפגנות שר המודיעין אלי כהן שמשמש בפועל כראש ועדת השרים לענייני שב"כ יוזם דיון על תגבור האבטחה סביב ראש הממשלה. על פי הדיווח, בימים האחרונים מרבה נתניהו להתייחס להפגנות ומציין ברשתות החברתיות שלו: "יש איומים מפורשים ברצח כלפיי וכלפי משפחתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture