צילום: רשתות ערביות)

נס בצפון: חוליית מחבלים ניסתה לחדור להר דב – נורתה ע"י צה"ל ונמלטה ללבנון

הותר לפרסום: כשלושה עד חמישה מחבלים חצו את הגבול לתוך הגבול הבינלאומי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, שנמלטו חזרה לשטח לבנון. אין נפגעים לכוחות צה"ל והתושבים יכולים לחזור לשגרה מלאה. דובר צה"ל: "ימים מתוחים לפנינו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום שעה של מתח הותר לפרסום: חוליית חיזבאללה חדרה היום (שני) לשטח ישראל באזור הר דב שבגבול לבנון. כוח צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר 4-5 מחבלים, שעשו את דרכם חזרה ללבנון ותקף בדרום לבנון. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל. תושבי היישובים סמוכי הגדר התבקשו להישאר בבתים, וכעבור כשעה הודיע דובר צה"ל על חזרה לשגרה.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני כשעה סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים של חיזבאללה במרחב הר דב. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה". דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן הוסיף כי "האירוע מתנהל, ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה".

זילברמן תיאר את ההתרחשויות ואמר כי מדובר ב"אירוע של סיכול פיגוע. אנחנו מצליחים לשבש את הפיגוע. יש פה חוליית מחבלים – סדר גודל של 4-5 מחבלים. היא חוצה בהר דב במספר מטרים בודדים את הקו הכחול, מזכיר שאין שם גד,. היא נכנסת לשטח ריבוני של מדינת ישראל. התצפיתניות מזהות את המחבלים ומרגע כניסתם הם נשלטים גם בתצפתית וגם באש. ירינו אלטילריה למיסוך, נק"ל וירי מקלעים".

"אנחנו פותחים באש והם נמלטים לשטח לבנון. לא ידוע לנו מצב המחבלים. מבחינתנו זה אירוע מתנהל. אין בשלב הזה נפגעים לכוחותנו בכל מרחב פיקוד צפון". הוא הכחיש את הדיווחים הלבנונים ואמר כי "לפי הידוע לנו לא היה ירי נ.ט. לעבר ישראל".עוד הוסיף כי "אני לא יודע להגיד אם האירוע נסגר. מבחינתנו הוא עודנו מתנהל. יש ירי של מסכי עשן על מנת לבודד את מרחב ההר".

דובר צה"ל הדגיש בשיחה עם כתבים צבאיים כי הכוננות נמשכת וכי "אנחנו במוכנות להמשך. ימים מורכבים ומתוחים לפנינו. אנחנו נערכים להמשיך ולהגן על המרחב". לדבריו, בפיקוד צפון נמצאים הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד הפיקוד אלוף אמיר ברעם. עוד עדכן כי "אנחנו פותחים לתנועת אזרחים את הצירים במרחב הצפון, עדיין סגורים לכלי רכב צבאיים".

מדובר באזור ללא יישובים ישראליים אך גם ללא מכשול פיזי בין לבנון וישראל, שבו חיזבאללה ביצע כמה פיגועי נקמה בשנים האחרונות. כוחות גדולים מאוד של הצבא עשו את דרכם לאזור צומת הטנק והכפר רג'ר. באזור נשמעו קולות נפץ לצד תנועה ערה מאוד של כלי טיס בגזרה, ובלבנון דווח על ירי פגזים באזור חוות שבעא.

על פי דיווח של רשת "אל-מנאר" בלבנון וכלי תקשורת נוספים, ההיתקלות בין כוח צה"ל למחבלים נרשמה סמוך לגבול, באזור חוות שבעא. ייתכן כי שני מחבלים ניסו לחדור לצורך הטמנת מטענים. גורם לבנוני אישר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקרית היא תגובה לתקיפת הישראלית בסוריה בשבוע שעבר שבו נהרג פעיל חזבאללה.

כשצה"ל זיהו את החוליה החלו חילופי אש בין הצדדים. על פי דיווחים, החוליה ניסתה לירות טיל קורנט לעבר הכוח. טרם ברור מה עלה בגורלם של המחבלים, אולם באחד הדיווחים של התקשורת בלבנון נטען כי יש נפגעים לאנשי החזבאללה. ברשת "אל-מיאדין" טענו כי החוליה ירתה לעבר רכב ישראלי באמצעות טיל קורנט – ופגעה פגיעה ישירה.

צה"ל הוציא מוקדם יותר הנחייה לתושבי מרחב הגבול עם לבנון כי הם נדרשים לשהות בבתים, חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. בשלב זה, הצירים במרחב חסומים, יש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך. "יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח. למידע נוסף ניתן לפנות לקב"ט/רבש"ץ או למוקד הטלפוני של הרשות המקומית, לפיקוד העורף בטלפון 104, בפורטל החירום הלאומי ובדפים הרשמיים ברשתות החברתיות".

ההנחיות למרחב האזרחי כפי שהופצו לקציני הביטחון ביישובים הבאים: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה. כאמור, התושבים כבר יכולים לחזור לשגרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה היה שם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture