Miriam Alster/Flash90

כץ מכחיש את ההסכמות – גפני: "לא אעביר את חוק המענקים בלי התוספת"

שר האוצר הכחיש את ההסכמות על הגדלת תוכנית המענקים למשפחות ברוכות ילדים: "קראתי כל מיני פרסומים, לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה". גפני: ""אם לא תאשר את התוספת לילד הרביעי והחמישי לא אעביר את חוק המענקים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר ישראל כץ הכחיש בדיון בוועדת הכספים את ההסכמות על הגדלת תוכנית המענקים למשפחות ברוכות ילדים ואמר כי "קראתי כל מיני פרסומים על הכרזות שלי, לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה או כל דבר אחר. באתי לכאן כדי להקשיב, אני מבקש לשמוע את חברי הוועדה. זה חוק עם הרבה מאוד דגשים. גם בממשלה עצמה הוכנסו שינויים בחוק. אני בא לשמוע את הוועדה בלב פתוח ונפש חפצה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לכץ ואמר לו כי "אם לא תאשר את התוספת לילד הרביעי והחמישי לא אעביר את חוק המענקים".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר השיב כי "צריך לשפר את החוק בכל מה שקורה מעבר לילד השלישי. אם שר האוצר וראש הממשלה יקבלו החלטה לאמץ את הרעיון שעלה בוועדה – זה יעזור לקידום החוק במהירות וגם להעביר לאזרחים את הכסף. אני מקווה שבסופו של יום נמצא את הדרך לתת את הפתרונות. ההצעה שלי היא ילד רביעי – 500, חמישי 250, עד העשירי 100 שקלים. אני חושב שאם שר האוצר יתמוך בהצעה הזאת זאת תהיה בשורה אדירה לאזרחי ישראל והחוק הזה יעבור".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ושלמה קרעי (הליכוד) תמכו בהעברת מענק לכל ילד, בטענה שלא מדובר בסכומים גבוהים. גם חבר הכנסת אחמד טיבי תמך במענק, לצד חברי הכנסת החרדים שקידמו אותו מבעוד מועד. חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד טען גם: "כדי שהחוק יעבור ויתקדם, צריך לשפר אותו בכל מה שקשור לילד הרביעי, החמישי ושישי שביעי ועד העשירי".

לפי הביטוח הלאומי, העלות התקציבית של התוספת עבור כל ילד מוערכת ב-100 מיליון שקלים. זו הסיבה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ ובעיקר הגורמים המקצועיים במשרדו התנגדו לה נחרצות, אף שמדובר בסכום זניח ביחס לתוכנית כולה, שעלותה כ-6.5 מיליארד.

מוקדם יותר דווח כי הממשלה צפויה להסכים להרחבת תכנית המענקים לכל ילד, מעבר לילד הרביעי והחמישי בכל משפחה. לפי הדרישה של גפני, ההורים יקבלו על הילד הרביעי מענק מלא של 500 שקלים, על הילד החמישי והשישי 250 שקלים כל אחד, ועל הילד השביעי ואילך יקבלו בין 100 ל-166 שקלים על כל ילד.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס בפתח דיון הבוקר ועדת הכספים לפרסומים בדבר הסדר למתן מענק אישי מעבר לילד השלישי ואמר כי "יש כאן החלטה שרציתי להביא אותה גם בשם רה"מ בשיתוף כל חברות הקואליציה. משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים".

על פי זוהר, "הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים למענק של עד הילד הרביעי כולל הילד הרביעי בסך 500 ש"ח לכל ילד, על הילד החמישי 250 ש"ח, הילד השישי והלאה תוספת של 100 ש"ח לכל ילד". עוד הוסיף כי "אני חושב שזה טוב שאנחנו מטיבים עם האזרחים, היוזמה הזו בין שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה".

יו"ר הוועדה גפני השיב כי "נגיע לסעיף הזה, נראה מה מוצע ונתייעץ עם חברי הוועדה ונחליט". סביבתו מעריכים שהתוספת לתוכנית היא 100 מיליון שקלים אך הסכום המדויק עוד נבדק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture