David Cohen/Flash90

הכוננות בגבול לבנון: צה"ל יתגבר את פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים

המתיחות נמשכת: יממה לאחר סיכול הפיגוע בהר דב הודיע צה"ל על תגבור של פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים, וכן בכוחות איסוף ובכוחות מיוחדים. דיווח: ההערכות בישראל מדברות על כך שחיזבאללה נערך לבצע פיגוע נגד ישראל עד יום חמישי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המתיחות בצפון, מדובר צה"ל נמסר היום (שלישי) כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל הוחלט על תגבור של פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים, איסוף ומיוחדים. צה"ל נשאר בשלב זה ערוך, דרוך ובכוננות גבוה לאורך גבול הצפון. על הגבול עצמו לא ניתן לראות חיילים או מטרות צבאיות אחרות, כדי שלא לספק לחיזבאללה מטרות נעות לטילי נ"ט או ירי אחר.

ב'חדשות 12' דווח כי ההערכות בישראל מדברות על כך שחיזבאללה יגיב בהכרח לאירוע – ככל הנראה עד חמישי הקרוב, שבו מציין העולם המוסלמי את חג הקורבן. בדיווח דומה ב'ישראל היום' נאמר כי במערכת הביטחון צוברת הערכה כי חיזבאללה ינסה לממש את פעולת התגובה לפני חג הקורבן שיחול ביום חמישי הקרוב.

נתניהו בפיקוד הצפון: "הפעולה אתמול הייתה חשובה – לא מציע לנסות אותנו"

בתוך כך, שעות לאחר שראש ממשלת לבנון חסן דיאב התייחס לתקרית והאשים את ישראל בהפרת הריבונות הלבנונית, שרת ההסברה של לבנון מנאל עבד א-צמד אמרה לעיתונאים בביירות כי "ממשלת לבנון מגנה את התוקפנות של ישראל", ואף הוסיפה כי בכוונת הממשלה "להגיש מחר תלונה על כך בפני מועצת הביטחון של האו"ם".

גנץ בחיל האוויר: "מציע לזכור – יש למדינת ישראל יכולת אינסופית" • צפו

כזכור, חוליית מחבלים ביצעה אתמול בצהריים פיגוע חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון.

"כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה". לאור הערכת המצב המתמשכת, הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים – התושבים יכולים לחזור לשגרה.

ארגון הטרור חיזבאללה הכחיש הערב את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון: "כל מה שכלי התקשורת הישראליים טוענים, בדבר סיכול פעולת חדירה מכיוון לבנון לתוך ישראל, כמו גם הדיבור על הרוגים בקרב פעילי חיזבאללה בהפצצות שהיו באזור שבעא, הם אינם נכונים לחלוטין, וזה ניסיון לייצר ניצחונות והישגים שקריים".

חיזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים: "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום, ואילו רק צד אחד פתח באש – וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ". חיזבאללה הבהיר עוד כי "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".

בצה"ל סתרו את טענות חיזבאללה ומסרו כי החוליה הייתה חמושה, והייתה בדרכה לבצע פיגוע ללא כל ספק: "התקרית כולה מתועדת, החולייה של חיזבאללה בהר דב הייתה חמושה", אמר גורם ביטחוני בתגובה להודעת ארגון הטרור הלבנוני. גורם מדיני מסר לאחר האירועים הערב: "ראינו את ההיערכות של חיזבאללה אתמול. עקבנו על ההתפתחות מהצהריים. ייתכן ויהיה המשך".

גורמים בינלאומיים: ישראל העבירה מסר להרגעה; צה"ל נשאר בכוננות בצפון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture