Marc Israel Sellem/POOL

אוחנה על האלימות בת"א: "תורידו את הלהבות"; המפכ"ל: "נפעל בנחישות"

גנץ על האלימות אמש נגד מפגיני שמאל: "תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש". ניסנקורן אמר כי "אלו שתקפו את המפגינים - האנרכיסטים האמיתיים". סמוטריץ': "‏עם כל הוויכוחים והכעסים אלימות זו לא אופציה". לפיד: "הדם על הידיים של ביבי"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה גינה הבוקר (רביעי) את התקיפה האלימה שהתרחשה אתמול נגד מפגינים נגדו וכתב בטוויטר: "בחייכם. תורידו את הלהבות. כמה שנאה באוויר. תשעה באב. לא משנה בעד או נגד מי אתם: אני קורא לכולכם – ימין, שמאל, בעד/נגד רה"מ, נגדי או בעדי – להוריד את הלהבות. המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות. אנחנו עם אחד. זה יהיה אסון אם המחלוקות ישכיחו זאת".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועי האלימות אמש במחאה בתל אביב: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי אלימות והפרת חוק".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן". שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי "אלו שתקפו את המפגינים אתמול – הם האנרכיסטים האמיתיים".

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ חה״כ יועז הנדל בטוויטר: "אי אפשר לקבל את המראות של אתמול. מצפה ליד קשה וענישה כלפי מי שנוהג באלימות. ‏סלחנות כלפי קנאים היא שיעור שלמדנו כבר בהיסטוריה. ערב תשעה באב, המשימה ההיסטורית שלנו היא לא לאפשר לעולם מלחמת אחים".

שר החקלאות ופיתוח הכפר בחשבון הטוויטר שלו: "האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה, אמר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.
אנחנו נכנסנו לממשלה כדי להגן על הדמוקרטיה ונפעל נגד כל גילוי אלימות ולקיחת החוק לידיים. אני קורא למ"מ מפכ"ל המשטרה להפעיל את כל הכלים הנדרשים כדי לתפוס את הבריונים מההפגנה בת"א ולמצות עמם את הדין".

השר רפי פרץ אמר כי "ערב ט׳ באב. יום של חשבון נפש לאומי. ‏על כולנו, על החברה הישראלית כולה ועל נבחרי הציבור משמאל ומימין, לגנות כל גילויי אלימות. אסור לקבל את מה שהיה אמש בת"א. ‏ההפגנה והוויכוחים הם לגיטימיים, אך אסור שהדבר ידרדר לאלימות. חייבים להוריד את מפלס השנאה. ‏משנאת חינם נחרבנו, ומאהבת חינם נבנה".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏אלימות מחוץ לתחום. אחיותיי ואחיי בימין ובשמאל. נתווכח, נדון, נפגין ונמחה. ככה זה בחברה אזרחית איכפתית ומעורבת. אבל לעולם לא נרים יד אחד על השני. נפלנו בזה בעבר יותר מדי פעמים ושילמנו מחירים כבדים. מדי. בני עם אחד אנחנו. עם כל הוויכוחים והכעסים אלימות זו לא אופציה. נקודה".

ראש האופזיציה יאיר לפיד בתגובה לאלימות אמש כלפי מפגינים תל אביב: "האלימות והדם שנשפך אתמול בתל אביב הם על הידיים של ביבי והשליחים שלו. מי שזורע הסתה יקבל דם. מי שקורא למפגינים מפיצי מחלות, ומסית נגד אזרחים שמפגינים נגדו, מוביל את ישראל למלחמת אחים. אנחנו ערב ט׳ באב והבעיה הגדולה שלנו היא שגדול מחרחרי השנאה בישראל יושב בלשכת ראש הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו