Tomer Neuberg/FLASH90

גיבוי חרדי לזוהר: "מחזקים את ידיו – יש לפעול לחזק את שורות הקואליציה"

יהדות התורה: "בשעה זו יש לפעול לחזק את שורות הקואליציה ולהביא ליציבותה". ש"ס: "זוהר עושה עבודה חשובה בכנסת למען ייצוב הקואליציה והציבור בכלל, אנו פועלים בתיאום ובהרמוניה". ח"כ בליכוד הוקלט תוקף את זוהר: "הוא חמור - בימים הקרובים נעיף אותו"

סיעת יהדות התורה פרסמה בצהריים (רביעי) הודעת גבוי ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ואמרו כי "סיעת יהדות התורה מחזקת את ידיו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. לצד העובדה שאין ממנהגינו להתערב בנעשה בתוך סיעות אחרות, נדגיש כי אנו פועלים בשיתוף פעולה מתמיד לטובת כלל אזרחי ישראל. בשעה זו יש לפעול לחזק את שורות הקואליציה ולהביא ליציבותה".

גם בסיעת ש"ס יצאו נגד היוזמות בתוך הליכוד להדיחו מהתפקיד ואמרו כי "חברי סיעת ש"ס בכנסת מחזקים את יו״ר הקואלציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר- העושה עבודה חשובה בכנסת למען ייצוב הקואליציה והציבור בכלל. אנו פועלים בתיאום ובהרמוניה ונמשיך לפעול יחד לקדם חוקים שחשובים לכלל הציבור בישראל".

זוהר שיגר הבוקר הודעה לחברי מרכז ליכוד שמקורבים אליו ואמר כי "ידעתי שאני נכנס למשהו לא פשוט אבל עשיתי את זה למעננו, למען המדינה והליכוד ולמען ראש הממשלה. לצערי אני משלם היום מחירים כבדים מאוד. תוקפים אותי מהשמאל, מהתקשורת שלא מרפה ממני ולצערי עכשיו גם על ידי חלק מחברי הליכוד. חשוב לי שתדע שהיום אני זקוק לתמיכה שלך יותר מתמיד".

ב'כאן חדשות' פורסמה הבוקר הקלטה של חבר הכנסת עוזי דיין מהליכוד כשהוא תוקף בחריפות את יו"ר הקואליציה, חבר סיעתו מיקי זוהר: "הוא חמור שעושה נזק גדול לליכוד. אם יהיה צורך – בימים הקרובים נעיף אותו", נשמע זוהר אומר בהקלטה.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, יזם מהלך להדחת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, אמר הבוקר בראיון ל'חדשות 12' כי "כשנתניהו יראה שמיקי פעל שלא בצדק ולא על פי דין, הוא ייתן לו הרבה פחות גיבוי". קרעי טען שרה"מ ביקש להקפיא את המהלך כדי לבחון את הדברים. לדברי ח"כ קרעי, "זוהר הציג את הדברים לנתניהו כאילו זאת פאשלה או עצלנות של חברי סיעה שלא הגיעו, כשבפועל זה לא נכון. לבקשת ראש הממשלה, שלחתי לו שלי באופן אישי היה קיזוז לכל היום. נתניהו ביקש להקפיא את הנושא עד לבדיקה ולבחינה של הדברים".

"זה לא עניין של כמה חתמו וכמה לא", הוסיף קרעי. "הייתה היענות רבה במפלגה להדחת זוהר, חלק בחתימה פומבית וחלק בהסכמה שבשתיקה ובגיבוי מוחלט מאחורי הקלעים. המהלך בהקפאה לבקשת ראש הממשלה. הלנתי על כך שמיקי מתנהל באופן בריוני ולא צודק. הוא משתמש בכוח שלו, למרות שחברי כנסת רבים היו מקוזזים בשבוע שעבר ולכן לא הגענו להצבעה".

לדברי קרעי, "זוהר קיבל גב מנתניהו כי הוא אמר לו שהכישלון בהצבעות היה בגלל חברי הסיעה, במקום לקחת אחריות על עצמו כיו"ר הקואליציה. הוא היה צריך להגיד 'שגיתי, לא צפיתי נכון את הסיטואציה, הייתי צריך להיערך יותר ולגייס את חברי הסיעה שבדרך כלל לא מגיעים ברביעי'. הוא בחר להפיל את זה עלינו".

"כבר תקופה ארוכה שזוהר מתנהל לא כמו יו"ר קואליציה. הוא מייצר אווירה עכורה בסיעה. הוא מגיע בעצמו לוועדת הכספים למשל, יוצא נגד שר האוצר, משכנע אותנו חברי הוועדה להצביע נגדו ומגיש הסתייגות נגד עמדת הממשלה. כך לא מתנהג יו"ר קואליציה, זו לא דוגמה אישית. הוא לא צריך להתנהל נגד חברי הסיעה ולתדרך עיתונאים נגדנו. ההתנהלות הזו שגויה".

"יו"ר קואליציה אמור לתת שקט לראש הממשלה. אמרתי לנתניהו שההתנהלות של מיקי פוגעת בו. אנחנו עומדים מאחורי ראש הממשלה כאיש אחד ומגבים אותו, ובמקום לתת לו שקט יו"ר הקואליציה מייצר לו שריפות. הקפאתי את בקשת ההדחה כי נתניהו ביקש, כל בקשתו חשובה בעיניי. אני מניח שזוהר לא סתם נבהל ופנה מידי לנתניהו שיעצור את המהלך", טען זוהר.

דרמה בליכוד: ח"כים חתמו בעד הדחת זוהר – נתניהו ביקש לעצור את היוזמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו