הביטוח הלאומי: מענק הקורונה למשפחות ישולם בראשון – ליתר יועבר בהמשך

כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקלים. מענק של 500 שקלים עבור ארבעת הילדים הראשונים ו300 שקלים עבור כל ילד מהילד החמישי ואילך. חיילים משוחררים יקבלו תוספת של 500 ש"ח וומקבלי קצבאות הביטוח הלאומי יקבלו מענק כפול • כל הפרטים

הביטוח הלאומי מודיע היום (רביעי) כי המענק למשפחות יועבר כבר ביום ראשון הקרוב – אך הרווקים יקבלו את הכסף לחשבונותיהם רק מאוחר יותר. הביטוח הלאומי הודיע שהמענק עבור ילדים תחת גיל 18 יועבר כבר ביום ראשון. לפי הביטוח הלאומי זו תהיה הפעימה הראשונה בהעברת המענקים. לאחריה יועברו יתר הכספים לאלו הזכאים – ולמעשה כלל אזרחי ישראל יקבלו מענק מקופת המדינה.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו", הודה שפיגלר. "עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".

מהביטוח לאומי נמסר כי "בעקבות משבר הקורונה וכדי להקל עליכם בתקופה זו, הביטוח הלאומי ישלם מענק לכל אזרח. אנחנו נערכים לשלם לכם את המענק באופן אוטומטי ישירות לחשבון הבנק שלכם. המענק ישולם בכמה פעימות, התשלום הראשון יהיה עבור ילדים, ולאחר מכן מדי יום ישולמו המענקים לתושבים מגיל 18 ומעלה בכמה פעימות, עד לסיום התשלומים. אנחנו נעדכן אתכם על מועדי התשלום בכל פעימה".

מענק עבור ילדים: הורים לילדים עד גיל 18 יקבלו מענק עבור כל ילד שמשולמת עבורו קצבת ילדים, בסכומים האלה: מענק בסך 500 ₪ עבור כל ילד- עד הילד הרביעי, מענק בסך 300 ₪ עבור כל ילד – מהילד החמישי ומעלה. "שימו לב, המענק עבור הילדים ישולם בפעימה הראשונה לחשבון הבנק שאליו משולמת קצבת הילדים, ואין צורך לפנות אלינו", מציינים בביטוח לאומי.

מענק בסך 750 ₪ לכל תושב מגיל 18 ומעלה: תושב ישראל שנולד עד 30.6.2002 – יקבל מענק בסך 750 ₪, אם הוא מרוויח עד 651 אלף ש"ח בשנה. אם הכנסתו השנתית גבוהה מ- 651 אלף ש"ח – לא יהיה זכאי למענק עבור עצמו, אולם יהיה זכאי למענק עבור ילדים. שימו לב, המענק ישולם לחשבון הבנק שלכם שמופיע ברישומי הביטוח הלאומי. "מי שאין לו רישום של חשבון בנק אצלנו, יצטרך לעדכן חשבון בנק באתר", נמסר.

מענק מוגדל למקבלי קצבאות: מי שמקבל אחת מהקצבאות האלה יהיה זכאי למענק נוסף בסך 750 ₪, כלומר יקבל מענק מוגדל בסך 1,500 ₪. "שימו לב, המענק ישולם לחשבון הבנק שלכם המעודכן אצלנו, ואין צורך לפנות אלינו", נמסר.

הקצבאות הן: נכות כללית / הבטחת הכנסה / דמי מזונות / סיעוד או שירותים מיוחדים לאחר גיל הפרישה / אזרח ותיק ושאירים שמקבלים גם השלמת הכנסה או השלמה לנכות / נכי איבה, נכי צה"ל ואסירי ציון לפי מבחני הכנסה / נכות לעולים חדשים ושירותים מיוחדים לעולים חדשים / קצבת נכי רדיפות ונכי מלחמה בנאצים ואלמנותיהם ממשרד האוצר לפי מבחני הכנסה / קצבאות עולה נזקק ותושב חוזר נזקק ממשרד הקליטה.

זכאות למענק מוגדל כששני בני הזוג מקבלים קצבה: אם שני בני הזוג מקבלים קצבת הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה בקצבת אזרח ותיק או שאירים, מזונות או עולה נזקק ותושב חוזר נזקק – המענק המוגדל ישולם רק לאחד מבני הזוג. אם שני בני הזוג זכאים לקצבאות האחרות – כל אחד מהם יקבל מענק מוגדל.

עוד נמסר כי "אנחנו נשלם את המענק ישירות לחשבון הבנק של הזכאי שמופיע אצלנו ברישומים (לא ניתן לבקש לשלם את המענק לחשבון בנק אחר). באפשרותך לבדוק באתר מה הם פרטי חשבון הבנק שאליו יועבר התשלום וכן באתר האישי. אם אין לנו את חשבון הבנק שלך- תוכל לעדכן אותו באתר בקלות או במענה קולי בטלפון מספר 02-5393733 מי שאין לו חשבון בנק – יוכל לקבל את המענק במזומן בבנק הדואר, מבלי לפתוח חשבון בנק. שימו לב, עדיין אי אפשר למשוך את הכסף בבנק הדואר, אנחנו נפרסם מתי זה יתאפשר".

"המענק ישולם בכמה פעימות: התשלום הראשון יהיה עבור ילדים, אחר כך מדי יום ישולמו עוד כמיליון תשלומים עד לסיום התשלומים. לדוגמה, זוג הורים עם 3 ילדים יקבל את המענק בכמה תשלומים, בפעימה הראשונה יקבל 1,500 ש"ח עבור הילדים, ובפעימות הבאות עוד 750 ש"ח עבור כל אחד מההורים. שימו לב, באתר האישי תוכלו לראות את פרטי חשבון הבנק שבו ישולם המענק, וכן את מועד התשלום וסכום המענק".

עוד הודגש כי "אנחנו לא מקזזים חובות מהמענק וניתן למשוך את המענק בתוך 30 יום, ללא עיקולים מצד הבנק".

בינתיים, עדיין לא אותרו מאות אלפי זכאים למענק, שלמוסד לביטוח לאומי אין את פרטי חשבונות הבנק שלהם. עקב כך נראה שיהיה עיכוב של שבועות או חודשים בהעברת חלק מהמענקים לאוכלוסייה זו. גורם בביטוח הלאומי הסביר: "עד כה השגנו את חשבונות הבנק של 88% מהישראלים. מי שנתוניו עדיין חסרים צפוי לקבל מסרון בימים הקרובים, ורק אם גם הפעולה הזו לא תצליח – הזכאים יתבקשו להיכנס לאתר אינטרנט ייעודי".

ב'ווינט' דווח כי במשרד האוצר טוענים שניתן היה להעביר את המענקים כבר מחר ובשל תשעה באב היו רואים אותם הזכאים בחשבונות הבנק ביום שישי. "אין סיבה לעכב את תשלום חלק מהמענקים", אמר גורם באוצר.

ממשרד האוצר נמסר כי "המענק ישולם באופן אוטומטי לכל מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי השונות. יתר הזכאים יוכלו להירשם באתר הביטוח הלאומי בצירוף פרטי חשבון הבנק שלהם ולקבל את המענק עם תום השלמת הפרטים. את הבקשה יהיה ניתן להגיש עד 24 חודשים מיום תחילת החוק".

מליאת הכנסת אישרה מוקדם יותר את תכנית הסיוע הכלכלי, במסגרתה כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקל, ומענק נוסף של 500 שקל בעבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. החל מהילד החמישי יתקבל מענק בגובה 300 שקל לכל ילד נוסף.

מקבלי קצבאות התלויים במבחן הכנסה כגון נכות, אבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, סיעוד, מזונות, ניצולי שואה נצרכים, עולים נזקקים, ואוכלוסיות נצרכות נוספות יהיו זכאים למענק כפול עבורם, משמע סכום חד פעמי בגובה 1,500 שקל.

חיילים או משרתי שירות לאומי שהשתחררו או עתידים להשתחרר במהלך שנת 2020 יהיו זכאים לתוספת של 500 שקל, כך שסך המענק יעמוד על 1,250 שקל.

בעלי הכנסות גבוהות העולות על 651 אלף שקל בשנה (החייבים במס לפי שנת 2018), לא יהיו זכאים למענק בעבור עצמם אך יקבלו מענק עבור שאר בני המשפחה ככל שאלה עומדים בתנאי הזכאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "כפי שהבטחתי לכם, הכנסת אישרה עכשיו את תכנית מענק לכל אזרח שיזמתי. הכסף יגיע לחשבונות הבנק שלכם, אזרחי ישראל, כבר בתחילת השבוע הבא. זה עוד צעד שיקל עליכם ויניע את גלגלי הכלכלה שלנו. אנחנו עשינו הרבה צעדים כאלה במיליארדים רבים. התכנית של רשת הביטחון לעסקים ולשכירים, הארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה, החל"ת ועוד צעדים – ויהיו עוד צעדים, כי אנחנו חייבים ויכולים לנצח יחד את הקורונה".

אחרי תיקון אפליית המשפחות: מליאת הכנסת אישרה סופית את חוק המענקים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו כבר, מתי כולם יקבלו את הכסף?
עובדים עלינו…
מזה אומר בהמשך???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו