צילום: פלאש 90

להב 433 תבדוק מי עומד מאחורי הפרופיל המזויף שאיים לפגוע ברה"מ

אחרי שראש הממשלה פרסם צילום מסך מפייסבוק ובו קריאה לרצוח אותו, פתחה יחידת הסייבר בבדיקה כדי לגלות מי עומד מאחורי הפרופיל המזויף שפרסם את האיום. דובר משפחת נתניהו על האשמות כי הם עומדים מאחורי הפרופיל: "מטומטם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה פתחה הערב (חמישי) בבדיקת היוזר הפיקטיבי שבאמצעותו פורסם פוסט מאיים הקורא לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו: "דיקטטורים צריך להוריד בכדור". זאת בעקבות הודעת פייסבוק מוקדם יותר היום לפיה החשבון Dana Ron, אשר ממנו נכתבו איומים על חיי ראש הממשלה הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהתברר כי הוא מזויף.

דובר משפחת נתניהו, עופר גולן, התייחס לטענות כי מי שעומדים מאחורי הפרופיל המזויף הם ראש הממשלה והצוות שלו. "שמעתי על הרעיון המטומטם. שיהיה ברור, ראש הממשלה מצפה שיחידת הסייבר של המשטרה תאתר את כותב הפוסט באופן מידי ותמצה איתו את הדין".

נתניהו כתב בפייסבוק כי "מצער שבעיצומו של משבר הקורונה, ודווקא ביום הזה שההיסטוריה לימדה אותנו שעוצמתנו היא באחדותנו, בוחרים בערוץ 12 להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז. ערוץ 12 מטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה מצד השמאל הקיצוני, ומנסה להדביק לו פייק אחריות לאלימות בהפגנות השמאל. אתמול העלילו בחדשות 12 שראש הממשלה עומד מאחורי קבוצת בריונים שתקפה בתל אביב. היום נחשף השקר כשהתברר שמדובר בכלל בקטטה בין אוהדי כדורגל יריבים".

"היום הוסיפו עלילה חדשה, כאילו ראש הממשלה עומד מאחורי פוסט שקורא לרצוח את ראש הממשלה. אנו דורשים מיחדת הסייבר של המשטרה לחשוף מייד מי עומד מאחורי הפוסט הזה. גם השקר הזה יתברר במהרה, כי במשך תקופה ארוכה התלוננו אנשי ימין על הפרופיל המסית ״דנה רון״. כל מי שמטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה ומשפחתו – הוא שותף להסתה. ערוץ 12 עושים את כל זה כדי להסתיר את ההסתה המסוכנת נגד ראש הממשלה", דברי נתניהו.

כזכור, פייסבוק הודיעה היום כי החשבון "דנה רון", אשר ממנו נכתבו איומים על חיי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהתברר כי הוא מזויף. בהודעת החברה נכתב: "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו"ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

אתמול פרסם נתניהו ציוץ עם צילום מסך מפייסבוק ובו קריאה לרצוח אותו. בדיקה שנערכה העלתה ספקות בנוגע לאמיתות החשבון ומאוחר יותר גם בפייסבוק הודו היום כי החשבון מזויף. לציוץ שפרסם אתמול צירף נתניהו צילום מסך מדיון בפייסבוק, ובו תגובה מאת משתמשת בשם Dana Ron, שלפיה הדרך היחידה להזיז את נתניהו מכיסאו היא "עם כדור בראש".

מקורבי ראש הממשלה נתניהו אמרו בתגובה להודעת פייסבוק כי "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".

משתמש טוויטר בשם יוסי דורפמן העלה ספקות באשר לזהות המגיבה – הנקראת דנה רון. לפי דורפמן, הפרופיל של דנה רון נפתח בשם דנה לוי, הוא פעיל מחודש מארס ולא ניתן לראות את החברים שלו. נוסף לכך, הפרופיל פרסם שורה של פוסטים הנוגעים להפגנות נגד ראש הממשלה בפרק זמן קצר מאוד – בכל דקה במשך כעשר דקות. זאת לצד פרסומים על תוכניות ריאליטי מיפן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture