Marc Israel Sellem/POOL

בעקבות התנגדות השרים החרדים: הסרת ההגבלות בסופ"ש נדחתה לשבוע הבא

בדיון טלפוני בנושא ביטול המגבלות לסופי השבוע, דרעי וליצמן התנגדו לביטול ודרשו להקל גם במגבלות על בתי הכנסת. בשני יתקיים דיון נוסף בקבינט הקורונה, ואז יביאו במשרד הבריאות לאישור מודל אחיד של הגבלות מספר האנשים למבנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התנגדות השרים החרדים יעקב ליצמן, אריה דרעי ויעקב אביטן, והשר יזהר שי מ'כחול לבן' הובילה הערב (חמישי) לכך שהסגר החלקי נותר בתוקף בסוף השבוע הקרוב. במסגרתו לא פועלים חנויות ומרכזי הקניות. ההכרעה נדחתה לקבינט הקורונה ביום שני. השרים החרדים התנגדו משום שהדרישה להגדלת מספר המתפללים בבתי כנסת לא נענתה עד כה.

דרעי וליצמן הביעו התנגדות לביטול ההגבלות, ודרשו שאם עושים הקלות אז יש להקל גם במגבלות על המתפללים בבתי הכנסת. הנציגים החרדים הסבירו כי אין טעם לדון בהגבלות בשלב זה, משום שביום שני הקרוב יתקיים דיון בקבינט הקורונה, ואחריו צפויים במשרד הבריאות להביא לאישור מודל אחיד של הגבלות למספר אנשים במבנה, ביחס לגודל המבנה.

שר נוסף המתנגד להסרת הגבלות סופ"ש הוא השר יזהר שי: "היעד הממשלתי שהוגדר הוא 400 חולים ליום, בינתיים אנחנו על 2,000 נדבקים ליום. קצב הצמיחה אומנם התמתן אבל לא נוכל להגיע ליעד בלי צעדים משמעותיים. מי שבסופו של דבר הוסמכו לקבל את ההחלטה היו שר הבריאות אדלשטיין והפרופסור גמזו", אמר שי.

ב'כאן לדשות' דווח שר הבריאות יולי אדלשטיין והדרג המקצועי, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, הציגו הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו את עמדת המשרד כי "סגר סוף השבוע" במתכונתו הנוכחית והמצומצמת אינו יעיל וכי אפשר לבטלו. עדיין לא נקבע מתי יתקיים דיון בממשלה בנושא.

ב'ישראל היום' דווח כי בישיבה שנערכה הבוקר במשרד הבריאות, וכן בדיון טלפוני שהתקיים הערב עם ראש הממשלה, הדעה הרווחת הייתה שאפשר להפסיק את הסגר על העסקים בסופי השבוע. עם זאת, השר יזהר שי, שמלכתחילה היה זה שהעלה את הרעיון לסגרים בסופי שבוע, הסתייג מחידוש הפעילות העסקית. לדבריו הנתונים מראים שההתקהלויות במרכזי הקניות מהווים מוקדי הדבקה.

על פי תקנון הממשלה, ניתן לשנות החלטה במשאל טלפוני, רק אם כל השרים מסכימים לכך. במידה ואפילו שר אחד מתנגד, נדרשים דיון והצבעה של במליאת הממשלה. לכן, נכון לעכשיו, הנושא צפוי לעלות לדיון בקבינט הקורונה ביום שני הקרוב, שם יציג את המלצתו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.

השר אופיר אקוניס, שהתנגד בממשלה לרעיון של סגר סוף שבוע, צוטט ב'ישראל היום' אומר שהוא "מברך על המלצת משרד הבריאות. רעיון הסגר שהציע השר יזהר שי מכחול לבן היה מופרך מעיקרו. לרציונל שלו שהסגר יסייע בהורדת התחלואה לא הייתה אחיזה במציאות מצד אחד, אבל פגיעה ודאית בכלכלה מהצד השני. טוב שהדבר הזה הסתיים".

ב'ווינט' דווח כי היעד הממשלתי הוא לרדת ל-400 נדבקים ביום תוך חודש כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. גמזו נדרש להציג רעויות כדי לגרום לזה לקרות. אחד הדברים שייבחנו בקבינט הקורונה ביום שני זה להטיל סגר לילי כל השבוע במקום סגר חלקי בסופי שבוע, כפי שהציע במקור שי, לדבריו, יש לנקוט צעד אגרסיבי יותר שישפיע על מקדם ההדבקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture