צילום: אתר המודיעין האיראני

איראן: עצרנו מנהיג של ארגון טרור שתכנן פיגועים מארצות הברית

איראן פרסמה כי עצרה ראש "קבוצת טרור אמריקנית", שלדבריה עומד מאחורי פיגוע הפצצה ב-2008 בעיר שירז, ואחראי לפיגועים נוספים נגד המדינה. בטלוויזיה הממלכתית נמסר כי "ג'אמשיד שרמה, שהוביל פעולות חבלה נגד המדינה בתוך איראן, נמצא כעת בידי כוחות הביטחון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איראן הודיע היום כי עצרה מנהיג של "ארגון טרור" שפעל מארצות הברית ואחראי לפיגוע קטלני בעיר שיראז ב-2008, שבו נהרגו 14 בני אדם ועוד יותר מ-200 איש נוספים נפצעו. הטלוויזיה הממלכתית ציטטה הצהרה של משרד המודיעין, ולפיה מנהיג קבוצת "תונדר", ג'משיד שרמהד, שהוביל פעולות טרור וחבלה באיראן, נמצא ב"ידיהם החזקות" של כוחות הביטחון של איראן.

תונדר, "רעם" בפרסית, הוא הזרוע הצבאית של הארגון המלוכני "אסיפת הממלכה של איראן" שבסיסו בקליפורניה. הוא רוצה להשיב את המלוכה לאיראן, שנפלה לאחר המהפכה האסלאמית ב-1979 עם בריחתו של השאה. מייסד הקבוצה נעלם באמצע שנות ה-2000. בארגון לא הגיבו לפניות מצד סוכנות הידיעות אי-פי.

ארגון האופוזיציה האיראני שפועל בקליפורניה שואף שאיראן תחזור להיות מונרכיה, כפי שהייתה עד המהפכה האיסלאמית ב-1979. לארגון יש ערוצי טלוויזיה ורדיו שפועלים מחוץ לאיראן. באתר הארגון נכתב שג'משיד שארמהד, המנהיג שנעצר, הוא מהנדס חשמל במקצועו שנולד במרץ 1955. הוא איראני ממוצא גרמני וחי בגרמניה לפני שעבר ללוס אנג'לס ב-2003.

לטענת איראן שארמהד היה אחראי לפיגוע שהיה ב-12 באפריל 2008 במסגד הומה אדם בעיר שיראז בדרום המדינה. בפיגוע נהרגו 14 בני אדם ו-215 נפצעו. שנה לאחר מכן איראן הוציאה להורג בתלייה שלושה גברים שהורשעו במעורבות בפיגוע, ולטענתה היו קשורים לארגון. איראן טענה שאותם גברים קיבלו פקודות מ"סוכן CIA" איראני שנמצא בארה"ב ונדרשו להתנקש בחייו של בכיר באיראן.

עדיין לא ברור כיצד שרמהד נעצר, אך איראן פיתתה בעבר גולים ומתנגדי משטר דרך קרובי משפחה ושיטות אחרות על מנת שישובו לאיראן או לבעלות בריתה, שם יוכלו להיעצר. ב-2010 נעלם אדם שהואשם בהיותו סוכן איראני לפני שעמד למשפט בקליפורניה על ניסיון להזמין את חיסולו של שרמהד. הוא ככל הנראה שב לאיראן.

לפי הטלוויזיה האיראנית, שלא סיפקה ראיות לכך, הארגון תכנן פיגועים נגד סכר במדינה וכן הטמנת פצצות ציאניד ביריד הספרים השנתי של טהראן. עוד דווח כי תונדר אחראי לפיגוע בקברו של רוחאללה חומייני בטהראן ב-2010, שבו נפצעו כמה אנשים.

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נאם בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית אתמול (שישי), ושלל כל משא ומתן עם ארצות הברית בנושאי תוכנית הטילים ותוכניות הגרעין של טהרן. חמינאי קרא לאיראנים "להתנגד לבריונות של ארה"ב".

"הסנקציות הברוטליות של אמריקה על איראן מכוונות לגרום לקריסת כלכלתנו. מטרתן היא להגביל את השפעתנו באזור, ולמנוע מאתנו טילים ויכולת גרעיניות", אמר חמינאי. חמינאי ביטל את הקריאות מאירופה לאיראן לפתוח בדיאלוג עם ארצות הברית, ואמר: "לא נסכים לשיחות שנועדו רק כדי לעזור לקמפיין הבחירות החדש של טראמפ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture