FLASH90

בית המשפט ליאיר נתניהו: "הסר את הציוץ עם כתובות המפגינים"

שופטת בימ"ש השלום הורתה לבנו של רה"מ להסיר מהטוויטר ציוץ בו פרסם את פרטיהם של ראשי המחאה בבלפור, "ולהימנע מלהטרידם במשך חצי שנה". הזאת בעקבות פניית המפגינים בטענה כי מאז הפרסום הם מקבלים איומים. יאיר נתניהו: "השופטת התעלמה מהקריאות לרצוח אותי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שופטת בית משפט השלום בירושלים דורית פיינשטיין הורתה היום (ראשון) ליאיר נתניהו להסיר את הציוץ שבו חשף את פרטי חלק ממובילי המחאה נגד אביו וקרא להגיע לבתיהם. עוד הורתה השופטת לנתניהו להימנע מהטרדתם למשך שישה חודשים "בכל צורה ובכל דרך", ובכך נעתה לבקשה של חיים שדמי, אחד ממייסדי תנועת המחאה 'קריים מיניסטר' להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד בנו של ראש הממשלה.

הדיון עסק במתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד נתניהו, שהגישו ראשי תנועת המחאה, גונן בן יצחק, חיים שדמי וישי הדס. נתניהו לא נכח פיזית בדיון בעקבות פטור שניתן לו, למרות שנדרש להיות זמין טלפונית.

פיינשטיין נימקה את החלטתה וקבעה כי "פרסום פרטי תעודת זהות וכתובת, אף אם אלו ברי השגה ללא מאמץ מיוחד, יחד עם נוסח הדברים כפי שפרסם אותם המשיב יוצרים כולם יחדיו את ההטרדה המאיימת. אין המדובר בפרסום פרטים בהקשר שבו ניתנו, או שימוש בפרטים לצורך הליכים משפטיים לדוגמה, אלא השימוש שנעשה בהם תכליתו הייתה לגרום לכך שיהיו הפגנות בסמוך לביתם של המפגינים בכל עת ושעה".

עוד אמרה כי חרף העובדה שהמסמך ועליו פרטיהם של ראשי המחאה נחשב מידע גלוי, הנוסח של הציוץ בו פורסם – מטריד. "המבקשים טענו כי המידע שפרסם המשיב אינו בגדר מידע גלוי, ואף טענו כי רשם העמותות מספק את דף רישום העמותה תוך השחרה של הפרטים האישיים של מייסדי העמותה. אין בידי לקבוע דבר בעניין זה, אך כאמור לטעמי נוסח הציוץ תוך שימוש בפרטים המופיעים בדף זה, מהווה הטרדה מאיימת".

בנו של רה"מ הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר שלו: "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העליתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו"ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל".

חברי העמותה ופעילים בה טוענים כי בשל הפרסום הם ובני משפחותיהם סופגים איומים. השופטת החליטה לפטור את יאיר נתניהו מהתייצבות לדיון, והוא התבקש להישאר זמין טלפונית. עורך הדין גונן בן יצחק, שמייצג את עמותת "קריים מינסטר", אמר במשפט: "אנחנו נמצאים אחרי סוף שבוע של איומים בלתי פוסקים, גם על בני משפחה – וכל זה משום שנתניהו הפיץ וקרא קריאות לעשות בהם שפטים. גם אחרי שהגשנו את הבקשה, ומשטרת ישראל דפקה על דלתו עם ההחלטה על הזימון, הוא המשיך בהפצת הדברים".

עוד טען עורך הדין בן יצחק כי בתגובה לפוסט שהפיץ נתניהו כתבו תומכיו, בין היתר, כי הם יעלו לבתים של ראשי העמותה כדי "לשרוף את בני המשפחה". עורך דינו של נתניהו, יוסי כהן, טען מנגד כי אחד מהתובעים חשוד כי איים לרצוח את ראש הממשלה. עוד טען: "יש פה פרסום של מסמך שעל פי חוק העמותות לא רק שאפשר לפרסם אותו, חובה לפרסם אותו. זה מסמך בדיני העמותות".

נוסף על כך טען עורך דינו של נתניהו: "אין פה קריאה לאלימות. אני ויאיר נתניהו מתנגדים לאלימות מכל סוג שהוא בפרט באלימות שבה נוקטים שלושת המבקשים יום־יום, שעה־שעה. המשיב לא אחראי לתגובות (בפוסטים ובציוצים) ומגנה אותם בכל לשון של בקשה".

בתנועת קריים מיניסטר בירכו על החלטת בית המשפט: "המסית הקטן מבלפור וחבר מרעיו נתקלו חזיתית ב-120 קמ"ש בקיר המוצק של מדינת ישראל שלנו. יש שופטים בירושלים ובית המשפט אמר היום עד כאן להתרת הדם ולהסתה כנגד אזרחים שמפגינים כחוק נגד ראש הממשלה ועקב פרסומיו של יאיר נתניהו מקבלים איומים על חייהם. עוד לבנה בחומת בלפור נפלה היום, נמשיך להפגין ולהיאבק עד הניצחון המתקרב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על יאיר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture