Noam Moskowitz/Flash90

הביטוח הלאומי: הפעימה השנייה של מענק הקורונה תינתן בימים שלישי ורביעי

הביטוח הלאומי הודיע כי 800 אלף אזרחים הזכאים למענקים מוגדלים יקבלו אותם במהלך השבוע, זאת לאחר שאלפים כבר קיבלו את כספי הסיוע שאושרו על ידי הממשלה. מנכ"ל הביטוח הלאומי: "ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להעביר את המענקים בטווח זמן של ימים בודדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הביטוח הלאומי הודיע היום (ראשון) כי הפעימה השנייה של המענקים תיכנס לחשבונות הבנק של האזרחים בימים שלישי ורביעי. בהודעת הארגון נמסר כי "בימים אלה הביטוח הלאומי עושה הצלבות נתונים ומיפוי של אזרחים הזכאים ל- ׳מענק לכל אזרח׳ – מוגדל. כאמור, מעולם לא היה פרויקט בסדר גודל כזה במדינת ישראל. ולאחר העברת החוק ביום רביעי אחה״צ, נערך פיתוח המחשובי לטובת אלו שנקבע עבורם מענק מוגדל".

במקביל, נפתחה את האפשרות לעדכוני חשבונות בנק לכל מי שלא קיבל קצבאות בשנה האחרונה. זאת, על מנת שניתן יהיה להעביר את כספי המענק לכלל הזכאים. על פי הביטוח הלאומי, קבוצת הגיל הגדולה ביותר אותה נעשה ניסיון לאתר ולהצליב את חשבונות הבנק שלהם – הם צעירים בני 18-21.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי נעשה מאמץ להעביר את המענקים לכלל האזרחים בהקדם. "הביטוח הלאומי ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להעביר את המענקים לכל אזרחי ישראל בטווח זמן של ימים בודדים", מסר. "חוק 'המענק לכל אזרח' עבר ביום רביעי אחר הצהריים, ומאז פתחנו מוקד טלפוני יעודי ומוקד דיגיטלי לעדכון חשבונות הבנק, יצרנו פיתוחים מחשוביים בהתאם לפרמטרים שנקבעו בחוק, וממשיכים כל העת בהצלבות נתונים להעברת המענקים ושליחת עדכונים באמצעות מסרונים לתושבים".

מוקדם יותר דווח כי הביטוח הלאומי התחיל הבוקר (ראשון) בהעברת המענק לכל אזרח, בהתאם להבטחת שר האוצר וראש הממשלה. הורים לילדים מתחת לגיל 18 כבר קיבלו את המענק עבורם לחשבונות הבנק. ההורים זכאים ל-500 שקלים עבור כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף. הכסף הבוקר מועבר רק עבור הילדים – בהמשך יקבלו הורים ורווקים גם את המענק האישי עבורם, בסכום של 750 שקלים לאדם.

המענקים יועברו לחשבונות שאליהם משולמות קצבאות הילדים. למענק זכאים גם ילדים שנולדו במהלך חודש יולי ועדיין לא קיבלו קצבה. בסך הכל יועברו היום מענקים מהממשלה ל־1.220 מיליון חשבונות בנק של הורים, שמקבלים באופן שוטף קצבת ילדים מדי חודש. הסכום שיועבר בפעימה הראשונה הוא כ־1.45 מיליארד שקל, עבור כ־2,980,000 ילדים.

בשבוע שעבר אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".

בתוך כך, בסוף השבוע פנו ארגוני זכויות ילדים עם מוגבלויות, בהובלת אלו"ט, בזכות, אילן, אקי"ם וארגונים נוספים, לשר האוצר ישראל כ"ץ, בבקשה להכליל ילדים עם מוגבלויות מקבלי גמלת ילד נכה במעגל הזכאים למענק מיוחד על סך 750 שקל, בדומה לאוכלוסיות מיוחדות אחרות שנכללות במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלי. בארגונים מציינים: "משבר הקורונה החריף שנראה במשקי בית רבים בישראל הופיע בעוצמה יתרה בבתיהם של המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, שנדרשו להוצאות רבות עבור צורכי השגחה וטיפול, שגדלו באופן דרסטי במהלך המשבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture