צילום: קובי גדעון /לע"מ

גמזו: "לשמור על הכללים בבין הזמנים – רוצים להגיע לר"ה כמדינה ירוקה" • צפו

בהצהרה משותפת עם שר הבריאות ורה"מ, אמר פרויקטור הקורונה כי "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות על המשק". אדלשטיין: "הצלחנו לעצור את העלייה, אבל זה לא מספיק". נתניהו התייחס למשבר הפוליטי: "הממשלה לא צריכה ליפול, אפשר להעביר תקציב כבר מחר"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו הערב (ראשון) לבית החולים "שיבא" בתל השומר, לביקור במרכז השליטה במאבק בקורונה. נתניהו ואדלשטיין מסיירים במקום וקיימו דיון עם הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ועם בכירים נוספים.

"אנחנו מנסים לפעול בכמה צירם מרכזיים בראש ובראשונה קיטוע שרשרת ההדבקה, אנחנו בכיוון נכון שדורש שיתוף פעולה של האוכלוסייה – גם מסכות, גם שמירת מרחק, גם היגיינה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "פתחנו את היום בהחלטת ממשלה על פתיחת מערכתה חינוך – מהלך מורכב עם השקעה תקציבית ענקית. אישרתי את המהלך הזה, זה חשוב כדי להוציא את שנת הלימודים לדרך, זה דבר חשוב מאוד לכלכלה".

נתניהו אמר כי ביקש ממשרדי הממשלה להציג תכניות ארוכות וקצרות טווח הנוגעות "לכל האספקטים החשובים של תפעול המדינה". זאת, לדבריו, "כדי שנוכל להבטיח את המעבר המוצלח של הקורונה". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אנחנו קונים אופציות לחיסונים. אני לא יכול להגיד שיימצא חיסון, אבל הסימנים כרגע מעודדים. אם יהיו חיסונים, אני רוצה שלישראל תהיה נגישות אליהם – לצוותים הרפואיים, לאוכלוסיות הסיכון וליתר הציבור".

על סוגיית התקציב שמאיימת להפיל את הממשלה אמר נתניהו: "כדי להתגבר על המשבר הכלכלי צריך להזרים עכשיו, לטווח מיידי, כסף לתקציב של שלושה חודשים. אנחנו לא יודעים איך תיראה התמונה הכלכלית בטווח ארוך יותר. צריך להעביר תקציב מהר ולהזרים כסף לכלכלה, ובהמשך יהיה תקציב לשנה שתבוא. אין שום סיבה שהדבר הזה לא יתבצע, לא צריך להתנות את העברת התקציב בשיקולים פוליטיים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "בימים האחרונים כבר ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף. הוכחנו, האנשים שיושבים ליד השולחן הזה, שבעבודת צוות טובה וסיוע של אחרים אפשר להשיג הישג בשטח. זה טוב אבל זה לא מספיק. המספרים גבוהים ומדאיגים, גם נדבקים חדשים וגם חולים קשים, אנחנו צריכים להמשיך ולעשות מאמץ משותף. זה תלוי בשיתוף פעולה של כולנו. אם נתאמץ ביחד נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה בעזרת קטיעת שרשראות ההדבקה".

אחריהם עלה לדבר ממנוה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שאמר כי "נערך היום דיון בשולחן עגול עם כל הגורמים". לדבריו, "אסור לנו להיות נמהרים ופזיזים. אנחנו מבינים היטב את הקושי. מחר נביא לקבינט הקורונה את המסגרת הקיימת של ההגבלות ויחד עם זאת נדון על העתיד". גמזו הוסיף כי "מסעדה מאוד גדולה זה משהו שאפשר לדון על הגדלת התפוסה ליותר מ-20 סועדים".

גמזו פנה בדבריו למגזר החרדי ואמר כי "אני רוצה להיישר מבט למגזר החרדי ולהעביר מסר גם למגזר הערבי. מאוד מאוד חשוב בתקופה הזאת, אני יודע שזאת תקופה שנקראת בין הזמנים, זה תקופה שבה יש חזרה של תלמידי הישיבה, מאוד מאוד חשוב לנו לשמור על הכללים, מאוד חשוב לנו שנמשיך להוריד את התחלואה, וזה תלוי במשמעת של כולנו, בשיתוף פעולה, זה תלוי בראשי הרשויות, זה תלוי במנהיגי המגזר וזה תלוי במנהיגים הדתיים ובמנהיגים הפוליטיים, זה תלוי בכולכם. מאוד מאוד חשוב, כל כלל שהוא, לא לזלזל, אנחנו רוצים להגיע ל'ימים הנוראים' עם מדינת ישראל שעברה כבר כולה לירוק, כל הערים עברו לירוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו