צילום: חיים צח / לע"מ

עם תחילת העברת מענק הקורונה: נתניהו – "יום בשורה, הבטחנו וקיימנו" • צפו

לאחר שתחילת מענקי הקורונה כבר הועברו לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל אמר ראש הממשלה, "הבטחנו וקיימנו להביא מהר את המענקים לילדים, למשפחות ולעסקים. יהיו עוד תוכניות. זו בשורה גדולה". שר האוצר: "הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, והיום הכסף עבור שלושה מיליון ילדים נכנס לחשבון הבנק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר עם תחילת העברת ״מענק לכל אזרח״ לחשבונות הבנק.

ראש הממשלה נתניהו אמר: ״היום זהו יום בשורה. כפי שהבטחנו, ארבעים אלף עסקים נוספים קיבלו היום פעימה נוספת של עזרה וגם 99.57% מילדי ישראל, שהם שלושה מיליון ילדים ב-1,250,000 משפחות. הבטחנו וקיימנו להביא מהר את המענקים לילדים, למשפחות ולעסקים. יהיו עוד תוכניות. זו בשורה גדולה״.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר: ״הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, והיום הכסף עבור שלושה מיליון ילדים נכנס לחשבון הבנק. הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, ולמעלה מארבעים אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך – הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות".

עוד אמר שר האוצר, "יחד עם זאת, כל העסקים, כל העצמאים, כל השכירים שהבטחנו להם שעומדים בקריטריון – יקבלו דמי אבטלה לשנה, יקבלו מענקים – מענקי שכר ומענקים עסקיים – במשך שנה, וגם העסקים עצמם יקבלו את הסיוע".

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר: ״קודם כל, כפי שציין רה"מ, כל הילדים במדינת ישראל, במלוא מובן המילה – ההורים שלהם, קיבלו את הכספים היום בבוקר. למען האמת, הכספים עברו כבר ביום שישי ונכנסו היום בבוקר, מבחינת זהות הכסף, לבנקים. במהלך השבוע אנו נעביר את יתרת המענקים לכל התושבים במדינת ישראל: אלה שמקבלים כפל מענק ואלה שיקבלו את המענק הבסיסי".

עוד הוסיף מנכ"ל הביטוח הלאומי, "אנו עושים את הכל כדי שהמענקים יעברו לחשבונות של כל הזכאים עד סוף השבוע הזה, מקסימום – תחילת שבוע הבא. אלה שאין לנו את חשבונות הבנק שלהם – אנו נעביר את הכסף שמגיע להם לבנק הדואר, הם יידרשו להגיע לשם".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי הביטוח הלאומי התחיל הבוקר (ראשון) בהעברת המענק לכל אזרח, בהתאם להבטחת שר האוצר וראש הממשלה. הורים לילדים מתחת לגיל 18 כבר קיבלו את המענק עבורם לחשבונות הבנק. ההורים זכאים ל-500 שקלים עבור כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף. הכסף הבוקר מועבר רק עבור הילדים – בהמשך יקבלו הורים ורווקים גם את המענק האישי עבורם, בסכום של 750 שקלים לאדם.

המענקים יועברו לחשבונות שאליהם משולמות קצבאות הילדים. למענק זכאים גם ילדים שנולדו במהלך חודש יולי ועדיין לא קיבלו קצבה. בסך הכל יועברו היום מענקים מהממשלה ל־1.220 מיליון חשבונות בנק של הורים, שמקבלים באופן שוטף קצבת ילדים מדי חודש. הסכום שיועבר בפעימה הראשונה הוא כ־1.45 מיליארד שקל, עבור כ־2,980,000 ילדים.

בשבוע שעבר אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".

בתוך כך, בסוף השבוע פנו ארגוני זכויות ילדים עם מוגבלויות, בהובלת אלו"ט, בזכות, אילן, אקי"ם וארגונים נוספים, לשר האוצר ישראל כ"ץ, בבקשה להכליל ילדים עם מוגבלויות מקבלי גמלת ילד נכה במעגל הזכאים למענק מיוחד על סך 750 שקל, בדומה לאוכלוסיות מיוחדות אחרות שנכללות במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלי. בארגונים מציינים: "משבר הקורונה החריף שנראה במשקי בית רבים בישראל הופיע בעוצמה יתרה בבתיהם של המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, שנדרשו להוצאות רבות עבור צורכי השגחה וטיפול, שגדלו באופן דרסטי במהלך המשבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture