צילום: דוברות הכנסת

גנץ נפגש עם ליצמן וגפני: "לא מתכנן לוותר בעניין התקציב – גם אם נשלם מחיר"

המפלגות החרדיות במסר: הצד שיכשיל את אישור התקציב לא יזכה לתמיכה. דרעי: "כל אחד צריך להתגמש, על זה אסור להפיל ממשלה". על ממשלה חלופית: "לא חושב שיש מישהו רציני שמתעסק בזה". שר בליכוד: "אם יכשילו את התקציב - נרכיב ממשלה חלופית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי בני גנץ הבהיר היום בישיבת סיעת כחול לבן כי הוא דבק בדרישתו להעביר תקציב דו-שנתי ולא ישנה את עמדתו, "גם אם נשלם מחירים", כלשונו – כך דווח ב'כאן חדשות'. גנץ הוסיף כי "הגיע לנקודה שבה הוא כבר לא מוכן להתפשר". עוד אמר גנץ למקורביו: "אם מפרים עכשיו את ההסכם, אי אפשר לדעת בהמשך לאן זה יגיע".

עוד דיווח מיכאל שמש כי ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, נפגשו היום – כל אחד בנפרד – עם גנץ בניסיון לשכנע אותו להתפשר בסוגיית התקציב. אך גנץ הבהיר לשניהם כי הוא עומד על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים את ההסכם הקואליציוני, והפגישות התקיימו ללא הסכמות. גם יו"ר ועדת חוקה נצפה הערב נכנס ללשכתו של גנץ בכנסת.

המפלגות החרדיות העבירו מסר לליכוד ולכחול לבן לפיו, הצד שיכשיל את אישור התקציב לא יזכה לתמיכתם בבחירות הקרובות וישלם על כך מחיר פוליטי. "אנחנו לא נהיה חלק מהגוש שלו", איימו הנציגים החרדים על נתניהו אם יוביל לבחירות. בתוך כך, בכיר בכחול לבן אמר כי אם הליכוד יצביע מוחרתיים בכנסת בעד פסקת ההתגברות – פירושו של דבר יהיה הקדמת הבחירות.

שר הפנים אריה דרעי אמר הערב בראיון ל'חדשות 12' כי "עם ישראל לא יסלח לנו לעולם אם נלך לבחירות". לדבריו, "העם לא מבין ורוצה שנעבוד ביחד". בנוסף, במהלך הריאיון, השר דרעי סירב לחזור באופן מפורש על הערבות שנתן ליו"ר כחול לבן בני גנץ לכך שנתניהו יקיים את פרטי ההסכם הקואליציוני.

השר דרעי סירב לענות אם הוא תומך בתקציב חד-שנתי או דו-שנתי. בימים האחרונים נפוצו דיווחים במערכת הפוליטית כי נתניהו והליכוד פועלים כדי להקים ממשלה חלופית, צרה, כבר בכנסת הזאת. השר דרעי הבהיר בריאיון כי הדבר אינו עומד על הפרק: "לא דיברו איתי על זה. אני לא חושב שיש מישהו רציני שמתעסק בזה בעת הזאת".

יו"ר ש"ס התייחס בריאיון למצבה השברירי של הקואליציה ואמר: "אני מדבר עם כולם ומנסה למצוא פשרות כאלו ואחרות. חייבים להתגבר על זה. זאת ממשלה רחבה שטרחנו הרבה כדי להקים אותה. זה חייב להימשך". השר הבהיר כי עמדת ש"ס היא שאסור ללכת לבחירות: "עושים מה שאפשר לעשות כדי למצוא פשרה בין שתי הגישות בנוגע לתקציב. כל אחד צריך להתגמש, על זה אסור להפיל ממשלה"

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס מהליכוד הצהיר בראיון ל'גלי צה"ל' כי אם השבוע לא יעבור תקציב חד שנתי – הליכוד יחתור להקמת ממשלה חלופית בתוך הכנסת הנוכחית. "אם עוד השבוע לא נביא לממשלה תקציב חד שנתי, זה תלוי גם במענקים בוודאי, ולא יקבלו שום הכרעות ברוב קולות דמוקרטיות ואם כחול לבן יכשילו – כולם ידעו מי ידרדר את ישראל לבחירות רביעיות, האשמה תיפול כולה על גנץ".

אקוניס הוסיף כי גם הליכוד בראשות נתניהו "לא מתכוון למצמץ". עוד הסביר אקוניס כי במידה ואכן ממשלת האחדות לא תגיע להסכמות, הליכוד יחתור להקמת ממשלה חלופית מבלי לפזר את הכנסת. "אם כחול לבן יכשילו את התקציב החד שנתי, אנו עלולים להידרדר לבחירות. הרצון שלי ושל הליכוד הוא שהכנסת לא תתפזר אלא שתקום ממשלה אחרת בתוך הכנסת ה-23".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היוםב פתח ישיבת סיעת הליכוד כי "צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת וודאות ויציבות למשק הישראלי. זה דבר חיוני. לעשות היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים. זה גזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים".

"אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף – וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה. צו השעה זה אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות ואין סיבה שיהיו בחירות", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture