צילום: אבשלום ששוני / Flash90

גנץ: "מוכן להקטין את מספר השרים של כחול לבן בכל נקודת זמן שראש הממשלה ירצה בכך"

ראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הבוקר לקשרים עם המפלגות החרדיות ואמר: החברה החרדית נמצאת לצערי בהרבה מאוד קשיים, התקופה היא קשה. אני חושב שבחירות והיעדר יציבות כלכלית לא טובה לאף אחד בישראל, גם לא לחרדים. אני מצפה מהם שיעמדו בהסכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (שלישי) בראיון ל'ווינט' לאמירה של יאיר נתניהו בנו של רה"מ שכינה את המפגינים "חייזרים" ואמר כי "הם הכול חוץ מהביטוי האומלל הזה, חייזרים".

"אנשים שנאנקים תחת המציאות הקשה בישראל ובוחרים לא לשבת בבית בתקופה הזאת, אלא ללכת ולהביע את מה שהם רוצים, אני חושב שהם אזרחים ראויים לכל כבוד והערכה", הוסיף גנץ. "לצד זאת – אני נגד הסתה, אני נגד אלימות, אני בעד שמירת החוק בתוך ההפגנות האלה. צריך להיזהר עם בטיחות בריאותית, כי הפגנה זה מקום צפוף בחיכוך מאוד גבוה, אנחנו בעידן של קורונה".

גנץ התייחס למשבר סביב תקציב המדינה ואמר: "אנחנו צריכים להעמיד לציבור הישראלי תוכנית כלכלית טובה, היא כנראה צריכה להיות מרחיבה. בעידן של משבר כלכלי לא באמת עושים קיצוצים, את זה עושים כשהמשק חוזר לתעסוקה מלאה, זה הכול פייק".

אם היה מוגש כעת תקציב לשלושה חודשים, שואל גנץ, "תקציב חגים, החודש הרביעי לא היה מגיע? לא צריך לקבל החלטות? זה הכול סיפורי מעשיות. צריך תקציב אחד, יציב, מרחיב, שלוקח בחשבון את אי הוודאות הכלכלית שיש במדינה. אפשר לייצר אותו, זה כולה חמישה רבעונים, זה מה שצריך לקרות, זה היה מאפשר יציבות פוליטית כמו שאומר ההסכם. העסק נורא פשוט – מה צריכה מדינת ישראל? טובי הכלכלנים והפרשנים דיברו על זה ואני מתעקש על מה שסיכמנו".

גנץ רמז כי נתניהו רוצה תקציב חד שנתי גם משיקולים פוליטיים: "אני לא תמים, אני יודע שיש ודאי שיקולים נוספים למי שבוחר לעשות מהלך שאין לו שום היגיון כלכלי, שום היגיון של יציבות פוליטית, אבל אני משאיר לפרשנים לאתר את הסיבות. אני מאוד מקווה שלא נגיע לבחירות. אם נתניהו רוצה שתהיה פה יציבות במדינת ישראל – הוא צריך ללכת למה שהוא סיכם".

על השותפות והערבות שקיבל מהמפלגות החרדיות, אמר ראש הממשלה החליפי: "המפלגות החרדיות, וכל השותפים להסכם הזה, ערבים לקיומו של ההסכם. מי שלא יעמוד בו – שיסביר אחר כך מה קרה. גם החרדים".

"אני חושב שהחרדים חושבים שצריך פה משהו יציב, משהו מתמשך", אמר גנץ. "החברה החרדית נמצאת לצערי בהרבה מאוד קשיים, אנחנו רואים בתוך החברה החרדית אתגרי קורונה מאוד גדולים כתוצאה מהצפיפות שבהם הם חיים. משפחות ברוכות ילדים שכן ירבו, אבל התקופה היא קשה. אני חושב שבחירות והיעדר יציבות כלכלית לא טובה לאף אחד בישראל, גם לא לחרדים".

גנץ הוסיף: "הקשר שלי עם החרדים מצוין, השיחות הן שיחות רחבות וארוכות, אני מלא הערכה לחברה החרדית ואני גם מלא דרישות לחברה החרדית. אני חושב שבעקבות הקשר שלי עם החברה החרדית, לחרדים יש יותר מרחב מאשר 'נתניהו בלבד'".

ראש הממשלה החליפי התייחס לריבוי השרים בממשלה ואמר כי "הממשלה אמנם מאפשרת יציבות פוליטית אבל היא ממשלה גדולה בהיקף השרים שלה, אני מוכן להקטין את מספר השרים של כחול לבן בכל נקודת זמן שראש הממשלה ירצה בכך". גנץ הוסיף: "אנחנו משוחחים על הדבר הזה גם עם ראש הממשלה נתניהו, ואני מקווה שיום אחד זה יקרה".

על ההחלטה של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו לאשר את כניסתם של 17 אלף בחורי ישיבות אמר: "אנחנו צריכים לאפשר את זה. הרעיון של תהליכי הניהול הבריאותי שלנו זה לא איך להפסיק את החיים בעידן הקורונה, אלא איך לחיות את החיים במגבלות. יש פה שנה שאנחנו צריכים לרוץ איתה קדימה, צריך למצוא את הדרכים הנכונות לאפשר לאנשים להגיע, אסור שתהיה הפקרות בריאותית ואנחנו נשמע את פרופ' גמזו ונמצא את הפתרונות – איך לאפשר ולא איך למנוע, בתוך המגבלות הבריאותיות הנדרשות".

שר הביטחון התיחס לאיומים נגד חייו של ראש הממשלה נתניהו ואמר: "כשמישהו מסית וזה לא משנה באיזה צד הוא מסית, הוא לא יודע מה יקרה בקצה של השרשרת ולכן אני נגד הסתה מכל סוג שהוא". הוא הוסיף: "ראש הממשלה הוא האדם המאובטח ביותר במדינת ישראל, שב"כ עושה את עבודתו נאמנה, אני משאיר את שיקולי הביטחון האישי לרשויות המקצועיות. ברמה הציבורית, אסור להסית נגד אף אחד וחס וחלילה שנגיע לאירוע אלימות, לצערי אנחנו רואים ניצנים שלהם בהפגנות".

יו"ר כחול לבן דחה את הטענות כי יוותר על הובלת המפלגה: "אני הקמתי את חוסן לישראל, הקמתי ממנה את כחול לבן שמאגדת בתוכה היום מפלגות אחרות, אבל הרעיון של כחול לבן נשאר בתוקף. לא עברתי אפילו שליש מהדרך ואין לי שום כוונה להפסיק".

בנוסף התייחס לביקורת של רבים מהמצביעים שלו על כניסתו לממשלה ואמר: "אני לא מופתע, אני מבין את הכעס כי אנשים הייתה להם תקווה ואלי גם אשליה שהכול אפשרי, אחרי שלוש מערכות בחירות ונוכח משבר הקורונה חשבתי שלטובתה של ישראל צריך לעשות משהו אחר. אני מבין את הכעס, אני מבין את הכאב, אני משוחח עם האנשים האלה, אבל אני ממשיך לעשות את מה שאפשר לטובת המדינה".

שר הביטחון גנץ התייחס למתיחות בגזרה הצפונית, בגבולות עם סוריה ולבנון, יום לאחר תקיפת צה"ל בסוריה בתגובה לניסיון הפיגוע. "אני מקווה שהגזרה לא מתחממת, אבל בכל אחת מהגזרות בדרום, בצפון ובמרכז במידה מסוימת – כל הזמן יש פעילות ביטחונית".

עוד הוסיף: "צה"ל תקף הלילה יעדים בסוריה בגלל הפעילות שקרתה ערב קודם. אנחנו לא מוכנים שסוריה תאפשר פעילות טרור נגד מדינת ישראל, וכל פעם שתבוא פעילות אנחנו נדבר בחימוש עם הממשל הסורי. אנחנו לא נסכים שאיראן תפתח סניף של טרור בסוריה, אנחנו נפעל נגד העניין הזה ובכל מקום שיפעלו נגד מדינת ישראל מדינת ישראל תגיב, פשוט מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture