Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר על המענקים הנוספים: "לא חושב שצריך לעשות זאת"

לאחר שראש הממשלה רמז על תכנית מענקים נוספת לקראת חגי תשרי אמר הבוקר שר האוצר ישראל כץ כי הוא לא חושב שצריך לעשות תכנית שכזו, ל'ווינט' אמר שר האוצר כי "אני לא מכיר דבר כזה ואין כרגע שום תכנון כזה על השולחן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אתמול (שני) בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בקרוב יועברו עוד מענק כספי לאזרחי ישראל כי "זה צו השעה". שעה קלה לאחר מכן רמזו מקורבים לראש הממשלה כי מדובר בתכנית מענקים נוספת שמציעים לתת לאזרחי ישראל, בעיקר לשכבות החלשות, לקראת חגי תשרי הקרבים ובאים.

אלא שלמרות הרמיזות וההצהרות מכיוון ראש הממשלה ומקורביו על תכנית מענקים שכזו, ישראל כץ התנגד הבוקר לתוכנית מענקים שכזאת ואמר בריאיון לרדיו-90FM כי "אני לא חושב שצריך לעשות את זה". ל'ווינט' אמר שר האוצר כי "אני לא מכיר דבר כזה ואין כרגע שום תכנון כזה על השולחן. יש מענקים גדולים מאוד שמתוכננים בספטמבר, במסגרת רשת הביטחון".

עד כה שולמו לאזרחים מאז פרוץ משבר הקורונה שני מענקים. בעיצומו של חג הפסח הועברו מענקים בעיקר לאוכלוסיות החלשות ולמקבלי קצבאות הביטוח הלאומי. השבוע מועברים לשישה מיליון אזרחים מבוגרים מענקים של 750-1,500 שקל ועבור הילדים מענקים של 300-500 שקל.

גורמים המקורבים לראש הממשלה ציינו בימים האחרונים כי יש לסייע לפני החגים לאוכלוסיות החלשות כדי שלא ייקלעו למצוקה קשה בעיצומם של חגי תשרי. הפקידים הבכירים במשרד האוצר, לעומת זאת, מתנגדים לחלוקת מענקים נוספים ולפי שעה גם שר האוצר אומר כי לא מתוכננת עוד חלוקת מענקים ערב החגים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי "צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת וודאות ויציבות למשק הישראלי. זה דבר חיוני. לעשות היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים. זה גזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים".

"אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף – וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה. צו השעה זה אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות ואין סיבה שיהיו בחירות".

"אנחנו דואגים לפרנסתם של אזרחי ישראל. אתמול העברנו באמצעות הביטוח הלאומי את המענקים לילדים. אני רוצה להודות לידידנו מאיר שפיגלר שעזר כאן מאוד. כמעט כל הילדים קיבלו, 99.57% – הוא אמר לי בגאווה גדולה ובצדק. ביום שלישי ורביעי הביטוח הלאומי ימשיך להזרים את הכספים לאזרחי ישראל – מענק לכל אזרח, כפי שהתחייבנו. דברים חשובים".

עוד 40,000 עסקים אתמול קיבלו את מענק הפעימות הנוספות שעליהן התחייבנו", הוסיף נתניהו. לדבריו, "אנחנו לא נחים לרגע. שר האוצר ואני, פרופסור שמחון והיועצים הכלכליים שלנו ומנכ"ל משרד רה"מ – אנחנו נביא עוד ועוד תוכניות, עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל ולעסקים כדי להניע את הכלכלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture