עם ר"ע מודיעין עילית, יעקב גוטרמן

אלעד ומודיעין עילית: פרוייקטור הקורונה סייר בערים החרדיות

רוני גמזו המשמש כפרוייקטור הקורונה של מדינת ישראל נפגש עם ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש ועם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן ושמע מהם על מצוקות התושבים בהתמודדות הקשה עם התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו סייר היום בערים אלעד ומודיעין עילית מתוך מטרה לעמוד מקרוב אחר הדרכים לסייע לערים הללו להוריד את אחוז התחלואה.

פרןפ' רוני גמזו המשמש כפרוייקטור הקורונה של מדינת ישראל נפגש עם ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש ועם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן ושמע מהם על מצוקות התושבים בהתמודדות הקשה עם התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה.

במהלך הביקור הדגיש פרופ' רוני גמזו כי "המפתח לקטיעת שרשרת ההדבקה מתחיל בניהול של ראש הרשות המקומית יחד עם פיקוד העורף, המשטרה ולשכת הבריאות המחוזית. הרשויות שהצליחו להפחית את ההדבקה, פעלו ככה".

כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התחייב אתמול (שני) לשנות את ההגבלות על בתי הכנסת ושיותאמו לגודלם: "אני מצטער על כך שיש הבדל בהגבלת, ופה יש הגבלות כאלו ופה יש הגבלות כאלו, ומסעדות שונות מבתי כנסת, אני יודע שזה מרגיז. זה גם הרגיז אותי, בחלק מהדברים גם אני, מעבר לבתי הכנסת והייתי בבתי הכנסת בתשעה באב וראיתי את ההבדלים, וזה כואב לי, זה חלק מהדברים שאני אומר לכם שאני אשנה אותי. אבל זה ייקח זמן, זה ייקח כי יש איזה-שהוא תהליך, צריך לעשות שינויים משפטיים, את כל הגבלות". את הדברים אמר במהלך שיחה נרחבת שקיים עם התקשורת החרדית.

בשיחה הסביר את רצונו לציבור אימון עם המגזר החרדי: "לאורך כל השנים, לאורך כל התפקידים שלי, מ-2010 כשהייתי בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות כשליצמן היה סגן שר הבריאות, אני יודע היטב שחלק גדול מהעשייה חייב להיות מכוון עם הרבה מאוד מסרים ועם הרבה מאוד חיבור ושיתוף והבנה והשקעה והייתי אומר מסירות לציבור החרדי, לכל הציבור הדתי מעל המגוון, זה מה שאני עושה ביום יום, כל התפקידים שלי מאז עד עכשיו, מעל 15 שנה, ככה אני פועל".

הוא התייחס להחלטתו לקחת את התפקיד: "אני לקחתי את המשימה הזאת כי אני הרגשתי שמדינת ישראל בצרה צרורה, הצרה הזו ניתנת לטיפול, ניתנת לפתרון בהרבה מאוד עבודה קשה. כרגע אני ממש במירוץ נגד הזמן כי אני מרגיש שיש לנו אפשרות בחודש הקרוב להוריד את רמת התחלואה ברמה ניכרת, זה עובד הרבה דרך ההגבלות, ההנחיות, בהוראות של לעטות מסכה וריחוק, וקצת פחות התקהלויות בשלב הזה".

"אנחנו בנקודה עכשיו שזאת הזדמנות שאני חייב לקחת אותה, אני רוצה את העזרה של כולם, של כל אזרחי מדינת ישראל, של הציבור השונה במדינת ישראל, בין אם זה חילונים או חרדי או דתי או ערבי או כל דבר שהוא, לכולם יש את אותה משימה, לכן אני צריך לקבל את העזרה ואת החיבוק מכל אחד, ואני צריך לתת לכל אחד. אני צריך לא להתחמק ולהגיד את האמת בפנים, ולהגיד גם את הדברים שאני לא מצליח בהם, בצורה הכי ברורה והכי כנה".

הוא הביע אופטימיות ואמר כי "הדבר העיקרי שאנחנו צריכים לדעת זה שאנחנו יכולים להיות בירידה של ההדבקה. גם במגזר החרדי, עוד דחיפה אחת וגם במזגר החרדי, בירושלים, בבני ברק, בית שמש, ביתר עילית, כל המגזר. אנחנו קרובים. המגזר עשה עבודה טובה בהפחתת התחלואה בסבב הראשון, ובשבועיים האחרונים אני רואה התחלואה של שינוי וזה מאוד קריטי וחשוב. צריך להמשיך בדחיפה הזאת".

"בתשעה באב סיירתי וראיתי בעניים שלי דברים וגם ראיתי את המצוקות. מחר אני אסייר בעוד כמה ערים ואני אראה את זה מקרוב, אני אלמד את כל המצוקות, את כל הבעיות, ואת כל חוסר האמון. אני אדם של הידברות, ככה הייתי כל השנים בכל התפקידים שלי, גם בתוך משרד הבריאות, גם באיכלוב, הידברות, להכיר, לא להחליט החלטות מאיזה מקום גבוה ומרוחק, להכיר את הציבור, לראות מה התחושות של הציבור. לא בטוח שהציבור צודק במה שהוא חושב, אבל זה לא תירוץ. אלמד את המצוקות של הציבור ואין לי בעיה ולבוא להגיד לאנשים ששלחו אותי שאתם טועים פה ופה".

"עכשיו אנחנו נמצאים בתקופה שאני מאוד חושש מהשמחות והתקהלויות, הם מתחבקים ורוקדים, אז ההדבקה מתרחשת, זה מפחיד אותי כי בסוף אני רואה אותם באיכלוב. זה לא חייב להיות, אני מסתכל קדימה אני רואה א' אלול, חזרה של הישיבות, ימים נוראים, ואיך-שהוא זה מתחבר לי לחורף, זה מדיר שינה מעיני. אנחנו להוריד את התחלואה, עשיתם את זה, עשינו את זה. אני לא אתעייף, אני אלך מרשות מקומית לשדות מקומית, מרבי לחצר, לכל מקום, כדי לעזור, כי מבחינתי המשימה היא אפשרית".

"אנחנו צריכים להסתכל על התקופה של הימים הנוראים, ראש השנה, כתקופה שאסור שאנחנו נישאר באותו מצב, אם אנחנו נישאר במצב אז יש כאן בשורה ראה מאוד לציבור ולציבור יהיה קשה מאוד לעמוד בזה. לכן אני אומר, גם אמרתי לממשלה, יש לנו חודש – חודש וחצי לעשות את הכל כדי שהציבור לא יהיה עכשיו במקום הזה. זה נקודת המצב שאני נושא תפילה ליצור שותפות וחיבור. רפואית אפשר להוריד את התחלואה בשבועיים שלוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture