צילומסך

הציון – נכשל: משרד הבריאות מסתיר את ממצאי סקר שביעות רצון הציבור

משרד הבריאות מסתיר מהציבור ממצאים של סקר לא מחמיא, החושף את מידת שביעות הרצון של מקבלי השירות מיחידות המשרד עצמו. גורם במערכת הבריאות: "משרדי הממשלה לא מצטיינים במתן שירות לציבור. למה להם, בעצם, האם יש לאזרח אפשרות אחרת? ברור שלא"

משרד הבריאות מסתיר מהציבור זו השנה השנייה ממצאים של סקר לא מחמיא, החושף את מידת שביעות הרצון של מקבלי השירות מיחידות המשרד עצמו. סיבה אפשרית לכך שממצאי הסקר אינם פומביים יכולה להיות הציונים הנמוכים שזוכות להם יחידות המשרד, שרובן קיבלו ציון "נכשל" מהציבור – כך דווח הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום'.

כך, למשל, אגף הרוקחות במשרד זכה לציון 30 מתוך 100, שביעות הרצון מהיחידה לפניות הציבור זכתה לציון 29, שירות המזון (רגיל) לציון 28. זו השנה השנייה שאגף הרוקחות זוכה לציון נמוך במיוחד. מדובר באגף שמרכז בקשות חדשות לרישום תרופות, כאשר עיכוב או מענה חלקי עלול לעכב רישומן של תרופות חדשות בישראל לטובת החולים. למשל, מתוך 453 תכשירים שהוגשו ב־2018 רק 173 נרשמו.

יחידות שקיבלו ציונים גבוהים יותר הן נציבות הקבילות (38), אגף השיקום (60), האגף לבריאות השן (67) ומנהל הסיעוד (68).הציון הגבוה ביותר שאותו ציבור המשתמשים בשירותי משרד הבריאות העניק, ניתן לאגף מכשירים רפואיים (אמ"ר) – 70 בלבד.

העובדה שהנתונים אינם פומביים צורמת במיוחד על רקע העובדה שמשרד הבריאות, כרגולטור, מפרסם פעמים רבות דירוגים וציונים הנוגעים לשביעות הרצון ולאיכות הטיפול מיתר השחקנים במערכת כמו קופות החולים, חדרי המיון וכו'.
סקר דומה שנערך ב־2018 חשף גם הוא ציונים נמוכים ליחידות המשרד. גם אז סירבו למסור את הנתונים המלאים.

גורם במערכת הבריאות התייחס לנושא ואמר: "משרדי הממשלה לא מצטיינים במתן שירות לציבור. למה להם, בעצם, האם יש לאזרח אפשרות אחרת? ברור שלא".

בתוך כך, בתנועה לחופש המידע ציינו שיעתרו בנושא לבית המשפט אם המידע לא יועבר. עו"ד אור סדן ציין כי נושא פרסום הסקרים עולה זו השנה השנייה ברציפות, ולא נותר אלא לתהות מדוע פעם נוספת המשרד לא מפרסם את תוצאות הסקר שיש בו כדי ללמד על שביעות הרצון משירותי הבריאות הניתנים במדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו