צילומים: פלאש 90, דוברות הכנסת

עימות בכנסת: בהוראת גלנט – נציגי משרד החינוך ביטלו הגעה לדיון בוועדת חינוך

שר החינוך ונציגי משרדו לא הגיעו לדיון בכנסת על המתווה לפתיחת שנת הלימודים, בטענה לחוסר תיאום של הוועדה עמם. יו"ר הוועדה: "גם אם אין תשובות צריך להתייצב ולהגיד זאת". ח"כ קטי שטרית טענה כי "השר עובד קשה ואין לו זמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החינוך התכנסה הבוקר (רביעי) כדי לדון במתווה פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, ללא שר החינוך יואב גלנט ונציגי משרדו, שהחרימו את הדיון בטענה שיו"ר הוועדה רם שפע לא תיאם אותו עמם. 15 נציגים ממשרד החינוך אישרו את השתתפותם, אך בהוראת שר החינוך יואב גלנט – איש מהם לא הגיע בסופו של דבר. שפע מצדו טוען שגלנט החרים את הדיון אחרי שכבר נדחה פעמיים.

במכתב ששלח ליו"ר הכנסת יריב לוין וליו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, הוא ביקש לדחות את הדיון והסביר כי כלל הגורמים במשרד עמלים על התכנית לפתיחת שנת הלימודים שתקציבה עתיד להיות מאושר בימים הקרובים. "מדובר בדיון בעל חשיבות רבה לציבור אשר מתקיים בסמוך לפתיחת השנה", כתב השר גלנט במכתבו. "כפי הנהוג, ישיבה זו מתואמת מול השר והמנכ"ל. בשונה משנים קודמות הדבר לא נעשה, לא הייתה נכונות מצד הוועדה לקיים שיחה למול משרד החינוך באשר למועד ולתכני הדיון".

בין שר החינוך גלנט ליו"ר ועדת החינוך רם שפע מכחול לבן התגלע סכסוך שהחל כבר לפני חודש בדרישת גלנט לכנס דיון שבו יאושרו תשלומי הורים לשנת הלימודים הבאה. למרות שנעדר מהדיון, שר החינוך מתח ביקורת דווקא על היו"ר שפע: "מצופה מיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט וחבר הקואליציה כי יאפשר את ההערכות לפתיחת השנה כנדרש ואת כינוס הדיון בעניינה".

שפע אמר בדיון כי "אני מניח שכולכם יודעים שקבענו ישיבה לפתיחת שנה שתתחיל בעוד פחות מחודש. השארנו מקום גם פיזי וגם כללי למנכ"ל משרד החינוך ולשר החינוך ואנחנו אומרים לכם שלמרות שבחרתם לא להגיע נמשיך לכבד אתכם. אבל זה לא מוריד מהאחריות שלכם לתת תשובות לחברי הכנסת ולציבור כולו".

"בחרתם לשלוח מכתב עם דברים מאוד מאוד מסולפים. האמת היא, שפנינו אליכם כפי שקורה בכל שנה. אתם ביקשתם לדחות את הדיון ואנחנו נענינו לבקשתכם. ברור לנו שמערכת החינוך באתגר גדול ולכן דחינו. דחינו ליום שני ואח"כ ליום רביעי בשעה 09:00 באישור של הגורמים הבכירים ביותר בלשכת המנכל והשר כיוון שזאת השעה שהתאימה לכם".

"השר בחר להודיע לנו אתמול שהוא לא בא. אנחנו מכבדים את הכנסת ואת כבודו של הציבור כי בעיניי אין לכם זכות לא לתת תשובות לציבור. גם אם אין לכם את כל התשובות, אני בטוח שהציבור מבין. אם עדיין לא יודעים איך מצילים את תוכנית קרב או תוכנית הילה, אתם הייתם צריכים להגיע לפה. גם אם אין תשובות צריך להתייצב ולהגיד זאת".

יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע התייחס לכך שאף אחד מנציגי משרד החינוך לא הגיע לישיבה למרות שנרשמו לישיבה כבר לפני שבוע. "שר החינוך הורה לכולם להחרים את הדיון הזה, אין אף נציג של משרד החינוך ככל שאני מבין. נפנה ליו"ר הכנסת בעניין". ח"כ יאיר גולן: "מעולם לא החרמנו דיון בכנסת כשהייתי בצבא, גם אם המפגשים היו קנטרניים ומזיקים". ח"כ עוזי דיין: "בואו נוריד את הלהבות". ח"כ קטי שטרית: "השר עובד קשה, אין לו זמן".

יו"ר סיעת יש עתיד וחבר הוועדה מאיר כהן, אמר במהלך הדיון: "אני מבין מאוד ששר החינוך עסוק, בפרט מול האתגר של פתיחת שנ"ל בצל הקורונה, אבל הוא היה צריך להגיע לוועדה. וועדת החינוך היא הבקר הפרלמנטרי החשוב ביותר ועיניהם של מאות אלפים, נשואות אלינו. לעצם העניין, יש המון אתגרים אבל מחסור של אלפיים מורים הוא קריטי, בפרט בשל הצורך ללמוד בקפסולות – יש המון מורים בפנסיה שצריך לגייס בחזרה ככוח תומך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture