צילום: Flash90

ההצעת של שקד נגד בג"ץ: המפלגות החרדיות יצביעו נגד – ח"כי הליכוד ייעדרו

במפלגתו של גנץ חוששים מ"תרגיל פוליטי", אף שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע כי עמדתו לא התקבלה והליכוד לא יתמוך בהצעת החוק של ח"כ שקד. שקד: "החרדים יצטרכו להסביר לבוחריהם למה הגישו לאבי ניסנקורן את ערכי הימין על מגש של כסף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי הכנסת שך המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מתכוונות להצביע היום (רביעי) במליאת הכנסת נגד הצעת חוק של ח"כ איילת שקד לפסקת התגברות נגד בג"ץ. מנגד, חברי הליכוד מתכוונים להיעדר מההצבעה. זאת בעקבות דרישת כחול לבן ואיום כי אישור החוק יביא לפירוק הקואליציה. החוק היה צפוי ליפול בכל מקרה מאחר וגם בישראל ביתנו מתכוונים להצביע נגד החוק, בניגוד להבטוח עבר.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר כי "צר לי לבשר שעמדתי לא התקבלה. הליכוד לא יצביע בעד פסקת ההתגברות אלא ייעדר מההצבעה. לאחר בירורים ובדיקות היה ברור שהצבעה בעד החוק (שגם לגביו יש לא מעט מחלוקות גם בתוך הימין) היתה מביאה לבחירות באופן ודאי. מתוך רצון אמיתי לנסות ולייצב את הקואליציה ולמנוע בחירות הוחלט להעדר".

נציגי סיעות שס ויהדות התורה, החליטו כבר ביום ראשון שלא לתמוך בהצעה, אך גומרים במפלגות אמרו היום ל'חדשות JDN' כי יגיעו למליאה להצביע נגד ולא יסתפקו בהימענות. "נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה", נמסר.

לפני שבועיים, בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן, הגיש יו" דגל התורה ח"כ משה גפני את הצעת בחוק לפסקת התגברות על בג"ץ, אך הסירה אותה אחרי מגעים של כחול לבן. גפני מסר אז כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". כעת גפני ייאלץ להצביע נגד הצעה דומה של ימינה, שינצלו זאת לאתגר אותו על הצבעה נגד רצונו.

ח"כ איילת שקד תקפה בריאיון ל'ווינט' את חברי הקואליציה שלא מתכוונים לתמוך ביוזמתה: "הליכוד והמפלגות החרדיות החליטו להגיש את ערכי הימין לאבי ניסנקורן על מגש של כסף". לדבריה, החרדים היו צריכים לכל הפחות להתנקם בכחול לבן על התמיכה בחוק לאיסור טיפולי המרה. "אם פסקת ההתגברות הייתה מספיק חשובה לחרדים ולליכוד, הם היו יכולים לעשות את זה בקריאה טרומית", אמרה.

שרת המשפטים לשעבר נשאלה איך היא מסבירה את סירוב הקואליציה לתמוך בחוק עד כדי שגורמים בימין קראו להצעתה "הטרלה", והשיבה כי "אלה אנשים שבחיים לא היו באופוזיציה. יכול להיות שבליכוד נמצאים בקואליציה הרבה זמן, ושכחו את עבודת האופוזיציה. העבודה שלנו היא לקדם את הערכים שאנחנו מאמינים בהם, ולדחוף את הממשלה הזאת כדי שתעשה דברים נכונים".

בראיון ל'ערוץ 12' תקפה שקד את החרדים על התנגדותם לחוק: "החרדים יצטרכו להסביר לבוחרים שלהם למה הם הגישו על מגש של כסף את הערכים של הימין לאבי ניסנקורן. בליכוד ובמפלגות החרדיות הבטיחו לבוחרים במשך שנים רבות שתהיה פסקת התגברות. אני לפחות עקבית. בכנסת ה-19 העברתי את החוק בוועדת שרים לחקיקה וציפי לבני הגישה ערר. בכנסת ה-20 סיעת כולנו לא הסכימה לתמוך ולא היה לזה רוב. כשנבחרה הכנסת ה-23 חשבתי שבפעם הראשונה יהיה לכך רוב בכנסת, יכול להיות שאין. נדע היום".

השר רפי פרץ אמר אתמול כי הוא בעד הצעת החוק "כל מי שעיניו בראשו רואה בשנים האחרונות את ההתערבות ההולכת וגדלה של בג"צ בעבודת הכנסת. בג״צ מפר פעם אחר פעם את האיזון העדין שאמור להיות בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת ופוגע ביציבות השלטונית ובהפרדת הרשויות, למעשה הסחרור הפוליטי שבהם היינו בשנה האחרונה שכללו 3 מערכות בחירות התחילו בגלל פסילת בגץ את חוק הגיוס שהכנסת חוקקה".

"בג"צ דן ומתערב פעם אחר פעם בדברים שבפירוש אינם חלק מהסמכויות שלו, כאשר הגישה שבה "הכל שפיט" הפכה לשיטה שגורמת לרמיסה של המחוקק בישראל. המתנגדים לפסקת ההתגברות מנופפים. בעובדה שבית המשפט אמור להגן על המיעוטים בישראל, אבל כולנו זוכרים כמה הגן בית המשפט העליון על זכויותיהם של מפוני גוש קטיף או על זכויותיהם של החרדים ללמוד בהפרדה, פעם אחר פעם הוכיח בית המשפט שהוא לא מגן על זכויותיהם של המיעוטים במדינת ישראל ולכן טענה זו אינה עומדת במבחן המציאות. מהסיבות האלו ועוד אני כמובן תומך עקרונית בהצעתה של איילת, הפרדת רשויות היא אינטרס של כל הרשויות כולל בית המשפט, ואילו הייתי במליאה מחר הייתי מצביע בעד החוק החשוב"

.ב'ישראל היום' דווח כי בכירים בכחול לבן חוששים שהליכוד מבצע תרגיל פוליטי ושלמרות הבטחתו להתנגד לפסקת ההתגברות שמציעה איילת שקד, ברגע האחרון, נתניהו יחליט לתמוך בה ולהביא לבחירות. על רקע זה, נדרשו כל חברי הכנסת של המפלגה להגיע לכנסת, כולל ח"כים שהוקפצו מחופשה. מנגד, אם נתניהו יוביל לפירוק הממשלה, בכחול לבן שוקלים להפעיל את 'נשק היום הדין' – העלאת החוק האוסר על ראש הממשלה העומד למשפט, לכהן בתפקידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture