צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מהומה בכנסת: דיון סוער בהשתתפות נתניהו – בנט וליברמן תקפו את רה"מ

רה"מ חויב להגיע לדיון במליאה על משבר הקורונה בעקבות חתימת 40 ח"כים. ח"כ זוהר לחברי האופוזיציה: "השמאל מסוכן, אתם מסיתים" . ליברמן: "קואליציה של צבועים". בנט: "אין לי עניין להיכנס לממשלה המנופחת והאטומה". ח"כים הוצאו מהמליאה בעקבות צעקות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת מקיימת היום (רביעי) דיון 40 חתימות המחייב את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיות נוכח בו. את הדיון יזמה מרצ בעקבות מה שהגדירה "המחדל המזעזע של נתניהו והממשלה בטיפול במשבר הקורונה". נתניהו צפוי לשאת דברים לאחר שהיה נוכח במליאה בזמן נאומי חברי הכנסת. לדבריו יגיב ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד.

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) הוצא מהאולם לאחר קריאה שלישית לסדר על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. אבידר קרא מספר פעמים לעבר ראש הממשלה נתניהו: "ביבי תתפטר". ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) הוצא מהאולם לאחר קריאה שלישית לסדר ע"י היו"ר לוין, בעת שקראה קריאות ביניים בפתח נאום רה"מ.

ח"כ ניצן הורוביץ, יוזם דיון 40 החתימות, כעת במליאת הכנסת: "אני רוצה להציג בפניכם כתב אישום ציבורי "אזרחי ישראל נגד בנימין נתניהו". בתקופת שלטונך הארוכה קרסן השירותים החברתיים וצרכיו הבסיסיים של האזרח. בשלוש הבחירות האחרונות לא זכית לאמונו של הציבור, ובאמצעות טריקים ושטיקים הקמת ממשלה עם סייענים. הפקרת את מדינת ישראל להתפרצות נגיף הקורונה, וכך נחשפה שיטתך לייבוש השירותים החברתיים. המדיניות העקבית הזאת של אדם לאדם זאב החלישה את יכולת ישראל להתמודד עם הנגיף. בזמן שלטונך התארכו התורים לטיפולים רפואיים ולטיפול בילדי החינוך המיוחד. מנת ישראל הגיעה למשבר עם מערכות חלשות וחסרות בכוח אדם ופער טכנולוגי אדירים. זאת בעודך מעניק את משאבי הטבע של המדינה לקומץ מקושרים. לא עמדת לצד העסקים הקורסים והמובטלים החדשים וזעקות השבר לא הגיעו אליך. בהתקפי פאניקה החלטת לחלק פירורים. בעקבות מחדליך, האבטלה בישראל מגיעה לכ- 21%, הגבוה ביותר במדינות המפותחות".

"התרשלת באופן עמוק בהכנת המדינה להתפרצות המדינה. החזקת בכל הסמכויות להתמודד עם הנגיף ובחרת שלא לדאוג למערכת יעילה של חקירות אפידמיולוגיות ולא לתגבר את מערכת הבריאות. התעקשת להחזיק בידיך את הסמכויות. כתוצאה מכך, רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם. עסקת ברדיפת מערכת שלטונות החוק ובקידום פתרון סיפוח להרס מדיני. זאת על חשבון ההתמודדות עם המגיפה וההיערכות לגל שני. ניהלת מערכה כדי לקבל החזרי מס. אף פנית לוועדת הכספים של הכנסת כדי שתאפשר לך לקבל החזרים בשווי של כמיליון שקלים. מעשיך ומחדליך הפכו את מדינת ישראל לאדומה. ההפקרות הזאת עולה גם בחיי אדם, שניתן היה להציל".

"נגדך משפט פלילי. החל מינואר הקרוב תידרש להתייצב 3 פעמים בשבוע בביהמ"ש המחוזי, ולכן תיאלץ לצאת לנבצרות. אתה מנהל מסע הפחדה ושיסוי נגד בתי המשפט. בשבועות הקרובים עתיד בן חסותך, השר לביטחון נתניהו, לבחור מפכ"ל בשליחותך, אתה עושה הכל לבטל את בתי המשפט לרבות פירוק הממשלה אפילו בימי קורונה. התנהלותך מוכיחה כי ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום".

"מאות אלפי אזרחים מפגינים במאות מוקדים ברחבי הארץ. זהו מפגן המדינה המרשים ביותר שנראה בישראל בשנים האחרונות, אולם אתה ומקורוביך עושים הכל כדי להסית נגדם. איך לא התביישת לטעון שהם מפיצי מחלות? חבורות בריונים יצאו כתוצאה ישירה מדבריך לפגוע במפגינים. כל אלה מחייבים התפטרותך המיידית. עליך להפסיק לכהן ולפנות את כיסאך. המשך שלטונך יביא את ישראל לאסון. לעם הזה מגיעה תקווה", דברי הורביץ.

ח"כ נפתלי בנט (ימינה): "לפני 40 יום פניתי לראש לשכתך בבקשה לשיחה אישית בנושא הקורונה. ביקשתי שוב אחרי 20 יום. ושוב. העברתי לך כבר ב-29 במרץ בעודי שר הביטחון הגשתי תכנית התמודדות ראשונית ולאחר מכן התמודדות לקראת גל שני. אין לי עניין להיכנס לממשלה המנופחת והאטומה בתולדות המדינה. אני רק רוצה לעזור". בנט נענה בקריאת ביניים של ח"כים בליכוד "לא סומכים על התכניות שלך".

ח"כ אביגדור ליברמן: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים להשתקה של ביקורת. כל ביקורת כלפי הממשלה הוצגה כהסתה שעלולה להגיע לאלימות. היסוד של כל חברה דמוקרטית הוא הויכוח הנוקב, בלעדי ויכוח כזה אין דמוקרטיה. הסתה לאלימות ואלימות מסכנות את המשטר הדמוקרטי. את תוצאות של השתקה והפחדה אנחו רואים בכל מקום. אנשים מפחדים לדבר זה עם שזה. אנשים אומרים אני אני מפחד לדבר בטלפון. אסור לדבר , אסור להגיב, אסור להניף שלטים. אתם לא תפחידו אותנו".

ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת): "מאז שנהיית ראש הממשלה נרצחו 820 אזרחים ערבים. יופי שאתה מוריד את הראש, אתה צריך להישאר כך. כל הסדרים החברתיים נדחקו לתהום. זה רק ידחוף עוד צעירים לפשע ובעלי עסקים לשוק השחור ולפרוטקשן. בגלל שאתה רוצה לברוח מהתפקיד שלך ומהזכויות האמיתיות. אתה בורח לפטריוטיזם במקום לטפל בבעיות האמיתיות". בתגובה לקריאות בינים של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, צעק לעברו ח"כ עודה: "אתה תשתוק, יש לך רגשי נחיתות"..

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "עד כדי כך אתם שונאים את אזרחי המדינה ומתנשאים עליהם? אתה לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיך כאשר חלילה תהיה אלימות. ועכשיו קהל המעודדים הזה ואתה תתלוננו ואתה תתבכיין על הסתה נגדך ובמקרה הטוב תמלמל איזה משהו על אלימות ותגיד שגינית. מיליציות ופלאנגות אלימות מתקיפות מפגינים ואזרחים טובים שממלאים את חובתם האזרחית להפגין והם מקבלים ביב שופכין מסית ואלים שלא תוכלו להתנקות ממנו. התנער מההסתה שאתה מוביל ואז תוכל לדבר גם על אחרים".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר כי "לא טרחו להזכיר ששיעור התמותה בישראל נכון להיום הוא מהנמוכים בעולם. את העובדה הזאת לא יטרחו להזכיר. ידרדרו את השיח, משמאל ולא מימין, אבל הנתון החשוב הזה אף אחד לא יזכיר. גם הציבור הפנים, אתם לא אובייקטיבים. כל מה שמעניין אתכם זה הפלת הממשלה. בזמן שאותו ראש ממשלה שאתם לא רוצים קם בבוקר עם טיפול במשבר הקורונה וישן בלילה עם זה. זה ההבדל ביניכם לבינינו. אתם, במקום לעשות, מדברים. אנחנו בוחרים לעשות. כשראש הממשלה מוביל מהלכים למען הציבור, אתם כועסים, תוקפים ומבקרים. מתי נראה אתכם מפרגנים? מתי יגיע היום שהאופוזיציה תתעלה על השנאה שלה? אתם הרי יודעים שמתקבלות החלטות טובות".

"תושבי שכונה בירושלים חווים מקרוב את מפגן הצביעות המדהימה שלכם, של אנשי השמאל. אתם באים להשתעשע על חשבונם, מקימים רעש מטורף, צופים בתופעת אנרכיסטיות וכן, קצת, חייזריות. וכל אחד חוזר לו לאן? למדינת תל אביב. ההפגנות הללו הם נופה של המצוקה הישראלית? יש צביעות גדולה מזאת? ההפגנות האלה לא מגיעות ממקום של דאגה לציבור. הציבור חכם. יודע להבחין בין טוב לרע. בין שנאה מיותרת לעשייה מבורכת. אתם לא מסוגלים להפנים את זה".

"הרי כל מי שחושב שונה מכם, הוא באופן אוטומטי פסול וגם מסוכן. אבל מי שמסוכן הוא השמאל, לא הימין. הרי ערב ערב קוראים לרצח ראש הממשלה ומשפחתו. איפה הגינויים? איפה הגינויים שלך, יאיר לפיד, כמי שמוביל את מחנה השמאל? מה שאתם מגנים, אתם עושים בעצמכם. ורק מסיתים יותר ויותר ומלהיטים את הרוח. השנאה עיוורה אתכם. המוסר אינו מתחיל אך ורק בינינו. המוסר חשוב לא פחות, כל אחד מול זולתו. אנחנו לא רואים בהפגנות שום התחשבות בזולת. הפגינו דוגמה אישית אחד כלפי השני, זה יעזור למדינה שלנו מריקודי המחול המוזר והמודרני שמתרחש בה. אין גבולות. הכל מותר. לרמוס את זכויות האחר לטובת זכויות ההפגנה. הזכות להפגין מה? בשם הזכות להפגין שנאה. כך השמאל הנאור נוהג? זו הגישה של השמאל הנאור?"

"לגבי ענייני הקואליציה", הוסיף זוהר, "כל גורמי המקצוע תומכים בתקציב חד-שנתי. אם לא נאשר תקציב באופן מיידי, ניכנס לכאוס כלכלי לא פשוט שייצר גירעונות. תקציב דו שנתי אינו הדבר הנכון כעת. בינתים לצערי אני רואה מהנהגת כחול לבן שמה שדחוף להם זה להגן על הזכות להפגין, אך אסור שאסור להפגין תתחלף בזכות להדביק בקורונה. ההפגנות האלה עשויות להיות מדבקות. אם נדע להתעסק בדברים החשובים כמו הכלכלה הישראלית, נוכל להמשיך להנהיג את המדינה לזמן רב יחד עם כחול לבן. אך אם הדבר הזה לא יקרה, אנחנו עלולים למצוא עצמנו במערכת בחירות מיותרת. יודע שיש פערים ואי הסכמות ,אבל היום משבר הקורונה מחייב את כולנו לקבל החלטות קשות למען אזרחי ישראל. התעשתו ומנעו בחירות נוספות".

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture