צילום: קובי גדעון /לע"מ

קבינט הקורונה מתכנס: גמזו נגד סגר כללי – נתניהו והמל"ל בעד הגבלות מחמירות

הפרויקטור יציג לשרים את הצעתו להורדת התחלואה, כאשר לפי שעה הוא לא תומך בסגר אלא בהתערבות מקומית, שתכלול בין היתר מגבלות חריפות ומעורבות של פיקוד העורף - בהתאם לשיעור ההדבקה. ראש הממשלה צפוי להציע גישה מחמירה כדי להוריד את מספר הנדבקים

קבינט הקורונה במתכונת מצומצמת יחד עם פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו מתכנס היום (רביעי) כדי לבחון את הצעדים הנדרשים להתמודדות עם התפשטות הנגיף. מצד אחד, צפויים ראש המל"ל מאיר בן שבת וראש הממשלה בנימין נתניהו לנקוט גישה מחמירה כדי להוריד את מספר הנדבקים היומי לכ-400 -500, ומנגד צפויים גמזו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים לנקוט גישה מקלה יותר בשביל להוריד את הנתונים.

גמזו יציג בפני השרים ת הצעתו להורדת התחלואה, ולפי שעה לא תומך בסגר כללי אלא בהתערבויות בערים אדומות בלבד. ההתערבות תהיה בכל מקום לפי עוצמת ההדבקה, ותכלול בדיקות נרחבות, מעורבות פיקוד העורף, מגבלות חריפות. הצעה אחרת שצפויה לעלות בקבינט הקורונה היא הסגרי לילה. ככל הנראה יוטלו הגבלות נוספות על התקהלות, ולעת עתה לא צפויה הכרזה על ערים אדומות נוספות.

במהלך הישיבה דובר על ארבע מדרגות של סגר, עם קביעת מדדי תחלואה למעבר ביניהן: סגר מלא בסופ"ש, סגר קבוע לילי, סגר מקומי נרחב וסדר ארצי. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המליץ בפני חברי הקבינט להסיר לחלוטין את ההגבלות בסופ"שים, וכן לפתוח את גני המשחקים ולקבוע מדד שיגביל את מספר האנשים בחלל סגור בהתאם לגודלו של המקום.

הממונה על הקורונה צפוי להציג הערב את "תוכנית הרמזור", שעניינה חלוקת ערים לשלוש רמות שונות של תחלואה, והתאמת ההגבלות בהתאם לחלוקה זו. השרים צפויים להצביע על התוכנית ולהחליט אם לאשר אותה או לא. אתמול סייר גמזו בערים האדומות במגזר החרדי כדי לבחון מקרוב כיצד ניתן להוריד את שיעור התחלואה במוקדים הללו.

גמזו יאמר לשרי קבינט הקורונה כי אין הצדקה לסגר מלא. לדבריו, "בתי החולים אינם במצב של אי ספיקה, וסגר יגרום לקשיים כלכליים וחברתיים". עוד צפי הממונה לומר כי למרות התחלואה – רוב האיזורים בישראל תחת הגדרה ירוקה.

ב'כאן חדשות' דווח כי במסמך ששל המל"ל יצגו ארבע חלופות שבהן ייאלצו השרים להכריע. במסמך נכתב בין היתר כי אם יוטל סגר רחב במחצית השנייה של חודש אוגוסט – הדבר יאפשר ״חזרה לשגרה בחגים, את פתיחת שנת הלימודים ואת פתיחת ישראל לעולם״. אפשרות נוספת שתוצג לשרים היא המשך המצב הקיים, אלא שבמל״ל מזהירים כי אם החלופה הזאת תתקבל, ישנו חשש מאובדן שליטה. עוד הם מזהירים מפני עלייה במספר המתים ומפני שחיקת מערכת הבריאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו