Yossi Aloni/Flash90

קבינט הקורונה אישר המתווה של גמזו לערים אדומות – בוטלו ההגבלות בסופ"ש

ראש הממשלה והמל"ל הסתייגו מתוכנית הערים האדומות, אך נתניהו החליט לתת לה הזדמנות: "אם הנתונים לא יירדו - נתכנס שוב". עוד הוחלט: לקדם מתווה לפתיחת השמיים ב-16.8. גמזו: "במידה והתחלואה לא תרד תוך שבועיים נאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי" • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה הכריע היום (רביעי) על ביטול המגבלות בסופי שבוע, שהוטלו במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף. עוד הוחלט על הגברת המעורבות בערים הכתומות והאדומות, על פי "רמזור הקורונה" – דבר שיתבטא בפיקוח הדוק יותר על מבודדים, פינוי למלוניות וחלוקת סלי מזון בתיאום עם פיקוד העורף והרשויות המקומיות. בלשכת ראש הממשלה פרסמו לפני זמן קצר הודעה המפרטת את ההחלטות:

פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו הציג את ההמלצות הבאות של "מגן ישראל" ומשרד הבריאות שהתקבלו ע"י קבינט הקורונה פה אחד ובהמלצת ראש הממשלה: השימוש בסגרים לא ירד מהפרק (ארצי או מקומי), אך לעת עתה הוחלט לדחות את השימוש בו לאור המלצת פרופ' גמזו והמומחים ובתמיכת ראש הממשלה, וכן לבחון מחדש את הצורך בו בעוד כשבועיים. אישור מדיניות בעניין "ערים אדומות וכתומות" עד ה-12.08.20 – "ערים בהתערבות אינטנסיבית".

המדיניות החדשה לערים ״אדומות״ ו״כתומות״:

1. מערך תמיכה מאסיבי נרחב וסיוע לאוכלוסייה, תוך תמיכה בהנהלת הרשות המקומית.
2. שיפור קטיעת שרשראות ההדבקה בערים אלו בכלים מבצעיים בהובלת פיקוד העורף, בהקדם האפשרי.
3. הקפדה על בידוד של התא המשפחתי כדי למנוע הדבקה בין-משפחתית ומתן סיוע נקודתי למשפחות.
4. אכיפה וביצוע של המגבלות הנוכחיות על התקהלויות והתכנסות.
5. ניהול מערך פינויים גמיש תוך מתן מכסות מקומיות מעל הקריטריון הנוקשה, בניהול פקע"ר וקופות החולים.
6. הגבלות על מערכת החינוך – בתיאום עם מערכת החינוך.
7. הגדלת הסיוע של קופות החולים וניהול התחלואה ע"י משרד הבריאות.

בנוסף החליטו חברי הקבינט על ביטול ההגבלה על פתיחת עסקים בסופ"ש (ההחלטה תאושר מחר ע"י הממשלה). ביטול ההגבלה על שהות בגני שעשועים בשטח הציבורי. (ההחלטה תאושר מחר ע"י הממשלה). ההגבלות הארציות שהיו תקפות עד כה תמשכנה (צפויות לפקוע ביום ב', אך יחודשו בימים הקרובים). החל מתאריך 1.9 תכנס לפעולה תוכנית "הרמזור" לניהול המגיפה במודל רשויות מקומיות על פי מתווה מצב התחלואה בכל עיר. (התוכנית המלאה תוצג לציבור לקראת מועד הפעלתה, נמסר מלשכת ראש הממשלה).

כמו כן, קבינט הקורונה הסמיך את שר הבריאות, שרת התחבורה, שר החוץ והמל״ל, בהתייעצות עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, לקדם את המתווה לפתיחת השמיים ב-16.8, שיובא בהקדם לאישור קבינט הקורונה.

פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו אמר בדיון כי מצב התחלואה מדאיג והמטרה היא להוריד את התחלואה באופן משמעותי עד ה-1.9: "אף מדינה בעולם ברמת תחלואה גבוהה כמו בישראל לא מטפלת בתחלואה ללא סגר. ממשלת ישראל רגישה למצב החברתי-כלכלי העדין ולקשיים של הציבור ולכן נתנה בי אמון בדרך שאינה כוללת סגר מלא. זאת כנראה הזדמנות אחרונה לקו של מתינות. במידה והתחלואה לא תרד תוך שבועיים נאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי", דברי גמזו.

ההחלטה על התערבות נקודתית בערים שבהן רמת התחלואה גבוהה התקבלה פה אחד, אולם לפני ההצבעה לא הייתה הסכמה מוחלטת בחדר. חלק מהשרים טענו כי עם הצעד הזה לא ניתן יהיה להגיע ליעד של 400 חולים ביום לפני ספטמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב לטובת המתווה של גמזו ואמר: "יש לנו שבוע-שבועיים, אם לא נצליח להוריד את הנתונים – נתכנס שוב להחליט על צעדים דרסטיים יותר".

פרופ' רוני גמזו אמר בסיום הדיון בקבינט כי "ההמלצות שהצגתי היום לקבינט הקורונה מבוססות על עבודת מטה יסודית שנעשתה עם שותפים רבים: משרדי הממשלה, השלטון המקומי, פיקוד העורף ומערכת הביטחון, משטרת ישראל ובליווי מקצועי של משרד הבריאות ופורום המומחים המקצועי שהקמתי לרבות סיור בערים ולימוד המצב בשטח".

"התקבלה פה אחד המלצתי להמנע בעת הזו מסגר כללי/ סופ"ש/ לילי ואפילו סגר על ערים אדומות– ובמקומה התערבות מהירה ומידית בערים בעלות תחלואה גבוהה (אדומות/ כתומות). מודל "ערים בהתערבות אינטנסיבית". הנחת היסוד היא שסגר מכל סוג שהוא יגרום נזק רב לכלכלה ולחברה. רוה״מ וחברי הקבינט מבינים היטב את הקושי החברתי והכלכלי שאזרחים רבים נתונים בו".

"ההחלטה לנסות להוריד את התחלואה ללא סגר היא חלק מההבטחה שלי אליכם בחוזה החדש. מילוי ההבטחה שלכם, במיוחד בשבועיים הקרובים, של כל אזרח -משמעת: מסיכה, ריחוק פיזי, שמירה על ההגבלות; יביא אותנו להפחתת התחלואה ללא צורך בסגר. הממשלה אישרה גם את תוכנית המצפן (או בשמה רמזור) החל מ- 01.09 הכוללת מודל מדורג המאפשר לרשויות המקומיות יצירת מדיניות הגבלה/הקלה דיפרנציאלית", דברי גמזו.

השרה רגב הגיבה להחלטה ומסרה: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שנתן אור ירוק לפתיחת השמיים. יחד עם שר הבריאות אדלשטיין ושר החוץ אשכנזי נפעל ליישום המתווה שיאפשר את פתיחת השמים ושמירה על התעופה הישראלית".

שר התיירות אסף זמיר על הודעת קבינט הקורונה בעניין פתיחת השמיים: "‏בשורה חשובה לענף התיירות ולכלל אזרחי ישראל. פתיחת השמיים זה צעד הכרחי בדרך להתאוששות הכלכלה הישראלית ולשיקום תעשיית התיירות על כלל עובדיה, שספגו פגיעה אנושה בעקבות המשבר. מברך על ההחלטה החשובה הזו שתספק לרבים אופק לעתיד".

שר התרבות והספורט חילי טרופר על ההחלטה להחזיר את ההופעות: "ממשיכים להתעקש על תרבות בימי קורונה. הערב בקבינט הקורונה סוכם כי יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים החל משבוע הבא בערים ירוקות. זה לא מספיק ונפעל כדי לקיים מופעי תרבות גם באולמות הסגורים, אבל זאת ההתחלה של החזרת התרבות לחיים. שמח על ההחלטה הנכונה."

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ בקבינט הקורונה: "המגמה החדשה אותה מציג הפרויקטור גמזו שבה יש קריטריונים אחידים ומגבלות אזוריות או עירוניות לפי מצב התחלואה, מחייבת אותנו במתווה פיצויים משוכלל יותר". פרץ הציג את מתווה “מגבילים-מפצים” בדבר הכרזה על פיצוי בצמוד להודעה על הטלת הגבלה: “כדי להשיב את האמון, מוכרחים ליצור וודאות. לכן יש להפעיל מתווה פיצוי לעסקים הנסגרים לתקופות שבה מכריזים על עיר אדומה.

בסיכום הישיבה הנחה רוה״מ את שר האוצר ואת שר הכלכלה להביא הצעה מוסכמת לישיבת הקבינט הבאה – כך נמסר מטעם פרץ. בנוסף, קרא השר פרץ למצוא פתרון לעובדים שנשלחים לבידוד ועד היום יכלו להמיר זאת בימי מחלה. "הסדר זה יופסק לפי הוראת בג״צ החל מה-1 בספטמבר ויש למצוא הסדר חלופי”, אמר פרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם בתי כנסת??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture