כ"ק האדמו"ר מוויזניץ זעק בכנס החירום: "מגיפה רוחנית משתוללת ברחובות"

בכנס החירום התשתתפו ראשי ישיבות חסידיות מכל רחבי הארץ • הוחלט על הקמת גוף ייעודי מקצועי בראשות ראשי ישיבות שיטפל בבחורים הנושרים • גלריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשבר החינוכי בעקבות הקורונה גרם לראשי הישיבות להתכנס לישיבת חירום ונדירה על מנת לטכס עצה להתמודדות עם המצב המורכב. בכנס שהתקיים ביום רביעי בלילה השתתפו שורה של ראשי ישיבות ורבנים, אנשי חינוך ומשגיחים בישיבות חסידיות מכל הארץ.

את הכינוס פתח מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א בזעקת "הצלה", כאשר הוא מודה לכלל המתכנסים אשר הטריחו עצמם והבינו את גודל נחיצות השעה, "בעגלה ערופה, באים זקני העיר וזועקים "ידנו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו", והיה אבי הק' זי"ע מפרש: "אם אמנם ידנו לא שפכו את הדם הזה, אבל אשמים אנחנו על כך ש'ועינינו לא ראו', על כך אין שום תירוצים, העיניים צריכים להיות פקוחות סביב לנו, לראות מה מתחולל". עוד היה אבי הק' אומר: "במכת חושך אומר הכתוב "לא ראו איש את אחיו" – זוהי עיקר המכה, מה שאין רואים איש את אחיו, לראות מצוקתו ומצבו ואולי זקוק הוא לעזרה".

"מגפה משתוללת ברחובה של עיר, מגפה איומה ונוראה" זעק כ"ק מרן האדמו"ר מוזיניץ שליט"א "ואיני שח על הנגיף עצמו וסכנת בריאות הגוף שבו. כעת מדבר אני על תוצאותיו והשלכותיו האיומות האחרים. אחרי תקופה קשה בה לא התקיימו סדרי הלימוד בישיבות כתיקונן או שהתקיימו תחת הגבלות שונות ובאופנים שונים, עקב מציאות הקשה וחששות בריאות".

כעת, עלינו לעמוד בפני התוצאות שנוצרו כתוצאה מכך, כל אותם בחורים שנסחפו ל"ע למחוזות בלתי רצויים, אם לטלפונים שאינם כשרים חלילה, ואם בטלפונים הכשרים עצמם – לשיחות וקווים ושאר דברים שאינם רצויים. והגיעו הדברים לכדי כך שיש הרבה בחורים שנפלטו כליל ממוסדות החינוך. איננו יכול לעמוד בפני זעקתם וזעקת הוריהם. גם אם כל אחד מהנאספים דואג כמובן לתלמידיו ולבחוריו, אולם כלל ישראל זועק זעקת הצלה, איננו יכולים להתעלם ולעצום עיניים, זה צו השעה".

כ"ק מרן האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א המשיך וקרא: חייבים להתכנס ולהתאחד כדי לפעול, שכן היחיד לא יכול לפעול לבדו, "אינו דומה מרובין העושין את המצוה ליחיד העושה את המצוה", הגם שהיחיד לעתים מעלת עבודתו יתרה על פני הרבים, למרות זאת – כח הרבים חזק מאד. עלינו לפעול כדי שיהיה בקרוב "ושבו בנים לגבולם" ורק ע"י כך נוכל להחיש הגאולה".

בכנס השמיעו דברים גם איש החינוך הגאון רבי יהושע פינק שליט"א, רבי משה ברזובסקי שליט"א ראש ישיבת סלונים, הגר"צ רבינוביץ שליט"א ראש ישיבת באיאן, הגרא"ב זילברברג שליט"א מראשי ישיבות גור, הג"ר משה בלוי שליט"א והגר"ש גרינברגר שליט"א

במשך שעה ארוכה ישבו ראשי הישיבות ודנו במתווים השונים המוצעים לניהול הישיבות, ובהמשך הפעולות והמאמצים להצלת הדור וכל אותם אשר נפלטו בצורה כזו או אחרת מסדרי הישיבות הסדורים, כאשר ההחלטות יובאו אי"ה בפני מרנן האדמו"רים שליט"א וגדולי הדור אשר יקבלו הכרעה כדת מה לעשות, כאשר בימים הקרובים ישלחו הודעות מסודרות לכלל הישיבות והקהילות.

בנוסף הוחלט על הקמת גוף ייעודי מקצועי בראשות ראשי ישיבות ומחנכים בהכוונת גדולי ישראל באמצעות שליחים מתאימים אשר יאושרו ויוכשרו לצורך כך, לניהול המשבר הרוחני בקרב בחורים חסידיים אשר התדרדרו ל"ע בעקבות המצב, באמצעות מיפוי מדויק בכל קהילה וישיבה, גיבוש רשימות של בחורים שנפלטו מהמסגרות החינוכיות ל"ע, מעקב אחר רמתם הרוחנית וגיבוש פתרון הולם לכל אחד.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מיוחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture